۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۲۴۱۴۱۳
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

توهین به ساحت پیامبر نشان از باطن پلید هتاکان دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی وی در واکنش به هتک حرمت رسول خدا(ص) گفت: کسی که به ساحت رسول خدا(ص) توهین می‌کند انسان روشنفکر و شایسته ای نیست بلکه این کارها نشانه پلیدی باطن او است و ثابت می‌کند که فرد بسیار پستی است.
حجت الاسلام والمسلمين راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در برنامه یاد خدا که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد با بیان این که توهین و ناسزا گویی نه تنها به انبیا بلکه به انسان های عادی هم امری ناپسند و زشت است، اظهار کرد: تمامی امت ها و ملت ها ناسزا گویی را امری زشت تلقی کرده و انسان بد زبان را دوست ندارند.

 

وی با اشاره به این که فحش و ناسزاگویی نشانه پیلدی باطن انسان است، افزود: کسی که به ساحت رسول خدا(ص) توهین می کند و حرمت ایشان را با رفتار خود هتک می کند انسان روشنفکر و شایسته ای نیست بلکه این اعمال او نشانه پلیدی باطن اوست و نشان می دهد که این فرد هیچ پاینبدی به دین نداشته و فرد بسیار پستی است.

 

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: در اسلام به آن اندازه که بر مراقبت از زبان تاکید شده بر هیچ یک از اعضای دیگر بدن انسان تاکید نشده و اهل بیت(ع) از انسان خواسته اند که همواره مراقب زبان خود باشد و قبل از این که سخن بگوید به آن فکر کند زیرا زبان انسان باطن او را نشان می دهد به همین خاطر در احادیث پیامبر (ص) انسان به شدت از فحش و ناسزا گویی به هم نوع خود باز داشته شده و پیامبر(ص) مسلمانان را به تفکر پیش سخن و کم گویی توصیه کرده اند.

 

حجت الاسلام والمسیلمین راشد یزدی با بیان این که کم گویی و با تعقل سخن گفتن از ویژگی های انسان های مومن است، ادامه داد: انسانی که مومن باشد عفت زبان خود را حفظ کرده و هرگز به خاطر احترامی که برای شخصیت خود قائل است لب به دشنام و ناسزاگویی نمی گشاید و چنین کسی هرگز با زبان خود زمینه آزار دیگران را فراهم نمی کند.

 

وی تاکید کرد: بیشتر گناهان انسان از زبان ناشی می شود بنابراین اگر انسان از زبان خود مراقبت کند بسیاری از گناهان او اتفاق نخواهد افتاد و زمینه آزار دیگران را با زبان خود از بین خواهد برد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در حال حاضر ریشه بسیاری از اختلافات در سخن گفتن بدون تعقل است، اظهار کرد: انسانی که بدون تعقل سخن می گوید مانند گروه ها و جریان های تکفیری به وسیله زبان خود موجب ایجاد اختلاف در میان مسلمانان شده و حیات سیاسی مسلمانان را به خطر انداخته و زمینه هتک حرمت به رسول خدا(ص) و موجب ایجاد موج اسلام هراسی و سو استفاده دشمنان می شود.

 

حجت السلام والمسلمین راشد یزدی افزود: اهمیت این موضوع نشان می دهد که ما باید با عفت زبان، زبان  خود را وسیله برای ایجاد اتحاد و وحدت در میان مسلمانان قرار داده و از دشمنان و ناسزاگویی به یکدیگر پرهیز کنیم زیرا اختلاف و دشنام به یکدیگر زمینه قدرتمند شدن دشمنان اسلام را فراهم می کند./837/پ202/ف

 

ارسال نظرات