۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۴۳۷۱۴
سخنران حرم رضوی:

شبکه های ماهواره ای به دنبال دور کردن مردم از اهل بیت هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی اراکی در حرم مطهر رضوی با اشاره به خطرات شبکه‌های ماهواره‌ای، گفت: آن ها می خواهند چیزی به نام علی و یاد و نام ائمه اطهار(ع) در بین ما نباشد و عهد مسلمانان با امامت فراموش شود.
حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی اراکی، استاد حوزه علمیه قم، بامداد امروز در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در آیه 33 سوره توبه آمده این پبامبری که از جانب خداوند برای شما آمد دو درّ گرانبها و نعمت با خود آورد، اگر پیامبر(ص) نمی آمد این دو نعمت در پس پرده غیبت می ماند و شما از این دو نعمت محروم می ماندید.

 

وی تصریح کرد: نخستین نعمت، نعمت هدایت است که برخی مفسران منظور از هدایت را قرآن کریم این نسخه شفابخش و دومین آن را دین بیان کرده اند؛ البته نه دینی که تنها نامش دین باشد بلکه دین حق که نجات بخش انسان است.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: در روایات نیز مراد از دین حق را دینی که باطن و روحش حق باشد بیان کرده اند؛ این دین نسخه شفابخشی برای همه دردهای انسان  و سبب حیات است که باطنش ولایت اهل بیت است.

 

ولایت مبنای عبادت

 

به گفته وی همه مناسک و عبادت ها بر مبنای ولایت است؛ نماز، دعا، قرآن، زیارت ائمه ولایت همه برای این است تا از طریق آن ولایت جریان پیدا کند.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی تأکید کرد: وظایف متعدّدی نسبت به دین از جمله معرفت آن داریم که برای دین داری باید به همه وظایف خود عمل کنیم؛ از مهم ترین وظایف ما نسبت به دین به ویژه در زمان غیبت و هرچه به ظهور نزدیک تر می شویم، حفظ دین است.

 

وی تصریح کرد: امام کاظم(ع) از پیامبر اکرم(ص) نقل کرده اند: زمان پنجمین از هفتمین آل محمد(ص) حفظ دین سخت تر از نگه داشتن آتش در دست است؛ بازار دین فروشی داغ می شود و همه چیز دست به دست هم می دهند تا دین انسان گرفته شود.

 

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب نیز اعلام خطر کرده اند از روزی که تظاهر دین داری ما بر رفتار متدیّانه بچربد.

 

وی با بیان این که پیامبر(ص) درخصوص نماز و اعمال عبادی مسلمانان اظهار نگرانی نکرده اند بلکه نگران تنها ماندن امام زمان(عج) با از بین رفتن دین مردم بودند، به تبیین موانع دین داری پرداخت و افزود: لقمان حکیم به فرزندش چنین گفته است: این دنیا همانند دریایی است که خیلی ها در این دریا غرق شدند پس پسرم کشتی ات را محکم کن.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: به فرموده پیامبر(ص) سه چیز مردم را در حفظ دین تهدید می کند؛ موج های بزرگ که وقتی سیلی اش را می زند کشتی ها تکّه تکّه می شوند، دوم طوفان هایی که موج ها را به وجود می آورند و سوم  بادهایی که از شمال و جنوب می وزند و طوفان ایجاد می کنند.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی تبیین کرد: منظور از موج، ظلالت و گمراهی پس از معرفت است.

 

فتنه های گمراه کننده که آنقدر تاریک است مردم در حالی که شب مسلمان، صبح کافر می شوند و دینشان را به بهائی اندک می فروشند.

 

وی اظهار کرد: منظور از فتنه همان فتنه های کور بنی امیّه ای است که مردم دست از امامت و ولایت برمی دارند در حالی که نمازگذارند و روزه می گیرند و 70 هزار شاعر و محدّث در زمان معاویه بالای منبرها رفتند.

 

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: داعش یک نمونه از امویان زمان است و 33 هزار شبکه ماهواره ای همان منبرهای معاویه که 19 هزار شبکه آن در ایران قابل دریافت است، قبل از انقلاب سه شبکه فارسی زبان و امروز هزاران شبکه ماهواره ای فارسی زبان داریم و امروز چهارمیلیون سایت فقط به خاورمیانه اختصاص داده اند.

 

ماهواره منبر معاویه زمان

 

وی خاطرنشان کرد: آن ها می خواهند چیزی به نام علی، یاد و نام علی در بین ما نباشد و عهد مسلمانان با امامت فراموش شود؛ در واقع فتنه 88 موجی بود که سیلی اش را بیشتر به خواص زد زیرا در این فتنه عوام بهتر از خواص عمل کردند.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی افزود: منظور پیامبر اکرم(ص) از طوفانی که مسبب ایجاد موج می شود؛ هوای نفس و آرزوهای طولانی است که مانع حق پذیری انسان می شود.

 

سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: میل به انجام گناه، ناموس مردم، مجالس حرام و پیروی از مدگرایی از مصادیق هوای نفس است؛ بشر وقتی دنبال مدگرایی رفت دست به هر کاری می زند تا آنجایی که با عمل گوشی الاغی گوش خود را شبیه گوش حیوانی چون الاغ در می آورد.

 

وی با اشاره به بادهای شمالی و جنوبی بیان کرد: پیامبر(ص) فرموده اند: امّتم پس از من مشرک می شوند منظور از مشرک شدن پرستش ماه، خورشید، سنگ یا بت پرست نیست بلکه اهل تظاهر امتّ به دین و مبتلا به شش مرض باطنی می شود که امت های قبل را نابود کرد.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی تصریح کرد: مستی و شهوت، کفران نعمت، ثروت اندوزی، رقابت در دنیا و چشم و هم چشمی، خالی شدن باطن و درون انسان از دین، تکّه تکّه شدن انسان ها از شدت کینه از مبتلایات باطن دین است./1308/پ201/ب4

ارسال نظرات