۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۲۴۴۲۸۴
مدیر حوزه علمیه گلستان:

انقلاب اسلامی موجب احیاء اسلام ناب در کشور شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به تفاوت های ایران قبل از انقلاب و بعد از آن تصریح کرد: پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، منکر به صورت قانونی انجام می‌شد و معروف به صورت قاچاقی، اما به برکت انقلاب و رهبری امام خمینی(ره) ورق برگشت و همه چیز رنگ و بوی اسلامی به خود گرفت.
حجت الاسلام ملکي، مدير حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرگزاری خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه گلستان شب گذشته در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) بندرگز ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: آن حضرت آنقدر جایگاه رفیع و والایی دارد که عصمت را از شاخصه های ایشان عنوان کرده و وی را معصومه خوانده اند.

 

وی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سی و ششمین بهار آزادی گفت: ایام الله دهه فجر پرده های بسیاری دارد که هر کس ممکن است تنها بعضی از پرده ها را کنار بزند و به برخی حقایق آن دست یابد اما این تمام حقیقت نیست.

 

حجت الاسلام ملکی با اشاره به آیه شریفه «و إن تتولوا یستبدل قوما غیرکم» گفت: خداوند در قرآن کریم حتی به پیامبر اسلام(ص) هم تضمین به حفظ حکومت نداد و آیه شریفه فوق نازل شد.

 

مدیر حوزه علمیه گلستان با اشاره به این که سه رکن اساسی برای استمرار حکومت اسلامی، من الله، مع الله و الی الله بودن امور است و انقلاب اسلامی ایران من الله بود، افزود: حال مسیر ما باید مع الله باشد تا در نهایت به الی الله که همان مقصد است برسیم.

 

وی در ادامه با اشاره به تفاوت های ایران قبل از انقلاب و بعد از آن تصریح کرد: پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، منکر به صورت قانونی انجام می‌شد و معروف به صورت قاچاقی، اما به برکت انقلاب و رهبری امام خمینی(ره) ورق برگشت و همه چیز رنگ و بوی اسلامی به خود گرفت.

 

عضو شورای حوزه علمیه گلستان خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) در زمانی که منکرات به اوج خود رسیده بود و ناامیدی همه جامعه را فرا گرفته بود به صحنه آمد و تنها با توکل بر خدا و یاری مردم انقلابی ایران، توانست رژیم پهلوی را سرنگون کند و عطر انقلاب را در همه جای کشور منتشر کند.

 

حجت الاسلام ملکی در ادامه به بحث درباره سبک زندگی اسلامی پرداخت و با بیان این که متأسفانه سبک زندگی غربی در جامعه بسیار رواج پیدا کرده و سبک زندگی اسلامی در خانواده ها کمتر مشهود است، ادامه داد: مسؤولان، مدیران کشوری و حوزویان باید تلاش کنند تا مردم نسبت به مسائل دینی و اخلاقی خود آگاه شوند.

 

وی در پایان خواستار شد: بهتر است در این دهه مبارک تلنگری به خود بزنیم و مقتدرانه پای ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل بایستیم./1315/پ202ب1

ارسال نظرات