۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۲۴۵۶۵۴
حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی:

حفظ عزت اسلامی در توافق یک اصل اساسی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حفظ عزت اسلامی را در کنار توافق اصل اساسی دانست و گفت: طرف مقابل نباید در مسائل داخلی ما دخالت کند و نباید شرایطی بگذارند که فن آوری هسته ای ما را تضعیف شود.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي اصفهاني

حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی موسوی اصفهانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تحلیل سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی، اظهار داشت: مسأله حفظ عزت اسلامی در کنار این توافق اصل اساسی است.

 

وی با اشاره به آیه« ‏وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ وَلَکِنَّ» گفت: ما باید در این توافق زیر بار زوگویی های طرف مقابل نرویم؛ همان گونه که رییس جمهور نیز پیش تر گفت معنای مذاکرات این نیست که هرچه آنان گفتند ما بپذیریم؛ بنابراین باید به مصلحت نظام خود توجه داشته باشیم.

 

مدیر حوزه های علمیه استان همدان به شرایطی که باید در توافق احتمالی رعایت شود اشاره کرد و بیان داشت: آنها به هیچ وجهی نباید در مسائل نظامی ما دخالت کنند مثلا این که بگویند چنین موشکی نباید داشته باشید؛ البته همان گونه که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند در مسأله انرژی هسته ای برنامه ما تسلیحاتی نیست.

 

امام جمعه همدان افزود: نباید شرایطی گذاشته شود که فن آوری هسته ای ما تضعیف شود و نتوانیم با آن نیازها و مشکلات خود را بر طرف کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی در تبیین راه کارهایی که به وسیله آنها می توان حتی بدون رسیدن به توافق نیز تحریم ها را دور زد، گفت: از ابتدای انقلاب تجربه و استعداد جوانان، دانشمندان و دلسوزان ثابت کرده است که در بدترین شرایط توانسته اند مشکلات را تبدیل به فرصت کنند؛ نظر رهبر معظم انقلاب نیز همین است که پس از خداوند به این نیروهای داخلی خود بیشتر اتکا داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که اقتصاد ما به میزان زیادی وابسته به نفت است، ابراز داشت: اگر تحریم ها ادامه پیدا کند کم کم دانشمندان کشور ما می توانند راه خروج از این وابستگی را پیدا کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اقتصاد مقاومتی را یکی از مهم ترین و مؤثرترین راه غلبه بر تحریم ها دانست و گفت: با کمک اقتصادی استقلالی می توانیم روی پای خود بایستیم و این امر شدنی است.

 

مدیر حوزه های علمیه استان همدان افزود: امیدواریم با به کار گیری همه ظرفیت ها و نیروهای نهفته از سوی دولتمردان و ملت همان گونه که خداوند وعده فرموده است« اِن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِت اَقدامَکُم» ان شاء الله بتوانیم از این گردنه تحریم ها نیز همانند سختی های دوران دفاع مقدس عبور کنیم.

 

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس حتی به ما اجازه وارد کردن سیم خاردار را نمی دادند اما به لطف خدا با عبور از آن مقطع حساس اکنون به جایی رسیدیم که اولین قدرت منطقه هستیم و ان شاء الله در اقتصاد نیز با توکل به خدا و اعتماد به نیروهای داخلی می توانیم این مسأله نیز موفق باشیم./928/ت302/ش

 

ارسال نظرات