۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۴۴۳۶۵
آیت الله مهمان نواز:

رسانه ها در انتقال ارزش‌های انقلاب اهتمام بیشتری داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مهمان نواز با بیان این که متأسفانه هنوز بسیاری از افراد جامعه مفهوم و معانی انقلاب اسلامی را درک نکرده اند، گفت: در این زمینه لازم است رسانه ها اهتمام بیشتری در راستای انتقال و ترویج ارزش های انقلاب داشته باشند.
آيت الله مهمان نواز - ديدار اهالي رسانه و اعضاي سازمان بسيج رسانه استان خراسان شمالي به مناسبت دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار با اهالی مطبوعات و اعضای سازمان بسیج رسانه استان، با بیان این که یکی از مهم ترین اهداف رسانه ها ایجاد و افزایش بصیرت و بینش در بین مردم است، اظهار داشت: در این راستا در طول بیش از سه دهه گذشته از انقلاب اسلامی غالب رسانه های کشور عملکرد مناسبی داشته اند اما هنوز کارهای انجام نشده زیادی باقی مانده است.

 

وی اضافه کرد: رسانه های ارزش مدار با بهره مندی از افکار و اندیشه های مناسب، شایسته انتقال صحیح اطلاعات و برنامه ها به مردم بوده و می توانند در این زمینه نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

 

آیت الله مهمان نواز با اشاره به این که رسانه ها در نظام مقدس اسلامی نقش زیادی در انتقال بصیرت و بینش دارند، تصریح کرد: زمانی که مردم یک کشور از بصیرت لازم برخوردار نبوده و در جریان مسائل سیاسی کشور، منطقه و دنیای خود نباشند زودتر اسیر باطل شده و مسائل دروغ و نادرست را باور می کنند.

 

به گفته امام جمعه سابق بجنورد در این زمینه رسانه ها نقش اساسی بر عهده دارند چرا که می توانند با انتقال صحیح اخبار و اطلاعات، بینش و بصیرت سیاسی را در مردم تقویت کنند تا آنها نیز بتوانند در مواجهه با هجمه دشمنان مقاومت و مقابله کنند.

 

آیت الله مهمان نواز با بیان این که متأسفانه هنوز بسیاری از افراد جامعه مفهوم و معانی انقلاب اسلامی را درک نکرده اند، اظهار کرد: در این زمینه لازم است رسانه ها اهتمام بیشتری در راستای انتقال و ترویج ارزش های انقلاب داشته باشند.

 

وی افزود: رسانه های کشور وظیفه دارند با پرداختن و بیان درست، حقایق، خصوصیات، ارزش ها، اهداف و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی را به مردم منتقل کنند و اجازه ندهند رسانه های دشمن با دروغ پردازی های خود اطلاعات نادرست و گمراه کننده به مردم بدهند.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی و اقدام شود که ثمرات و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی به نسل های جوان کشور معرفی شود تا آنها نیز به نوبه خود پاسدار خون شهدا و آرمان های امام خمینی(ره) باشند.

 

آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: اگر در این زمینه دچار اهمال و کوتاهی شویم دشمنان حاضر و آماده ایستاده اند تا با برنامه های نامناسب خود بر روی فکر و ذهن نسل های جوان کشور تأثیر گذاشته و مسیر انقلاب را منحرف کنند.

 

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در خاتمه با اشاره به برنامه های تخریبی و توطئه های دشمنان برای تضعیف عواطف انسانی و معنوی، خاطرنشان کرد: دشمنان در این راستا به اندازه ای برنامه ریزی و طراحی کرده اند که می توانند به آسانی بین انسان، خدا، عقلانیت و حقیقت فاصله بیاندازند و اگر این فاصله ها رفع نشود خیل عظیمی از انسان ها دچار خسران و مشکلات می شوند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات