۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۴۰۴۰۴
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی:

تأسیس رسانه‎های تفرقه‌افکن سیاست مستکبران در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی گفت: مستکبران غربی با فرقه‌تراشی در منطقه به دنبال تحریف در اعتقادات اصیل اسلامی هستند.
شبکه العربيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی امروز در جمع اعضای کانون‌های پردیس فاطمه الزهرا، اظهار داشت: یکی از استراتژی‌های مهم جهان غرب را برهم زدن وحدت شیعه و سنی است.

 


این استاد حوزه و دانشگاه با استناد به آیه 103 سوره مبارکه آل‌عمران «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ؛ و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید.» خاطرنشان کرد: تنها راه رهایی از وضعیت موجود را چنگ زدن به ریسمان الهی و دوری از تفرقه است.

 


وی با تأکید بر این‌که رمز اصلی موفقیت مسلمانان جهان و غلبه بر دشمنان اسلام ناب محمدی تنها در وحدت کلمه و تأکید بر مشترکات دینی استوار است، تصریح کرد: یکی از استراتژی‌های مهم جهان غرب، برهم زدن وحدت مسلمانان سراسر جهان به ویژه شیعه و سنی است.

 


حجت الاسلام جلیلی با اشاره به تأسیس رسانه‎های مختلف تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان، اظهار کرد: در لندن شبکه‌‎هایی با عنوان شیعه و سنی ایجاد شده و دفتر آن‌ها تنها دو کوچه فاصله دارد و هر دو به برجسته کردن اختلاف نظرها بین شیعه و سنی متمرکز شده‌اند و این در حالی است که شاید شیعه و سنی کمتر از 10 درصد اختلاف جزئی با یکدیگر داشته باشند.

 


حجت‌الاسلام جلیلی ادامه داد: جریان تکفیری، سلفی، داعش، النصره و القاعده فرزند ناخلف ترکیب این نوع شبکه‌های ماهواره‌ای است که سالانه میلیاردها دلار برای رونق دادن به آن‌ها از طرف استکبار جهانی صرف می‎شود، دلارهای نفت وهابیت امروز خرج شبکه‌های به ظاهر اسلامی هدایت شده از غرب می شود.

 


وی ادامه داد: این درحالی است که در بسیاری از کشورهای اسلامی به ویژه در آفریقا مردم محتاج نیازهای روزمره خود بوده و فقیر هستند، بنابراین اهمیت صرف این مبالغ هنگفت برای ایجاد اختلاف از این مسأله نیز مشخص می‌شود، به عبارت دیگر منافع غرب با اختلاف افکنی میان مسلمانان حاصل می شود.

 


امام جمعه مهربان با بیان این‌که اعتقاد بر توحید، نبوت، معاد و آیات قرآنی از جمله مهم‌ترین اشتراکات جهان اسلام است که بایستی مورد توجه قرار گیرند، تصریح کرد: نظام سلطه و سردمداران مستکبر غربی با همراهی شیوخ مرتجع عربی با فرقه‌تراشی در منطقه به دنبال تحریف در اعتقادات اصیل اسلامی هستند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات