۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۲۴۴۹۹۴
آیت‌الله واعظ طبسی:

به مذاکره ‌کنندگان زمان دهیم، برای نقد فرصت هست

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله واعظ طبسی بیان کرد: دنیای غرب به‌خوبی می‌داند اگر به آنچه قرار بود عمل کند، عمل نکند پشیمان خواهد شد، اگر ما به فعالیت‌های هسته‌ای که داشتیم، بازگردیم، آن روز روزی است که دنیا نمی‌تواند کوچک‌ترین تجاوزی در حوزه نظامی ما داشته باشد.
آيت الله طبسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله عباس واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی شب گذشته در دیدار با جمعی از علما، ائمه جمعه و جماعات مشهد مقدس در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی استقرار نظام اسلامی و حکومت دینی را بزرگ‌ترین اعجاز خداوند دانست که به دست بنده صالح، مؤمن و باتقوای خود تحقق یافت و گفت: در هیچ گوشه‌ای از جهان، نظامی با این خصوصیات نمی‌بینیم.

 

وی ادامه داد: در هیچ‌یک از کشورهای اسلامی، حتی کشورهای اسلامی که با آنان روابط حسنه‌ای داریم، چنین نظامی وجود ندارد، این نظام منحصر به ایران اسلامی است و رهبری آن نیز رهبر تمام امت‌های اسلامی است.

 

علی‌رغم فشار برخی اطرافیان، امام بر سقوط حکومت شاه تأکید داشت

تولیت آستان قدس رضوی به بیان خصوصیات معمار انقلاب پرداخت و بیان کرد: امام راحل ما از ایمان، علم، اندیشه و تفکر عمیق، اراده، همت، اعتمادبه‌نفس و اعتماد به خدای متعال برخوردار بودند، ایشان علی‌رغم فشارهای سیاسی که از طرف غرب‌گرایان برای رعایت شرایط وارد می‌شد، بر سقوط حکومت شاه تأکید داشتند.

 

وی با اشاره به این‌که فرد دارای ایمان، معتقد به خدا، دارای علم و همت بلند می‌تواند چنین تغییری در دنیا به وجود بیاورد، اظهار کرد: همان‌طور که دیدیم امام این کار را کرد؛ تحولاتی که با رهبری و درایت امام رخ داد، تحولات بی‌سابقه‌ای برای بسیاری از انسان‌ها بود و این را جز اعجاز خداوند نمی‌توان دید.

 

آیت‌الله واعظ طبسی خطاب به ائمه جماعات حاضر، گفت: سخن من با ملت ایران، حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه و جماعات است، اگر مایلیم عزت، عظمت، استقلال و توجه افکار عمومی دنیا بر ما محفوظ بماند و استمرار پیدا کند باید خود را به سلاح ایمان، تقوا، معنویت و فقاهت مجهز کنیم، به زبان دنیا آشنا شویم و سطح اطلاعات خود را بالا ببریم.

 

حوزه‌های علمیه آمادگی خود را برای رفع شبهات حفظ کنند

وی با تأکید بر این‌که تربیت نسل جوان به عهده روحانیت و حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: تربیت نسل جوان و نوجوان به عهده ماست، هزاران شبهه در ذهن آنان وجود دارد که باید این شبهات را برطرف کنیم، اگر خود را برای رفع این شبهات آماده نکنیم، شبهات آنان تقویت می‌شود.

 

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به این‌که نگاه دنیا به جامعه روحانیت است، یادآور شد: امروز نگاه دنیا به حوزه‌های علمیه است، ما را می‌بینند و احساس می‌کنند، قدرت برخورد ما را با خود سنجیده‌اند، ما توانسته‌ایم به آمریکا و غرب نشان دهیم برخوردار از استقلال هستیم و در مسائل سیاسی تحت نفوذ هیچ قدرتی نبوده و نیستیم.

 

غرب از شجاعت و صراحت کلام رهبری وحشت دارد

وی با تأکید بر این‌که غرب در مواجهه باقدرت جمهوری اسلامی، شجاعت و صراحت در کلام رهبر انقلاب احساس ترس، رعب و وحشت دارد، اظهار کرد: این فشارها و تحریم‌ها یک‌طرفه نیست، فکر نکنید تنها به زیان ماست، ملت ما، ملتی صبور و بردبار و معتقد به مبانی دین است و فشارها را تحمل کرده و به یاری خدا تحمل می‌کند.

 

آیت‌الله واعظ طبسی اضافه کرد: دنیای غرب به‌خوبی می‌داند اگر به آنچه قرار بود عمل کند، عمل نکند پشیمان خواهد شد، اگر ما به فعالیت‌های هسته‌ای که داشتیم، بازگردیم، آن روز روزی است که دنیا نمی‌تواند کوچک‌ترین تجاوزی در حوزه نظامی به ما داشته باشد.

 

با حفظ مواضع و سیاست‌های اصولی رهبر نظام مذاکرات به نتیجه خواهد رسید

وی تصریح کرد: تصور و بررسی من از مسائل این است که با حفظ مواضع خود، سیاست‌های اصولی رهبر نظام و انقلاب بدون آن‌که کوچک‌ترین امتیاز و بهایی در زمینه مسائل اصولی نظام بپردازیم، مذاکرات به ثمر خواهد رسید اما به کسانی که قلم‌به‌دست می‌گیرند و پیوسته سعی دارند دولت، تشکیلات اجرایی و تیم مذاکره‌کننده را تضعیف کنند، نصیحت می‌کنم، اجازه دهیم قدری زمان بگذرد، بعد فرصت خواهیم داشت که نقد کنیم و متعرض شویم؛ ما در برابر امام راحل و رهبری نظام باید احساس مسؤولیت کنیم و با همان نگاه مسائل را پیگیری کنیم.

 

تولیت آستان قدس رضوی بابیان این‌که حفظ عزت و قدرت از ناحیه روحانیت این است که از درون خود را تقویت کند و استوار باشد، خاطرنشان کرد: جلوگیری از نفوذ جریان‌های سیاسی معارض نظام به حوزه به‌وسیله فکر، علم و دانشی صورت می‌گیرند که حوزه در اختیار دارد، نباید اجازه داد حوزه‌های علمیه به مسائلی که به زیان مصالح ملی و منافع ارزشی نظام است آلوده شود.

 

مساجد به جایگاه مقابله با تهاجم فرهنگی خود بازگردد

وی افزود: امام فرمودند «اگر حوزه داشته باشید همه‌چیز دارید و اگر حوزه را از دست بدهید همه‌چیز را از دست خواهید داد»؛ در کنار آن، باید تلاش کنیم مساجد همچون گذشته که مرکز مقابله با سم‌پاشی و تهاجم فرهنگی بود، این جایگاه را به دست آورد.

 

آیت‌الله واعظ طبسی به لزوم حفظ ارتباط فکری و عاطفی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ما امروز باقدرت رهبری، صراحت، شجاعت و با قدرت تحلیل بسیار بالای ایشان از مسائل سیاسی دنیا در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم، باید در عمل ارتباط فکری و عاطفی خود را با رهبری نظام نشان دهیم.

 

انتقاد از بیان گزارش‌های غیر واقعی از شرایط مشهد

وی با اشاره به فضاسازی‌های به وجود آمده نسبت به فعالیت‌های حوزه علمیه خراسان، بیان کرد: اساتید حوزه در مسائل فکری و فرهنگی روابط استواری با نظام و انقلاب دارند اما افرادی ناچیز هستند که مواضعشان قابل‌قبول نیست؛ وقتی حوزه مشغول انجام فعالیت است، مهم‌ترین فعالیت‌ها را انجام می‌دهد اما در مقابل جمع معدودی تشکیل می‌دهند و نتیجه آن همین شایعاتی می‌شود که در رابطه با حوزه مشهد به راه انداخته‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با انتقاد از انتقال گزارش‌های غیر واقعی از شرایط مشهد مقدس، خاطرنشان کرد: می‌گویند نسبت به کسانی که متعرض به حریم شیعه هستند کم‌کاری شده؛ چه کسی کم‌کاری کرده است؟ کجا کم‌کاری شده؟ چرا به‌دروغ مسائلی را مطرح می‌کنید که حوزه متضرر می‌شود؟ ممکن است در منطقه جریان خاصی حضور بیشتری داشته باشد اما این حضور به معنای همه‌جا را گرفتند و تحت‌الشعاع قرار گرفتن شیعیان نیست./9315/پ202/ج

ارسال نظرات