۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۲۴۴۰۲۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

بهره گیری از قدرت معنویت سبب تحقق انقلاب اسلامی شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام راحل که یک سیاست مدار حکیم بود نقاط ضعف قدرت ها را شناسایی و مد نظر قرار دادند، گفت: بهره گیری از قدرت معنویت سبب تحقق انقلاب اسلامی شد.
امام جمعه چمستان

حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور  با گرامی داشت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: امام راحل، همه انقلاب آفرینان و شهدای گرانقدر تلاش های بسیاری صورت دادند تا این انقلاب بزرگ به ثمر رسیده است.

 

امام جمعه چمستان با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران یکی از شگفت انگیزترین پدیده های سیاسی در زمان و عصر حاضر است، بیان داشت: انقلاب ما در شرایطی رخ داد که تصور می شد مذهب، دین و دین داران و آثار و نشانه های اسلامی و ارزش های مذهبی رو به افول و محو شدن است.

 

وی تصریح کرد: به طوری که با این وضعیت دیگر هرگز توانایی و قدرت بر انگیختن مردم و آحاد جامعه را بر ضد حکومت ها و سران فاسد و سر سپرده نخواهد داشت.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حتی نگرش آن ها بر این بود مردم نیز هیچ اقبال و روی خوشی به مذهب و اصول ارزشی نمی دهند، خاطرنشان کرد: تصورشان بر این بود مردم نیز مشتاقانه به دنبال جایگزین کردن ارزش های مادی به جای ارزش های معنوی، دینی و متعالی هستند.

 

حجت الاسلام جباری افزود: با این همه و در کمال ناباوری مشاهده کردند در خاورمیانه آن هم در کشور مهم و حساس با ویژگی های خاص ایران ریشه دار و کهن و با فرهنگ اصیل بر مبنای دین و مذهب انقلاب اسلامی به وقوع می پیوندد که این رخداد بسیاری از دانشمندان، نظریه پردازان سیاسی و سیاستمداران کهنه کار را مجبور به تجدید نظر و شگفتی عظیمی کرد.

 

امام جمعه چمستان ادامه داد: این درحالی بود که آمریکا و شوروی وقت نقاط مختلف جهان از جمله ایران را میان خود تقسیم کرده بودند و ایران را از متحدان اصلی و بی چون و چرای خود تلقی کرده و همانند چشمان خود از آن مراقبت می کردند.

 

وی با بیان این که ایران هم در نقطه جغرافیایی حایز اهمیت و هم منابع سرشار و عظیمی در خود داشت و هم پایگاه نظامی ارزشمندی بود، گفت: امام راحل که یک سیاست مدار حکیم بود نقاط ضعف قدرت ها را شناسایی و مد نظر قرار داد که آنان اگر  دین را دست کم گرفته اند از همان راه و دریچه با استفاده از همه عناصر اجتماعی و با شجاعت و دلیری که از ناحیه خداوند برای خود کسب کرده بود و خدا نیز در وجودش به ودیعه سپرده بود مردم را یکپارچه به میدان اعتراض و مخالفت فراخوانده و وارد میدان کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تلاش های امام راحل و حضور گسترده مردمی سبب شد تا عرصه بر حاکمیت تنگ شود، افزود: برای مردم کشور ما نیز با گذشت چند دهه سیاه استبداد و ستم ثابت شد که تنها در زیر سایه دین و اسلام و نور ایمان می توان زندگی عزتمندانه داشته و برخوردار از نعمت های معنوی شد.

 

حجت الاسلام جباری با تاکید بر این انقلاب اسلامی به کشورمان کرامت و عظمت بخشیده است، گفت: مردم کشور ایران با انقلاب اسلامی در نهضت امام و پیروی از یک زعیم دینی توانستند انقلابی ارزشمند و افتخارآفرین را به وجود آورند.

 

وی در پایان با بیان این که انقلاب اسلامی در جایگاه ارزشمند و والایی قرار دارد، بیان داشت: همه ما باید تلاش کرده تا بتوانیم در مسیر تحکیم و ترویج ارزش های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران کوشا باشیم./950/ت302/ب1

ارسال نظرات