۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۴۲۸۳۳
آیت الله مکارم شیرازی در جمع طلاب مطرح کرد؛

وظیفه سنگین حوزه و روحانیت در برابر هجمه بی سابقه غرب به ارزش های دینی

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که دشمن در خانه ها نفوذ کرده است، گفت: طلاب باید با آگاهی داشتن، پاسخگویی به شبهات و تبلیغ دین هجمه های دشمن را دفع کنند، طلبه باید مجهز به سلاح روز باشد؛ باید به قدر توان با فسادها مقابله کرد که در این راه خداوند انسان را یاری می کند.
 حضرت آيت الله مکارم شيرازي ديدار طلاب آذربايجان غربي و کرمانشاه باحضرت آيت الله مکارم شيرازي ديدار طلاب آذربايجان غربي و کرمانشاه باحضرت آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر امروز در دیدار جمعی از ائمه جمعه، اساتید و طلاب استان آذربایجان غربی، بناب و کرمانشاه که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اهمیت طلبگی، گفت: سربازی امام زمان(عج) سعادتی است که خداوند به برخی از انسان ها می دهد،  طلاب باید به وظایف خود فکر کرده و آنها را به خوبی عملی کنند.

 

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در زمینه برتری علم بر ثروت افزود: حضرت فرمودند که علم حافظ انسان است اما ثروت به گونه ای بوده که انسان باید از آن حفاظت کند، آیا حفظ کننده برتر به حساب می آید یا حفظ کردن بهتر است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که مال با انفاق کردن کم می شود اما انفاق علم بر آن می افزاید، اظهار داشت: مسأله ازدیاد علم در حوزه های علمیه تجربه شده است، انسان با درس دادن به اعماق علم دست پیدا می کند؛ طلاب باید سعی کنند که بعد از گذراندن مراحلی، دروس پایین تر را تدریس کنند.

 

وی ادامه داد: فرد دارای مال بعد از ورشکست شدن، کسی سراغ او را نمی گیرد اما اگر علما و اساتید علمی از دنیا هم بروندهمه به آنها وفادار می مانند و دوستان آنان دست از وفاداری بر نمی دارند؛ از همین رو شاهد برگزاری بزرگداشت هایی برای علمای گذشته مانند شیخ مفید در حوزه علمیه هستیم.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که حاکمیت برای علم است، ابراز داشت: حضرت فرمودند ثروت اندوزان بعد از مرگ فراموش می شوند اما عالمان تا پایان دنیا حتی بعد از مرگ نیز زنده هستند و خاره آنان در قلب ها وجود دارد.

 

وی به روایتی از امام صادق(ع) در زمینه اهمیت علم اشاره کرد و عنوان کرد: امام فرمودند که در قیامت کفه مربوط به مرکب های نویسندگی داشنمندان بر کفه خون شهدا سنگینی می کند، این فرمایش در حالی است که مقام شهید در اسلام بسیار بالا است.

 

این مرجع تقلید با بیان این که قلم دانشمندان ، خون شهیدان را حفظ کرده است، یادآور شد: اگر نوشته های علما نبود شهدا فراموش می شدند؛ شهید زمان و مکان دارد اما نویسندگی و قلم علما زمان نمی شناسد.

 

وی خاطرنشان کرد: شهید با قوه قهریه جسم دشمن را متلاشی می کند اما عالم با قلم خود فکر دشمن را از بین برده یا او را هدایت می کند؛ بنابراین علما با روح انسان ها در ارتباط هستند و مقام والاتری دارند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که شهدا زیر نظر علما پرورش پیدا کردند، گفت: شهدای 8 سال دفاع مقدس اهمیت جهاد را زیر نظر عالمی مانند امام خمینی(ره) فرا گرفتند؛ تعداد قلم های علما از تعداد افراد شهدا بیشتر است.

 

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در زمینه ثمرات علم، افزود: حضرت فرمودند تقوا، پرهیز از هوی پرستی، پیروی از حق، پرهیز از گناهان، دوست داشتن برادران دینی، ارتباط با علما و حرف شنوی از آن ها میوه های درخت علم را تشکیل می دهند، عالم بی تقوا و هوی پرست برای جامعه خطر آفرین است.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که هر چه مقام انسان بالاتر باشد، وظایف او سنگین تر است، اظهار داشت: طلاب بدانند در زمان خاصی زندگی می کنند که نظیر آن در تاریخ اسلام وجود نداشته است، امروزه تمامی امکانات برای انجام فساد فراهم است.

 

وی با اشاره به این که دشمنان برای تخریب عقاید و اخلاق اسلامی بسیار فعال هستند، ادامه داد: امروزه هزاران شبکه فاسد و مفسد شبانه روز در حال فعالیت هستند و قصد انحراف جامعه را دارند، فعالیت این شبکه ها برای فاسد کردن جامعه اسلامی است که به دنبال آن جهان خواران بتوانند بر این مردم حکومت کنند، آنها می دانند که در جامعه سالم اسلامی نمی توان نفوذ کرد.

 

این مرجع تقلید با بیان این که دشمن در خانه ها نفوذ کرده است، ابراز داشت: طلاب باید با آگاهی داشتن، پاسخگویی به شبهات و تبلیغ دین هجمه های دشمن را دفع کنند، طلبه باید مجهز به سلاح روز باشد؛ باید به قدر توان با فسادها مقابله کرد که در این راه خداوند انسان را یاری می کند./1323/پ202/ج 

ارسال نظرات