۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۲۴۳۷۴۴
خطیب جمعه نجف آباد:

هدف اصلی انقلاب، برپایی اندیشه های اسلامی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: نگاهی به رخدادها و موقعیت ایران در قبل از انقلاب و اکنون سند محکمی است بر هدف اصلی انقلاب که از میان بردن اندیشه های طاغوتی و برپایی اندیشه های الهی و اسلامی است.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: بخش عمده آیات الهی بیان تاریخ گذشتگان و عبرت آموزی از آنان است و انقلاب اسلامی ایران از جمله رخدادهایی است که باید خاطره آن هر سال بیش از قبل زنده داشته شود.

 

وی مهم ترین تأثیر انقلاب اسلامی ایران را تغییر تاریخ جهان برشمرد و افزود: آن چه در جریان وقوع انقلاب اسلامی ایران دچار تحول شد، اندیشه و تفکر حاکم بر جامعه بود و با نگاهی به دوران قبل از انقلاب و موقعیت ایران در جهان که هم چون کشوری مرده و استعماری قلمداد می شد، به اهمیت هر چه بیشتر این انقلاب پی خواهیم برد.

 

حجت الاسلام حسناتی مطالعه وقایعی که در مدت ده روز از ورود حضرت امام تا پیروزی انقلاب رخ داده است، را از ضروریات فراموش شده بیان کرد و گفت: هدف اصلی از این انقلاب که به دست رهبری هم چون امام با شعار لااله الاالله، صورت گرفت، نه به دست آوردن یک پیروزی ظاهری بلکه هدف اصلی از میان رفتن اندیشه های طاغوتی و غیراسلامی و برپایی دستورات دینی و الهی بوده است.

 

وی در ادامه بیان داشت: در 36 سال پیروزی بهار انقلاب باید هر چه بیشتر نسل جوان را با عظمت این انقلاب آشنا کرد و ارزیابی جامعه اکنون برطبق شعارهای انقلاب که عدالت، آزادی، استقلال، کرامت انسانی و پیاده شدن قرآن در تمام ابعاد اجتماع بوده است، از وظایف اصلی ما در این دوران است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به برخی از نقاط ضعف و احکام زمین مانده در این دوران 36 ساله افزود: از جمله موارد بسیار مهم در سطح جامعه مسائل اقتصادی است که یکی از آسیب های امروز جامعه اسلامی بروز ربا که باعنوان محاربه با خدا و رسول خدا بیان شده، در دستگاه ها و سازمان های پولی حتی در قالب قرض الحسنه است.

 

وی در ادامه گفت: عدم توجه به حقوق متقابل افراد در جامعه، جدی گرفته نشدن بحث تکریم ارباب رجوع در دوایر دولتی و عدم رعایت قانون چه از سوی مجریان قانون و چه مردم، نشان از غریب ماندن سبک زندگی اسلامی در بین ما است و توجه جدی مسؤولان، مجلس، فقها و مراجع تقلید بسیار مورد نیاز است.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به پیام های مقام معظم رهبری در دو هفته گذشته بیان داشت: تشنگی و بیداری جهان برای پذیرش دین اسلام مسأله ای است که باید بیش از هر زمان دیگر مورد توجه جدی قرار گیرد و مقام معظم رهبری با فرستادن پیام به جوانان کشورهای غربی و هم چنین پیام به اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا مسیر را بیش از پیش برای ما روشن کردند.

 

وی در ادامه افزود: دنیای امروز با استفاده از تمام امکانات سمعی و بصری خود در قالب شبکه های اجتماعی و فضای ماهواره در حال پمپاژ مبانی فرهنگ غرب و دور کردن خانواده ها از مبانی اسلامی و دینی است و امروز وظیفه ما است که از همین ابزارها برای گسترش ارزش های دینی و الهی در سراسر جهان استفاده کنیم.

 

امام جمعه نجف آباد نمایش قدرت حزب الله در منطقه را لبیک گفتن واقعی به رسول الله بیان داشت و افزود: حزب الله با یورش در سرزمین های اشغالی و به کشتن 17 نفر از صهیونیست ها، سبب شد تا اسرائیل بفهمد دیگر قدرت برتر جهان نیست.

 

وی در ادامه بیان داشت: جوانان مقتدر حزب الله که با اقتدار به رهبر جهان اسلام اکنون به جایی رسیده اند که حرف و عملشان یکی شده است و خواب را از چشمان غاصبان قدس گرفته اند.

 

حجت الاسلام حسناتی در پایان با تأکید بر برگزاری چند باره نماز باران افزود: «یا أَیُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللَّه‏» ما در هر شرایط و موقعیتی که باشیم هر روز محتاج تر به خداوند هستیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: تا زمانی که نتوانیم اعمالمان را آن گونه که دستورات الهی بیان کرده است، انجام دهیم نباید صرف برپایی چند نماز باران توقع نزول رحمت الهی را داشته باشیم و امت های قبل زمانی دچار عذاب الهی می شدند، که خود را در مادیات و دنیا غرق کرده بودند./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات