۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۴۱۱۱۴
مدیر مدرسه علمیه زهرای اطهر مشهد تبیین کرد؛

اوصاف مشترک پیامبر اکرم و حضرت صاحب الزمان

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد گفت: پیامبر اکرم (ص) و حضرت مهدی(عج) هر دو دعوت کننده به سوی حق هستند، با این تفاوت که نبی مکرم اسلام(ص) مردم را می دیدند و به آن ها تذکر می دادند، در حالیکه امام عصر(عج) بخاطر اعمال شیعیان گریه می کنند و اشک می ریزند.
صلوات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم آشفته، مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) مشهد، امروز در سلسله نشست های در سایه سار رضوان که با موضوع «پیوند نبوت و مهدویت » در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، به اوصاف مشترک و شباهت های پیامبر اکرم(ص) و امام عصر(عج) اشاره کرد و گفت: ائمه اطهار(ع) واسطه نزول رحمت الهی هستند.

 

وی ابراز کرد: یکی از صفات مشترک بین پیامبر اکرم(ص) و امام عصر(عج) این است که هر دو نور خداوند هستند؛ در زیارت حضرت رسول(ص) آمده است: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا نُورَ اللَّهِ الَّذِی یُسْتَضَاءُ بِه، سلام بر تو، ای نور روشنایی بخش خداوند که به واسطه اش طلب نور می شود».

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) ادامه داد: در زیارت روز جمعه نیز خطاب به امام زمان(عج) این گونه آمده است: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یا نُورَاللهِ الّذِی یَهْتَدی بِه المُهْتَدُون، سلام بر تو ای نور خداوند که هدایت جویان به وسیله او هدایت می شوند.»، از این رو کسانی که قابل هدایت باشند به وسیله امام زمان(عج) هدایت می شوند.

 

آشفته با بیان این که پیامبر اکرم (ص) و حضرت مهدی(عج) هر دو دعوت کننده به سوی خداوند متعال هستند، افزود: خداوند در قرآن خطاب به رسول مکرمش می فرماید: «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّراً وَ نَذیراً وَ داعِیاً إِلَی اللَّهِ بِإِذْنِهِ وَ سِراجاً مُنیرا، ای پیامبر! ما تو را گواه فرستادیم و بشارت دهنده و انذار کننده، و تو را دعوت کننده به سوی خدا به فرمان او و چراغی روشنی بخش قرار دادیم».

 

وی با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) پاره تن پیامبر اکرم(ص) هستند، افزود: در مورد امام عصر(عج) نیز آمده است: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا دَاعِیَ اللَّه، سلام بر تو ای دعوت کننده خلق به سوی خدا.»، از این رو دائما از امام زمان(ع) بخواهید تا ما را هدایت کند؛ ایشان از نظرها غایب نیسیتند، حاضر هستند و ما را می بینند، در حقیقت چشمان ما بینا نیست و لیاقت دیدن ایشان را ندارد.

 

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: پیامبر اکرم (ص) و حضرت مهدی(عج) هر دو دعوت کننده به سوی حق هستند، اما با این تفاوت که نبی مکرم اسلام(ص) مردم را می دیدند و به آن ها تذکر می دادند، در حالیکه امام عصر(عج) بخاطر اعمال شیعیان گریه می کنند و اشک می زیزند؛ روزهای دوشنبه و پنج شنبه اعمال ما به دست امام زمان(عج) می رسد، ایشان با دیدن بعضی اعمال خوشحال می شوند و لبخند می زنند و با دیدن بعضی اعمال گریه می کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرای اطهر(س) با بیان این که خاتمیت صفت مشترک رسول الله(ص) و امام عصر(عج) است، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم در مورد پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:« ما کانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَدٍ مِنْ رِجالِکُمْ وَ لکِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَ خاتَمَ النَّبِیِّینَ وَ کانَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْ ءٍ عَلیماً، محمد(ص) پدر هیچ یک از مردان شما نیست، ولی رسول خدا و آخرین پیامبران است و خداوند به همه چیز آگاه است».

 

آشفته افزود: از خصایص حضرت مهدی(عج)، لقب زیبای «خاتم الاوصیاء» است، امام مهدی (ع) در معرفی خود می فرمایند: «أَنَا خَاتِمُ الْأَوْصِیَاءِ وَ بِی یَدْفَعُ اللَّهُ الْبَلَاءَ عَنْ أَهْلِی وَ شِیعَتِی، من آخرین از جانشینان پیامبر هستم و بواسطه من خداوند بلا را از اهل و شیعیانم برمی دارد.».

 

وی ابراز کرد: امنیت بخشی از دیگر ویژگی مشترک پیامبر اکرم(ص) و حضرت مهدی(عج) است؛ با وجود رسول خدا امت او در امنیت بودند. خداوند در قرآن کریم می فرماید: «وَ ما کانَ اللَّهُ لِیُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فیهِمْ، (ای پیامبر) تا تو در میان آن ها هستی، خداوند آن ها را مجازات نخواهد کرد.»؛ امام زمان نیز در وصف وجودی خویش می فرمایند: «إِنِّی أَمَانٌ لِأَهْلِ الْأَرْضِ کَمَا أَنَّ النُّجُومَ أَمَانٌ لِأَهْلِ السَّمَاءِ، به درستی که من امنیت بخش اهل زمین هستم، همانگونه که ستارگان امنیت بخش اهل آسمانند»./1309/پ202/ب6

ارسال نظرات