۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۴۵۳۹۲

رهایی از شعارزدگی در فعالیت های فرهنگی ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: رهایی از شعاردهی و شعارزدگی در فعالیت های فرهنگی لازمه تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در نشست صمیمی صاحب‌نظران حوزه فرهنگ و قرآن تبریز اظهار داشت: وجود دغدغه‌های قرآنی و فرهنگی در تمام گفتارها و رفتارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مشهود است.


وی با بیان این‌که جان کلام رهبری در رابطه با مراحل مختلف سیر قرآن در زندگی انسان‎هاست، خاطرنشان کرد: منظور و هدف نهایی رهبری از طرح سبک زندگی اسلامی این است که قرآن به بطن زندگی مردم وارد شود که در صورت تحقق این مسأله شاهد تعالی اخلاقی و معرفتی در تمامی سطوح و ابعاد خواهیم بود.


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: وقتی معظم‌‎له تأکید می‎‏دارند که در کشوری با 75 میلیون جمعیت باید 10 الی 15 میلیون حافظ قرآن وجود داشته باشد، هدف از حفظ قرآن را انس با قرآن و به کارگیری عملی قرآن در متن زندگی روزمره می‏دانند.


وی تشتت متولیان و دستگاه‎های فرهنگی و قرآنی توام با عدم برنامه‌‎ریزی و انسجام‌‎بخشی به برنامه‎های قرآنی را از جمله معضلاتی دانست که در مسیر تحقق این فرمایش رهبری تأثیرگذار بوده است و گفت: متأسفانه با موازی‌‎کاری و هدررفت بودجه‎های فرهنگی و قرآنی نیز مواجه هستیم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی نبود برنامه مدون و کلان برای پیشبرد اهداف قرآنی و فرهنگی را نیز مورد انتقاد قرار داد و گفت: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مهندسی فرهنگی برای مقابله با شبیخون، تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمن تأکید دارند، باید دانست که این هشدارها جدی است.


حجت‌الاسلام حسینی کانون فرهنگ، دین و خیزش انقلاب اسلامی را مساجد دانست و با تأکید بر احیای جایگاه حقیقی این اماکن امن الهی اظهار داشت: اگر مسجد به‎عنوان خاستگاه اسلام و انقلاب مورد توجه قرار گیرد، می‎تواند همه دغدغه‎ها را منسجم و تأثیرگذار تحقق بخشد.


وی ادامه داد: امروز دشمن اذعان می‌‎کند که فتح فرهنگی درایران اتفاق افتاده است که تغییر نوع سبک زندگی مردم از تغییر نوع دکوراسیون منزل و ن
حوه انتخاب لباس و خوراک گرفته تا ذائقه فرهنگی مردم، بر این امر صحه می‎گذارد. آسیب دیگر این است که تمام اقدامات و فعالیت‌‎های قرآنی و فرهنگی کشور فقط برای اعلام آمار و ارائه گزارش عملکرد بوده است.


حجت الاسلام حسینی با تأکید بر رهایی از شعاردهی و شعارزدگی در فعالیت های فرهنگی گفت: برای جلوگیری از موازی‌کاری در فعالیت های فرهنگی و انسجام‎بخشی به امور قرآنی نهادهای متولی باید هماهنگ با یکدیگر عمل کنند تا فرمایش رهبری در باب مهندسی فرهنگی تحقق یابد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات