۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۲۴۱۷۷۳
در پی اهانت روزنامه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم؛

تجمع اعتراض آمیز دانشجویان در مقابل سفارت فرانسه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در پی اهانت روزنامه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت پیامبر اکرم(ص), دانشجویان در مقابل سفرات فرانسه تجمع کردند و شعار لبیک یا رسول الله را سر دادند.
تجمع دانشجويان مقابل سفارت فرانسه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، احمد توکلی، نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم تجمع اعتراض آمیز جمعی از دانشجویان که 29 دی ماه در خیابان نوفل لوشاتو تهران برگزار شد با اشاره به توهین دولت های غربی به مقدسات اسلام گفت: این اقدام ناشی از برنامه ریزی های موساد و سیا است اما در هر صورت هر اقدامی که صورت گرفت نتیجه سیاست های دولت فرانسه است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی در شرایطی که در فرانسه این جنایت علیه اعتقادات مسلمانان انجام می شود چرا باید مقامات ما در وزارت خارجه طوری رفتار کنند و به فرانسه سفر داشته باشند و با وزیر خارجه این کشور هتاک به ساحت مقدس پیامبر (ص) دیدار کنند.
 
توکلی خطاب به کسانی که در داخل کشور عضو کمپین های مخالف با اسلام هستند اظهار کرد: شما باید به اعتقادات مسلمانان احترام بگذارید و به حرمت پیامبر اسلام پایبند باشید چرا که پیامبر وجه مشترک اقوام ایرانی است و احترام به پیامبر، وحدت بخش ملت ایران و تمامیت ارضی ایران در گروه اسلام است.
 
توکلی در پایان همه این افراد را دعوت به احترام به عقاید مسلمانان و ایرانیان کرد.
 
در این مراسم همچنین سیدمحسن میرحاجی، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در تجمع اعتراضی دانشجویان در مقابل سفارت فرانسه  خطاب به سفیر فرانسه گفت: شور انقلابی  که در وجود ما جریان دارد و احساس می شود و اگر ما این سفارتخانه را بر سر شما خراب نمی کنیم، به خاطر فرمان امام(ره) و صحبت های مقام معظم رهبری است.
 
وی در ادامه خطاب به وزیر امور خارجه کشور گفت: آقای ظریف ما از شما توقع انقلابی نداریم، اما حداقل با نماینده شیطان قدم نزنید و حداقل سفیر فرانسه را از این کشور پیامبر(ص) اخراج کنید.
 
میرحاجی اظهار کرد: آقای ظریف، آقای روحانی، مطالبه مردم از شما این است که این سفیر منحوس کشور هتاک به پیامبر(ص) را اخراج کنید. ما دانشجویان انقلابی تحمل نمی کنیم که نماینده کشور توهین‌کننده به پیامبر(ص) در کشور ما قدم بزند.
 
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران افزود: آقای ظریف، حداقل به سفیر این کشور تذکر دهید و با غیرت اسلامی خود سفیر این کشور هتاک به اسلام را اخراج کنید.
 
وی گفت: آقای ظریف، این روزها در ژنو و وین و در جریان مذاکرات هسته ای در مقابله با نماینده آمریکا به کشورهای سلطه‌گر چه می کنید؟ امروز ناموس این مملکت را در سفارت فرانسه بی حجاب می کنند و شما بجای برخورد متناسب با دولت فرانسه، به این کشور سفر می کنید و با وزیر امور خارجه آن دیدار می‌کنید.
 
میرحاجی همچنین با اشاره اینکه هتاکی های روزنامه فرانسوی به پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: حمایت دولت فرانسه به ساحت پیامبر(ص) خاک‌پاشی به آفتاب است و هیچ خدشه ای به ایشان وارد نمی شود.
 
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اظهار کرد: این جمعیت به منظور اعتراض اینجا جمع نشده است، بلکه هدفش این است که نشان دهد که ما پشتیبان پیامبر اسلام(ص) و پیامبر رحمت(ص) هستیم.
 
همچنین دانشجویان شرکت کننده در تجمع در بیانیه پایانی خود ضمن محکومیت  اهانت به ساحت پیامبر (ص) خواستار اخراج سفیر فرانسه از ایران شدند.
 
گفتنی است، با وجود اینکه این تجمع، دانشجویی بود اما موج کثیری از شهروندان عادی تهرانی با کودکان شان خود را به این تجمع رسانده بودند و در این تجمع اعتراض آمیز شعار مرگ بر فرانسه را سر دادند.
 
دانشجویان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر فرانسه»، «من عاشق محمدم» «داعش شارلی پیوندتان مبارک» انزجار خود را از توهین کنندگان به مقدسات دین اسلام نشان دادند.
 
همچنین در این تظاهرات برخی دانشجویان همچنین در جریان تجمع در مقابل سفارت فرانسه  با پایین آوردن خیابان نوفل لوشاتو تابلوی محمد رسول الله را نصب کردند و شعار الله اکبر را سر دادند./818/پ202/ب6
ارسال نظرات