۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۴۵۴۹۱
استاد حوزه و دانشگاه:

زندگی، تفکر و سیره رفتاری امام خمینی شبیه پیامبر اکرم بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که با اشاره به این که پیامبر(ص) به بردگان و زجرکشیدگان اهمیت می دادند و امام راحل نیز به پابرهنگان و کوخ نشینان توجه داشتند، گفت: تحلیل و مطالعه زندگی پیامبر اکرم(ص) و امام راحل، تشابه دوران زندگی و ویژگی های فکری و رفتاری آن دو بزرگوار را بر ما روشن می کند.
سيد رضا جعفري علوي

 

سید رضا جعفری علوی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، با اشاره به این که پیامبر(ص) به بردگان و زجرکشیدگان اهمیت می دادند و امام راحل نیز به پا برهنگان و کوخ نشینان توجه داشتند، گفت: آن دو بزرگوار از توکل واقعی به خدا برخوردار بودند و به کاری که انجام می دادند باوری حقیقی داشتند.

 

وی افزود: تحلیل و مطالعه زندگی پیامبر اکرم (ص) و امام راحل، تشابه دوران زندگی و ویژگی های فکری و رفتاری آن دو بزرگوار را بر ما روشن می کند.

 

وی افزود: آن دو بزرگوار در کودکی پدر و مادرشان را از دست دادند و هر دو در جامعه قبل از شروع فعالیت های دینی و مردمی خود نقش آفرینی کردند، چرا که پیامبر (ص) در پیمان حلف الفضول شرکت کرد و امام راحل نیز نماینده مراجع به ویژه آیت الله بروجردی(ره) در مسائل جاری کشور بود.

 

جعفری علوی افزود: هر دو در دوران بزرگسالی فعالیت هدایتگری و رسمی خود را شروع کردند و به جایگاه رهبری رسیدند که پیامبر(ص) در40 سالگی و امام راحل در 60 سالگی رسما رهبری جامعه را در دست گرفتند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) و امام راحل هر دو مورد آزشکنجه قرار گرفتند و برای اسلام سیلی خوردند و زندانی شدند، چرا که پیامبر (ص) 3 سال در شعب ابی طالب و امام راحل یک سال در زندان به سر بردند.

 

وی با اشاره به این که آن دو بزرگوار توکل واقعی به خدا داشتند و به کاری که انجام می دادند باور داشتند، افزود: پیامبر(ص) به رسالت خود و امام راحل به انقلاب خود باوری راسخ و واقعی داشتند.

 

جعفری علوی ادامه داد: پیامبر (ص) هجرت و دوری از سرزمین خود را پذیرا شد و امام راحل نیز تبعید و دوری از وطن را برای رسیدن به هدف مقدس خود پذیرفت و پیامبر (ص) به بردگان و زجر کشیدگان اهمیت می دادند و امام راحل نیز به پا برهنگان و کوخ نشینان اهمیت می دادند.

 

وی با اشاره به این که پیامبر (ص) فرمود ‹‹ انا بشر مثلکم ›› و امام راحل فرمودند ‹‹ من یک طلبه هستم›› ، گفت: هردوی آن بزرگواران دیدی وسیع داشتند، امت واحده را می دیدند، چرا که پیامبر (ص) نامه به سران کشور های ایران و روم و حبشه فرستاد و امام راحل نیز نامه ای به رهبر اتحاد جماهیر شوروی فرستاد و عاقبت و نتیجه کمونیسم را گوش زد نمود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در زندگی امام راحل ساده زیستی و دوری اشراف گرایی نمایان بود که این سیره عملی بر اقشار مختلف مردم تأثیر می گذاشت که این خود نمونه ای از زندگی پیامبر (ص) بود.

 

وی افزود: امام راحل یک مسلمان واقعی و شخصیتی کاریزماتیک در میان مسلمانان و آزاده خواهان جهان بودند و توانستند با رهبری خود انقلاب اسلامی ایران را در میان بلوک غرب و شرق به پیروزی برسانند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل، سبب امیدورای مستضعفین، محرومین و آزاده خواهان سرتاسر جهان شد و موجبات خشم و ناراحتی دشمنان اسلام را فراهم کرد.

 

وی با اشاره به این که شهدا در پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی ایران نقش بسیار مهمی را داشتند گفت: فراموش کردن یاد و خاطر شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی نشان از قدر ناشناسی ما و غربت شهداخواهد بود، بنا بر این باید یاد و آرمان های شهدا را زنده نگه داشت.

 

جعفری علوی افزود: امسال در آستانه دهه مبارک فجر، شاهد هتک حرمت به ساحت پیامبر اکرم(ص) از سوی معاندین اسلام در جامعه غرب بودیم، از این رو باید در راهپیمایی 22 بهمن، ضمن تجدید بیعت با آرمان های امام و انقلاب، اقدام موهن نشریه شارلی ابدو را با قاطعیت محکوم کنیم./1307/ت302/ب6

ارسال نظرات