۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۴۱۰۵۷
آیت‌الله مقتدایی مطرح کرد؛

رسوایی بزرگ غربی ها با توهین به پیامبر اسلام

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مقتدایی با اشاره به هتک حرمت نبی اکرم(ص) از سوی نشریه فرانسوی گفت: کسانی که بانی این کار هستند، این کار را تأیید می‌کنند و آزادی بیان را نیز بهانه کار خود قرار داده‌اند، تناقض در سخنانشان کاملا مشهود است و جز رسوایی برایشان چیز دیگری نخواهد بود.
آيت الله مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد به تشریح گزارش کمیسیون «نقش حوزه‌های علمیه در اقتصاد اسلامی» پرداخت.

 

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به مقاومت به ویژه مقاومت اقتصادی تأکید دارند که در سخنانی فرمودند «دشمنان در این عصر اسلح نظامی و تحریم را دارند»، در بخش نظامی خود به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند، ولی در برابر اسلح تحریم باید خودمان را مقاوم کنیم که این مقاومت نیز با اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

 

آیت‌الله مقتدایی از تنظیم سندی برای نقش روحانیت و مردم درباره اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی خبر داد و اظهار داشت: این سند در 12 بند طراحی شده است که نقش حوزه‌های علمیه و روحانیون نسبت به اقتصاد اسلامی مشخص شده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن بیان و قرائت بنده‌ها دوازه‌گانه مبارزه جدی با فساد را از خواسته‌های روحانیان دانست.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به هتک حرمت نبی اکرم(ص) از سوی نشریه فرانسوی نیز تأکید کرد: ما به عنوان مجمع عمومی علمای شیعه در قم این حرکت را صریحا و جدا محکوم می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: کسانی که بانی این کار هستند، این کار را تأیید می‌کنند و آزادی بیان را نیز بهانه کار خود قرار داده‌اند، تناقض در سخنانشان کاملا مشهود است و جز رسوایی برایشان چیز دیگری نخواهد داشت؛ ما به عنوان علمای شیعه این حرکت را محکوم می‌کنیم؛ مسلمان دیگر نیز محکوم خواهند کرد.

 

آیت‌الله مقتدایی در ادامه با بیان این‌که برگزاری چنین اجلاسیه‌های دارای برکات زیادی است، اظهار داشت: تعامل، ایجاد وحدت، انس با یکدیگر، استفاده از نظرات یک دیگر و همکاری در مسؤولیت‌ها از برکات این جلسات است.

 

وی تصریح کرد: اکنون با کمبود طلبه و روحانی در شهرهای مختلف روبرو هستیم که می‌توان در این جلسات این مسائل را مطرح و برای آن چاره اندیشی کرد؛ همچنین انواع تلاش‌ها برای ایجاد شبهات و گمراه کردن افراد صورت می‌گیرد که می‌توان این موضوعات در چنین جلساتی طرح کرد.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که علمای بلاد از جامعه مدرسین درخواست دارند که طلاب را به استانها و شهرستان بفرستند، بیان داشت: علمای بلاد نیز باید برای حضور روحانیون از آنها دعوت کنند.

 

وی یادآور شد: برخی از طلاب می‌گویند که در استانها نسبت به آنها ارزش زیادی قائل نشده و برای آنها کاری صورت نمی‌گیرد؛ امام جمعه‌ها و نمایندگان باید نسبت به شناسایی طلاب تلاش کرده و آنها را به شهرها دعوت کنند.

 

آیت‌الله مقتدایی با تأکید بر این‌که طلاب باید برای تبلیغ به شهرستان بروند، خاطرنشان کرد: انتظار از علمای بلاد شناسایی طلاب و فضلای استانها و دعوت آنها به شهرستان‌ها است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر مقدس قم بیان داشت: تمام برکات قم به سبب حضور این بانوی بزرگوار است./993/پ202/ج

ارسال نظرات