۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۴۵۱۰۳
در همایش قرآنی دانش آموزی کاشان صورت گرفت؛

تجلیل از 5 خادم پیشکسوت قرآنی شهرستان کاشان

خبرگزاری رسا ـ در همایش قرآنی دانش آموزی شهرستان کاشان ویژه دهه فجر که به همت کمیته قرآن، مساجد، هیئات مذهبی و روحانیت در کانون جوانه های کاشان برگزارشداز 5 خادم فرهنگی پیشکسوت قرآنی شهرستان کاشان تجلیل شد.
تجليل از 5 خادم پيشكسوت قرآني شهرستان كاشان تجليل از 5 خادم پيشكسوت قرآني شهرستان كاشان تجليل از 5 خادم پيشكسوت قرآني شهرستان كاشان تجليل از 5 خادم پيشكسوت قرآني شهرستان كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان عصر پنجشنبه 16 بهمن در همایش قرآنی دانش آموزی شهرستان کاشان ویژه دهه فجر با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای انقلاب گفت: قرآن کریم، کتاب اصلی انقلاب است و جوانان با تأسی از این کتاب انسان ساز، موفق به پیروزی شدند.

 

وی راه امام را، راه قرآن دانست و یاد آور شد: اگر شهادت در رکاب امام خمینی(ره) نصیب فرزندان امروز و نسل سوم انقلاب نشد، اما دفاع از ولایت فقیه حاضر از آن شهادت زیباتر است.

 

حجت الاسلام حسینی انقلاب اسلامی را برگرفته از آموزه های دینی دانست و گفت: یکی از مصادیق بارز انقلاب احیای فرهنگ و معارف نورانی قرآن در جامعه است و همین معجزه خاتم پیامبران(ص)، محور نظام جمهوری اسلامی و انقلاب ما است.

 

رییس کمیته قرآن، مساجد، هیئات مذهبی و روحانیت شهرستان کاشان با تأکید برگسترش آموزه ها و ترویج فرهنگ قرآنی گفت: تمامی دانش آموزان باید با قرآن آشنا بوده و حداقل توانایی روخوانی آن را داشته باشند.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به برخی دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی یادآور شد: برنامه های ایام الله دهه فجر باید به دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی بیشتر پرداخته شود.

 

وی در ادامه با اشاره به لزوم تجلیل از خادمان عرصه فعالیت های قرآنی افزود: افتخار می کنیم از این که در سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در سالی که به فرهنگ و اقتصاد مزین است، برای نخستین بار از پنج پیشکسوت قرآنی شهرستان کاشان که فرزندان این مرز و بوم را با قرآن و معارف اسلامی آشنا می کنند تجلیل می شود.

 

حجت الاسلام رضا خرمی، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش کاشان نیز در این مراسم گفت: اساتید قرآن کریم حق بزرگی نسبت به فرزندان انقلاب دارند و تجلیل و تکریم از آنان در واقع تجلیل از خود قرآن کریم است.

 

پیشکسوتان قرآن ، استوانه های تعلیم و تعلّم قرآن هستند

سید عبدالرضا تولیت، دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر کاشان نیز در این مراسم با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: تجلیل و تکریم قهرمانان قرآن کریم می تواند نهضت قرآن آموزی را در خانه ها، مساجد، مدارس و هیئات مذهبی نهادینه کند.

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان، وضعیت قرآنی امروز  در جامعه را نسبت به پیش از انقلاب غیر قابل مقایسه دانست و شاهد آن را تعداد قاریان، حافظان، مفسران و مراکز و مؤسسات قرآنی دانست و افزود: تا قبل از سال 65 تعداد حافظان قرآن شهرستان انگشت شمار بوده اند و به 10 نفر نمی رسید در حالی که در سی و ششمین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در حال حاضر بیش از یک هزار حافظ کل قرآن کریم تربیت شده اند.

 

وی افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و گسترش برنامه های قرآنی در سه دهه اخیر، دانش آموزان زیادی در رشته های مختلف قرآنی رتبه های برتر کشوری و بین المللی را کسب می کنند و برای میهن عزیزمان افتخار آفرینی می کنند.

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در ادامه نقش بی بدیل مؤسسات تخصصی قرآنی کاشان و جلسات هفتگی و خانگی را در گسترش نهضت قرآن آموزی بین آحاد جامعه را مؤثر دانست و خاطریاد آورشد: تقدیر و تجلیل از اساتید و پیشکسوتان قرآنی می تواند مربیان قرآنی جوان را ترغیب و تشویق نماید تا با انگیزه مضاعف نسبت به پرورش استعدادهای قرآنی شهرستان اقدام کنند.

 

تولیت در ادامه به تشریح بیوگرافی و فعالیت های بی شمار قرآنی 5 خادم پیشکسوت فرهنگی قرآن کریم شهرستان پرداخت و آنان را استوانه های اصلی تعلیم و تعلّم قرآنی معرفی کرد.

 

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از فعالیت های قرآنی عباس خنشان، سید رضا واجدی، علی موحدپور، محمود حکیمی نژاد واکرم نزادی در پرورش استعدادهای قرآنی کاشان در طول سی وشش سال پس از انقلاب اسلامی با اهدای لوح تقدیر و جوایز نفیس تجلیل شد، ضمن این که  از 40 دانش آموز نخبه قرآنی برگزیده مسابقات استانی قرآن کریم با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تقدیر شد، قرائت قرآن از سوی دانش آموز ابوالفضل قربانی قاری ممتاز شهرستان، اجرای برنامه حفظ از سوی دانش آموز امیر کریم طاهری حافظ کل قرآن و دارنده عنوان سومی مسابقات حفظ استان اصفهان، اجرای تواشیح گروه نورالزهرا(س) مؤسسه قرآنی نور راوند و اجرای نمایش حضرت ایوب از سوی شکوفه های قرآنی کانون فرهنگی نبض زندگی از دیگر برنامه های این همایش قرآنی بود.

 

گفتنی است، مسؤولیت کمیته قرآن ستاد دهه فجرانقلاب اسلامی کاشان با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان است و اداره آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، شورای هیئات مذهبی، نیروی انتظامی، نیروی مقاومت بسیج از دستگاه های عضو این کمیته هستند./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات