۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۴۱۶۷۰
مؤسس دفتر اهل بیت در عراق و سوریه:

جهان امروز تشنه اخلاق پسندیده رسول اکرم است

خبرگزاری رسا، مؤسس دفتر اهل بیت(ع) در عراق و سوریه با اشاره به موقعیت و جایگاه کنونی اسلامی ابرازداشت: اخلاق پسندیده رسول اکرم(ص) در کنار استواری احکام دین عامل مهم گسترش اسلام بوده و جهان امروز تشنه این گونه اخلاق است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد عبدالصاحب موسوي

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالصاحب موسوی، مؤسس دفتر اهل بیت(ع) در عراق و سوریه، در  گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهارداشت: شاخت پیامبر اکرم(ص) و درک ویژگی های اخلاقی ایشان همچون درک شب قدر است.

وی افزود: همان‎گونه که شناخت کامل قرآن و درک شب قدر دشوار بوده شناخت ویژگی های رسول اکرم(ص) نیز دشوار است؛ زیرا او از سوی خداوند برای مأموریتی دشوار و جهان شمول برگزیده شده بود.

مؤسس دفتر اهل بیت در عراق و سوریه با اشاره به ویژگی های جامعه دوران جاهلیت عربستان تصریح کرد: بزرگواری و پسندیده بودن رفتار و اخلاق پیامبر حتی پیش از برگزیده شدن ایشان برای جامعه عصر جاهلیت نیز ستودنی بود و مردم در آن زمان به رسول اکرم(ص) لقب امین داده بودند.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که خداوند در قرآن کریم به پیامبر می فرماید «انک لعلی خلق عظیم» بیان داشت: اعطای چنین ویژگی از سوی خداوند نشانه بزرگواری رسول اسلام(ص) است.

وی ویژگی های پسندیده رسول اکرم(ص) را غیر قابل شمارش توصیف و عنوان کرد: انسان ها برای بیان ویژگی های پسندیده رسول خدا(ص) ناتوان هستند و این عامل اساسی جذب مردم به شخصیت ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی افزود: با توجه به این که در دوران جاهلیت، قانون جنگل حاکم بود و کشتار میان مردم آن دوران رواج داشت، پیامبر اکرم(ص) توانست در مدتی کوتاه این جامعه را به جامعه ای نمونه و با اخلاق ارزشمند تبدیل کند.

وی در ادامه پیامبر را معلم بزرگ بشریت توصیف و عنوان کرد: اکنون جهان تشنه این گونه ویژگی ها و این نوع اخلاق پسندیده است.

مؤسس دفتر اهل بیت(ع) در عراق و سوریه با اشاره به اهمیت تبلیغ رسالت پیامبر اکرم(ص) از سوی علما گفت: تبلیغ عملی مهم ترین شیوه جذب مردم به اسلام صحیح بوده و برای این کار علما باید با رفتار خود در کنار گفتار به تبلیغ اسلام بپردازند.

وی علم، شجاعت، امانت داری، بزرگواری را از جمله ویژگی های رسول اکرم(ص) برشمرد و گفت: پیامبر(ص) همواره در طول حیات مبارکشان این صفات پسندیده را به اهل بیت خود آموخت و از مسلمانان خواستند تا از آن ها پیروی کنند./9452/ت302/ب2

 

ارسال نظرات