۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۴۱۱۴۱
آیت الله مکارم شیرازی:

اگر بسیج در تمامی سطوح وارد شود دشمن نمی تواند به کشور خدشه وارد کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: اگر بسیج در تمامی سطوح ورود کند، دشمن نمی تواند بسیج را زیر سؤال برده و به آن خدشه وارد کند؛ فردی که دانشمند و بسیجی است افزون بر پاداش علم، به دلیل بسیجی بودن نیز پاداشی برای وی در نظر گرفته می شود.
حضرت آيت الله مکارم شيرازي حضرت آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید روز جمعه در دیدار شماری از اعضای جامعه بسیج دندانپزشکی تهران با بیان این که هر چیزی در اسلام حد دارد، گفت: همه عبادات دارای حد هستند، تنها چیزی که حد ندارد، کسب علم و دانستن است.

 

وی با اشاره به این که کسب علم از 4 بعد محدود نیست، افزود: از نظر زمان و مکان کسب علم نامحدود است، در روایات بیان شده که انسان از زمان آفرینش تا زمان مرگش باید علم بیاموزد، حتی اگر آن علم در کشور دوردستی مانند چین باشد.

 

این مرجع تقلید مقدار تلاش در علم را نامحدود دانست و اظهار داشت: انسان باید برای کسب علم اهتمام زیادی داشته باشد، حتی در راه فراگیری علوم می تواند فداکاری کرده و جانش را در این راه تقدیم کند، علم اگر در اعماق دریا هم باشد انسان باید آن را پیدا کند.

 

وی با بیان این که علم گمشده انسان است، ادامه داد: علم از نظر استاد و معلم دارای محدودیت نیست، بلکه در کسب علم از هرکس که دانش دارد می توان استفاده کرد، ولو این که کافر باشد، علم گمشده انسان است که نزد هرکس باشد باید به آن رجوع شود.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نامحدودی علم را از نشانه های عظمت اسلام عنوان کرد و ابراز داشت: اسلام از محیطی ظهور پیداکرد که تعداد کمی از افراد آن جامعه سواد خواندن و نوشتن داشتند، اما با ظهور اسلام این اوضاع تغییر کرد و این یک معجزه بزرگ است.

 

وی با بیان این که کسب علم در علوم دینی منحصر نمی شود، خاطرنشان کرد: علومی که جامعه به آنها نیاز دارد واجب کفایی است، باید علوم گوناگون فرا گرقته شود تا به وسیله آنها بتوان نیازهای جامعه را بر طرف کرد، انسان نباید به مقدار علمی که دارد اکتفا کند بلکه باید سطح دانش خود را بالا ببرد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: نباید در کسب علم کوتاهی کرد، در صورت کوتاهی در فراگیری علم نیازجامعه بی پاسخ می ماند یا دست نیاز جامعه مسلمان به سوی کشور های خارجی و غیر مسلمان دراز می شود؛ بنابراین باید در کسب علم تلاش کنیم تا عزت مسلمانان با دست نیاز دراز کردن به سوی غیر مسلمان از بین نرود.

 

وی عنوان کرد: همیشه حوزه علمیه و دانشمندان علوم دیگر در کنار یکدیگر بودند، بسیاری از علمای شیعه مانند شیخ بهایی افزون بر تألیفات فقهی، آثاری در مورد علوم دیگر نیز داشته اند؛ جابربن حیان که به عنوان پایه گذار علم شیمی شناخته می شود از شاگردان امام صادق(ع) بود.

 

این مرجع تقلید با بیان این که اسلام دین علم و دانش است، گفت: اگر نیت در کارها بازکردن گره از کار مؤمنان باشد به یقین افزون بر خود کار قدم های شخص خدمت گذار نیز عبادت خواهد بود و توشه خیری برای روز قیامت می شود.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت بسیج افزود: زمانی که بسیج در جامعه تشکیل شد، برخی با تحقیر به این مجموعه نگاه می کردند و می گفتند تعدای جوان بیکار بسیجی هستند، اما زمانی در بسیج در سطوح گوناگون مانند بسیج اساتید و بسیج دانشگاه وارد شد مردم فهمیدند که افراد با سواد بسیجی هستند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بسیج در تمامی سطوح ورود کند، دشمن نمی تواند بسیج را زیر سؤال برده و به آن و همچنین به کشور خدشه وارد کند؛ فردی که دانشمند و بسیجی است افزون بر پاداش علم، به دلیل بسیجی بودن نیز پاداشی برای وی در نظر گرفته می شود./1323/پ201/ج

ارسال نظرات