۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۲۴۰۹۶۷
آیت‌الله یزدی در اجلاسیه جامعه مدرسین مطرح کرد؛

وظیفه سنگین حوزه های علمیه و روحانیت برای حفظ انقلاب/ همه باید طبق فرمایشات رهبر انقلاب انجام وظیفه کنیم

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله یزدی گفت: امروز اسلام به دست شما سپرده شده است، کوتاهی نباید صورت گیرد؛ دولت‌ها می‌آیند و می‌روند،‌ ولی روحانیت یک نهاد ثابت و مسؤول است، هر دولت نیز برای خود نظراتی دارد، بنده نمی‌خواهم دولتی را نقد یا از او تعریف کنم، با این وجود رهبر معظم انقلاب که فقیهی جامع الشرایط هستند در رأس کشور بوده و باید با نظرات ایشان پیش برویم.
سخنراني آيت الله يزدي در نهمين اجلاسيه جامعه مدرسين و علماي بلاد آيت الله يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد یزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی به حاضران بیان داشت: به خانه خودتان که حوزه علمیه قم است، خوش آمدید.

 

وی افزود: به این اجلاس پر برکت خوش آمدید؛ البته برخی از دوستان می‌گویند؛ نشستند، گفتند، برخاستند و کاری نکردند؛ ولی باید گفت این گونه نیست؛ نفس اجتماع آیات و علما در یک دیدار پرشکوه خود اعتبار بزرگی است که موضوعیت دارد.

 

آیت‌الله یزدی بیان داشت: همچنین آشنایی با اوضاع و احوال حوزه‌های علمیه از دیگر برکات برگزاری چنین اجلاسیه‌های است؛ برگزاری چنین اجلاسیه‌ها آثار و نتایجی دارد، نظرات افراد مورد بررسی قرار گرفته می‌شود .

 

وی ادامه داد: نظر جمعی بسیار مفید خواهد بود و نظرات علما بسیار مهم است، در چنین اجتماعی، تبادل فکری و نظری صورت می‌گیرد که به فکر مفید و پخته‌ای تبدیل می‌شود؛ امام راحل نیز بر نشست و برخواست علمای حوزه تأکید می‌کردند.

 

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که در سایه برکات اسلام، جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌های زیادی نائل آمده است، خاطرنشان کرد: فضای اداری، اقتصادی، اجتماعی و دیگر مسائل کشور بسیار تغییر کرده است و در حوزه های علمیه نیز به برکات اهتمام بزرگانی همچون حضرت آیت الله مکارم شاهد توسعه فضاهای آموزشی هستیم.

 

آیت‌الله یزدی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی امروز جامعه نقد و تعریف دارم، به موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخت و خاطرنشان کرد: کسانی که در اوضاع و احوال کشور هستند، باید بدانند که معنای اقتصاد مقاومتی در هر شرایطی به ویژه شرایط تحریم توجه بیشتر به تولید، رعایت در مصرف و توجه به ظرفیت های داخلی است.

 

وی یادآور شد: روحانیان و حوزه‌ها در طول تاریخ نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی کشور توجه داشته‌اند؛ این موضوع را می‌توان از نوشته‌های آن فهمید.

 

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که برخی از افراد تنها نقاط منفی‌ و برخی نیز تنها نقاط مثبت‌ را می‌بینند، گفت: علمای هیچ گاه تحت تأثیر حکومت‌ها قرار نمی‌گرفتند تا تکالیف و وظایف خود را کنار بگذارند، بلکه همیشه وظیفه خود را انجام می‌دهند.

 

وی افزود: امروز اسلام به دست شما سپرده شده است، کوتاهی نباید صورت گیرد؛ دولت‌ها می‌آیند و می‌روند،‌ ولی روحانیت یک نهاد ثابت و مسؤول است، هر دولت نیز برای خود نظراتی دارد، بنده نمی‌خواهم دولتی را نقد یا از او تعریف کنم، با این وجود رهبر معظم انقلاب که فقیهی جامع الشرایط هستند در رأس کشور بوده و باید طبق نظرات ایشان پیش برویم./993/پ202/ج

ارسال نظرات