۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۴۳۱۷۶
حجت‌الاسلام کاویانی راد:

اعتقاد به معاد زندگی انسان را سرشار از ایمان می‌کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی بابیان این‌که با اشاره به این‌که اعتقاد به معاد زندگی انسان را سرشار از ایمان می‌کند، گفت: انسان که به یاد مرگ است و به معاد خود اهمیت می‌دهد هرگز به دیگران ظلم و ستم نمی‌کند و سعی می‌کند خود را از گناه دور کند.
قبرستان و ياد مرگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ محمدحسن کاویانی راد، کارشناس رسانه ملی، ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی شبکه یک سیما با اشاره به این‌که معاد مهم‌ترین اعتقاد در زندگی انسان بوده و تمامی لحظه‌های زندگی او را در دنیا و آخرت پوشش می‌دهد، گفت: از تمامی دستورات اسلامی اعتقاد به معاد برای زندگی دنیا و آخرت انسان کافی است.

 

وی تصریح کرد: علت این امر هم آن است که اگر کسی به معاد اعتقاد داشته باشد هرگز در زندگی به‌سوی گناه نمی‌رود و بوی بد کارهای دیگران و بوی بد گناه مانع انجام اشتباه در چنین انسانی می‌شود.

 

استاد حوزه دانشگاه افزود: روزی فردی نزد رسول خدا (ص) رفت و به ایشان فرمود «یا رسول‌الله من چوپان هستم و به‌صورت ماهانه به شهر برمی‌گردم و برای من امکان‌پذیر نیست در محافل شما شرکت کنم من را نصیحتی کنید تا برای من کافی باشد»حضرت فرمودند «به معاد اعتقاد داشته باش و بر اساس اعتقاد به معاد عمل کن» هنگامی‌که مرد از حضرت جدا شد حضرت محمد (ص) به یاران خود فرمودند «این مرد فقیه از میان شما رفت».

 

حجت‌الاسلام‌ کاویانی راد این حدیث پیامبر(ص) را نشان‌دهنده اهمیت معاد در میان اعتقادات دینی مسلمانان عنوان کرد و افزود: ما معاد را با ادله نقلی اثبات می‌کنیم؛ اما این به آن معنا نیست که عقلانی نباشد بلکه به این دلیل است که انسان اگر مدام بخواهد معاد را با عقل اثبات کند از عمل باز می‌ماند و حقیقت معاد برای انسان زمانی آشکار می‌شود که به‌ طور مستقیم آن را تجربه کند.

 

وی تصریح کرد: با وجود تمام آیات و روایاتی که درباره معاد به ما رسیده است بیان ‌شده که تمامی این اطلاعات بخش اندکی از زندگی پس از مرگ و معاد را برای انسان توضیح می‌دهند؛ بنابراین بر انسان لازم است که در مورد معاد در زندگی خود بیشتر توجه داشته و فراوان به یاد مرگ و توشه نیکو برای خود باشد.

 

کارشناس رسانه ملی با بیان این‌که ایمان و عمل صالح دو ابزاری هستند که در دوران پس از مرگ به درد انسان می‌خورد، ادامه داد: عالم معاد و عالم قبر، عالم تنهایی انسان است و همگان انسان را ترک می‌کنند؛ بنابراین باید از اعمال و رفتار خود مراقبت کنیم.

 

حجت‌الاسلام‌ کاویانی راد با اشاره به این‌که اعتقاد به معاد زندگی انسان را سرشار از ایمان می‌کند، اظهار کرد: انسان که به یاد مرگ است و به معاد خود اهمیت می‌دهد هرگز به دیگران ظلم و ستم نمی‌کند و سعی می‌کند خود را از گناه دور کند.

 

وی یادآور شد: یاد مرگ به زندگی انسان سامان می‌دهد و موجب افزایش محبت در میان انسان‌ها می‌شود در حالی‌که انسانی که نسبت به مرگ بی‌توجه است تمام زندگی را منحصر در همین دنیا و رسیدن به لذت‌های آن می‌بیند به همین خاطر برای رسیدن به این هدف به هر جرم و جنایتی دست‌زده و زندگی سایر انسان ها را دشوار می‌کند./837/پ202/ف

 

ارسال نظرات