۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۲۴۵۴۳۹
رحیم پور ازغدی مطرح کرد؛

تبدیل شدن اسلام به جریان اپوزسیون علیه غرب

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه اسلام تبدیل به مسأله اول جهان شده است، گفت: آن اسلامی که طبق ادعای غرب دورانش پایان یافته بود در حال حاضر مسأله اول جهان و تبدیل به جریان اپوزسیون علیه غرب شده است.
حسن رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن رحیم پور ازغدی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در جلسه ای که عصر امروز شنبه به مناسبت دهه فجر در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه اسلام تبدیل به مسأله اول جهان شده است، ابراز داشت: در حال حاضر عناوین مختلفی از اسلام سیاسی در جهان بوجود آمده است، تبدیل شدن اسلام به مسأله اول جهان از یک جهت فرصت و از جهت دیگر  تهدیدی بی سابقه است.

 


تجربه ثابت کرده سیاستمداران غربی صداقت ندارند
رحیم پور ازغدی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان مغرب زمین، گفت: یکی از محورهای این نامه عدم اعتماد به سیاستمداران غربی است، زیرا ما در تجربه 35 ساله خود فهمیده ایم که آنان صداقت را کنار گذاشته و هیچگاه بطور برابر در مذاکره حاضر نمی شوند.

 

 

وی افزود: خطاب این نامه به جوانانی است که سالم تر و منطقی تراند، اگر جوانان ایران بتوانند در فضایی غیر رسمی مانند فضای مجازی با جوانان غربی در این رابطه سخن بگویند، قطعا نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

 

 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به اقدامات ظالمانه غرب علیه ملت های مختلف، تصریح کرد: در آمریکای لاتین و آفریقا تمدن های مهمی در گذشته وجود داشته ولی اروپایی ها با آنان مانند حیوان برخورد می کردند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در قرن گذشته غرب به دلیل جنگ هایی که خود مسبب آنان بوده حدود 70 الی 80 میلیون قربانی از مردم جهان گرفته اند، این تعداد در تاریخ بشریت بی سابقه بوده است، همچنین گذشته اروپا یکی از تاریخ های خونین در جهان است که آنان این مسأله را کتمان می کنند.

 

 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به قسمت دیگری از نامه رهبر انقلاب به جوانان غرب، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این نامه، جوانان غربی را به کاوش و تحقیق در رابطه با انگیزه غرب در جهت اسلام ستیزی و همچنین فهم دقیق اسلام توسط مراجعه به قرآن و زندگی پیامبر اکرم(ص) فراخوانده اند.

 


این استاد دانشگاه با بیان اینکه غرب در عصر حاضر نمی تواند مانند پنجاه سال گذشته ذهن مردم را در تسخیر رسانه ای خود قرار دهد، تاکید کرد: امکانات و تجهیزات رسانه ای به نحوی است که غرب نمی تواند بطور کامل تفکرات خود را به مردم القاء کند.

 

 

وی در ادامه افزود: آن اسلامی که طبق ادعای غرب دورانش پایان یافته بود در حال حاضر مسأله اول جهان و تبدیل به جریان اپوزسیون علیه غرب شده است.

 


شهید فقط قسمتی از میراث فرهنگی کشور نیست
رحیم پور ازغدی با انتقاد از نحوه برخورد برخی با شهدای انقلاب اسلامی، ابراز داشت: شهید فقط قسمتی از میراث فرهنگی کشور نبوده بلکه آنان در متن انقلاب اسلامی قرار دارند، شهید جان خود را برای زنده نگه داشتند عدالت و اخلاق اسلامی فدا کرده است.

 

 

وی افزود: پیکر پاک یک شهید باید در تمامی نقاط شهر ازجمله بازار دفن شود زیرا بازاریان متوجه این موضوع شوند که شهید جان خود را برای عدالت اقتصادی فدا کرده است.

 

 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه چهره ای که از جهاد و شهادت توسط دشمنان معرفی می شود غلط است، خاطرنشان کرد: در تاریخ 2 بار و هر دو بار بدون جنگ؛ بیت المقدس توسط مسلمانان فتح شده ولی در مقابل صلیبی ها و صهیونیست ها بوسیله خون و جنگ قدس را اشغال کرده اند، بررسی این واقعه تاریخی شناخت کامل غرب را به دنبال دارد، جهاد فقط سخن اسلام نبوده بلکه حرف تمامی انبیاء است.

 


وی  با اشاره به مفهوم جهاد از منظر قرآن کریم، گفت: اجبار و ظلم در منطق اسلام وجود ندارد، جهاد در اسلام به معنای مبارزه با ظلم و زور است.


آمریکا مدعی ربوبیت در جهان است
عضو هیات علمی دانشگاه تهران، خاطرنشان کرد: فرعون ادعای ربوبیت در جهان را مطرح می کرد، رب به معنای خالق از منظر فرعون نبود و او خود را مالک مردم می دانست، هم اکنون آمریکا چنین ادعایی را دارد، مبارزه با استکبار شرح صدر می خواهد، دلیل مبارزه ما با کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس، شوروی طغیان گری آنان است.

 

 

رحیم پور ازغدی با اشاره به مقاله ای که توسط گروه خاورشناسان غربی ارائه شده است، گفت: طبق نظر غربی ها جمهوری اسلامی آمده است تا غرب گرایی از بین برود، آنان مدعی اند این انقلاب بزرگترین و مهمترین تهدید علیه غرب در تاریخ است.

 

 

وی با اشاره به سابقه معرفی غرب در رابطه با پیغمبر اکرم(ص)، گفت: اولین شخصی که درباره پیامبر اکرم(ص) در اروپا کتاب نوشته و به ایشان توهین کرده، شخصی به نام یوحنی دمشقی است.

 

 

وی افزود: در قرن 11 اولین کشیشی که قرآن را به لاتین ترجمه کرد پتروس بود، آن ترجمه کاملا مغرضانه و بصورت گزینشی صورت گرفت، حدود 5 قرن در اروپا ترجمه ای از قرآن وجود داشت که کاملا غلط و دشمنانه بوجود آمده بود، به همین دلیل است که رهبر انقلاب جوانان را به شناخت صحیح از اسلام و پیامبر(ص) فرا می خوانند ./811/پ201/ش
 

ارسال نظرات