۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۴۴۴۲۱
مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی:

نامه رهبری به جوانان غرب ابتکار عملی هوشمندانه در مقابله با توطئه اسلام هراسی بود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی، صدور نامه از سوی رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب را ابتکار عملی هوشمندانه جهت مقابله با برنامه های استکبار جهانی در زمینه ایجاد تفرقه و اسلام هراسی عنوان کرد.
حجت الاسلام نهاونديان

حجت الاسلام علی نهاوندی، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، صدور نامه از سوی رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب را ابتکار عملی هوشمندانه جهت مقابله با برنامه های استکبار جهانی در خصوص ایجاد تفرقه و اسلام هراسی عنوان کرد.

 

وی با بیان این که با توجه به چهره خشنی که توسط گروه های افراطی در سال های اخیر از اسلام ترسیم شده، معرفی صحیح اسلام اهمیت دو چندان یافته است، افزود: در این راستا، رهبر معظم انقلاب به عنوان یکی از بزرگ ترین رهبران دینی جهان، پیام مستقیمی را به جوانان منصف و آزادی خواه غرب ارائه دادند تا اسلام را از نزدیک و دریچه رحمانیت آن ببینند و بازیچه سانسورهای اطلاع رسانی غرب قرار نگیرند.

 

حجت الاسلام نهاوندی با بیان این که میزان اثرگذاری این نامه از شدت سانسورها در برابر آن مشخص است، گفت: همه مردم و به ویژه رسانه ها باید با همیاری یکدیگر، نهضتی در خصوص ترجمه و انعکاس پیام رهبری به جوانان غرب ایجاد و این پیام را با استفاده از عرصه های نوین فناوری و اطلاع رسانی در سطح دنیا منتشر کنند.

 

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی تصریح کرد: این نهضت، نهضت بزرگی خواهد بود چرا که شالوده تفکر اسلامی بر مبنای اندیشه و فرهنگ بوده و از پشتوانه قوی عقلانی و منطقی برخوردار است.

 

وی با اشاره به انتشار ترجمه نامه رهبر معظم انقلاب در بخش های برون مرزی مرکز صداوسیمای خراسان رضوی، گفت: آمار نشان می دهد این امر با استقبال قابل توجهی مواجه شده است.

 

میدان مبارزه فکری و فرهنگی، نیازمند ورود جدی حوزه علمیه است

حجت الاسلام نهاوندی در خصوص کلیدواژه های نامه رهبری برای بهره مندی حوزویان و مبلغان در عرصه تبلیغ دین، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان یک شخصیت برتر حوزه علمیه همواره به حوزویان توصیه دارند نگاهتان را جهانی کنید و رسالت خود را جهانی و فراتر از کشور و منطقه بدانید.

 

وی ادامه داد: با وجود آسیب های متعدد اخلاقی و اجتماعی در دنیای امروز، تشنگان معارف اسلام ناب در جهان کم نیستند بنابراین این رسالت حوزویان است که با بیدار کردن زمینه های الهی و فطری بشریت، همچون انبیای الهی، در راستای زدودن زنگارهای عقلانیت از اندیشه انسان ها تلاش کنند.

 

 مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با بیان این که میدان مبارزه فکری و فرهنگی، نیازمند ورود جدی حوزه علمیه است، تأکید کرد: حوزه های علمیه باید بیش از پیش به سمت بهره برداری صحیح از رسانه ها و شناسایی و دوام گفتمانی پیام های دینی حرکت و از قالب های هنری و ارتباطی روز استفاده کنند. 

 

وی یادآور شد: امتیاز منحصر به فرد اسلام، دارا بودن معنا و محتواو ورود از راه دلیل و عقل است که آموزه های غرب از آن محروم است./930/ت302/ب5

 

ارسال نظرات