۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۴۲۱۲۱
معاون امور مجلس و استان های صدا و سیما:

رسانه ملی در تقابل با شبکه های معاند موفق عمل کرده است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور مجلس و استان های صدا و سیما با بیان این که تضعیف و کمرنگ کردن اسلام انقلابی هدف اصلی نظام سلطه از گسترش شبکه های ماهواره ای فارسی زبان است، گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی هوشیارتر از هر زمان دیگری در صحنه حضور دارد و اجازه کوچکترین تحرک به دشمنان را نخواهند داد.
حجت الاسلام سيد رمضان موسوي مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی‌مقدم، معاون مجلس و امور استان‌های صدا و سیمای کشور امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صدا و سیمای شبکه تبرستان با اشاره به این که امروز در سایه ولایت داری و بصیرت ملت ایران شاهد حرکت رو به جلوی انقلاب هستیم، گفت: ملت ایران دشمن شناس بوده و در همه عرصه‌های فرهنگی و سیاسی ایران اسلامی را به بالندگی رساندند.

 

وی با اشاره به این که بیش از 160 شبکه فارسی زبان به صورت شبانه روزی علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند، افزود: دشمنان همه توان رسانه ای خود را جهت مقابله با نظام اسلامی به کار گرفته اند.

 

حجت الاسلام موسوی مقدم با بیان این که تضعیف و کمرنگ کردن اسلام انقلابی هدف اصلی نظام سلطه از گسترش شبکه های ماهواره ای فارسی زبان است، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی هوشیارتر از هر زمان دیگری در صحنه حضور دارد و اجازه کوچکترین تحرک به دشمنان را نخواهند داد.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که توسعه همه جانبه در کشور از طریق تقویت شبکه‌های استانی محقق شده است، افزود: بسیاری از مبانی خانوادگی و اخلاقی استان‌ها از طریق شبکه‌های استانی به‌ شایستگی معرفی شده است.

 

معاون مجلس و امور استان های صدا و سیما، تقویت فرهنگ بومی و محلی را مهم ترین رویکرد شبکه های استانی دانست و خاطرنشان کرد: حدود 13 سال است که از راه اندازی نخستین شبکه استانی می گذرد و تلاش ما نیز تقویت مراکز استانی است.

 

وی با بیان این که نگاه شبکه های استانی در تعریف سنت ها و آداب و رسوم مناطق مختلف کشور مبتنی بر مفاهیم ارزشمند دینی و اسلامی است، افزود: امروز شبکه های استانی با پشتوانه عظیم فرهنگی بستر بسیار مناسبی برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان هستند.

 

حجت الاسلام موسوی مقدم با بیان این که امروز نظام سلطه با گسترش شبکه های رسانه ای خود به جنگ با رسانه ملی ما آمده است، گفت: تلاش ما تقویت نفوذ پذیری در سطح جهان برای رساندن پیام انقلاب است.

 

وی با بیان این که همه تلاش مجموعه مدیران رسانه ملی تقویت جذب مخاطب است، افزود: به همین دلیل برنامه های شبکه های کشور از تنوع مناسبی برخوردار است.

 

حجت الاسلام موسوی مقدم بر ضرورت تغییر در ساختار و محتوای برنامه های صدا و سیما تأکید کرد و گفت: برای جذب مخاطب باید در محتوا و تولیدات رسانه خلاقیت صورت گیرد.

 

معاون مجلس و امور استان های صدا و سیما از فعالیت 32 شبکه استانی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز رسانه ملی با این ظرفیت بالای خود در تقابل با رسانه های معاند موفق عمل کرده است.

 

وی با اشاره به پوشش دیجیتالی 85 درصد شبکه های استانی گفت: تا پایان سال 94 همه شبکه های استانی دیجیتالی می شوند.

 

حجت الاسلام موسوی مقدم اقدامات مهم رسانه را ایجاد ایمنی خاص در شبکه های ماهواره ای اعلام کرد و افزود: در صورت بروز هر محدودیت و مشکلی در این شبکه ها با سیستم اتصال زمینی پوشش صدردرصدی برقرار می شود.

 

وی همچنین به نقش شبکه های استانی در توسعه و شکوفایی فرهنگ و زبان بومی اشاره و تصریح کرد: رسانه انعکاس رشد یافتگی جامعه در همه بخش ها است.

 

گفتنی است؛ در پایان این مراسم علی صادق مقدسی به عنوان مدیر کل صدا و سیمای مازندران معرفی و از خدمات هشت ساله بهرام حمیدی در این مسؤولیت قدردانی شد./1316/پ202/ب1

ارسال نظرات