۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۴۰۳۸۷

پارک موزه دفاع مقدس تبریز با طراحی علمی و کارشناسی احداث می‌شود

خبرگزاری رسا ـ تفاهم نامه‌ای مشترک و سه جانبه برای طراحی علمی و کارشناسی پارک موزه دفاع مقدس تبریز به امضا رسید.
تفاهم نامه پارک موزه دفاع مقدس تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، تفاهم نامه‌ای مشترک و سه جانبه میان اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز و دانشگاه هنر اسلامی تبریز با هدف عملیاتی کردن طرح‌های پارک موزه دفاع مقدس منعقد شد.

 


بنابراین گزارش، مفاد این تفاهم نامه مشترک امروز در جلسه ای میان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز و نمایندگان دانشگاه هنر اسلامی تبریز و اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مفاد این تفاهم نامه مورد بررسی قرار گرفت.

 


در این تفاهم نامه مقرر شد؛ گزارشی از اقدامات انجام گرفته در کارهای مطالعاتی فاز صفر و یک این پارک موزه از سوی دانشگاه هنر اسلامی تبریز ارائه شود. ارائه شرح کامل خدمات از سوی مشاور در جهت اداره همکاری با کارفرما و تعیین کاربری های پیش بینی شده از سوی مشاور و ارائه به کارفرما به همراه آنالیز مربوطه از دیگر موارد ذکر شده در این تفاهم نامه است.

 


همچنین طی این تفاهم نامه مقرر شد؛ تعیین اولویت کاری، زمانبندی و اجرایی نمودن پروژه ها بر اساس اهمیت در تکمیل طرح ها و نقشه های مورد نیاز مشخص شود. ضمن این‌که مطالعات فازهای طراحی پارک شمیم پایداری هم اکنون با همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز آغاز شده است.

 


گفتنی است، با توجه به سیاست های استانی و دستور استاندار محترم آذربایجان‌شرقی و تاکید شهردار تبریز مبنی بر پیگیری و اجرا و طراحی این پارک بر عهده سازمان پارک‌ها گذاشته شده است. هم اکنون همکاران و کارشناسان این سازمان در محل پارک پایداری مستقر شده اند و اقدامات اولیه برای تکمیل این پارک آغاز شده است.

 


بر اساس این گزارش، ایده احداث پارک موزه دفاع مقدس برای نخستین بار در کشور در استان آذربایجان شرقی مطرح شده است و شهرداری تبریز پیشرفت خوبی در ساخت پارک ها و ساختمان موزه این پروژه دارد و امید می‌رود با حمایت‌های مدیریت اجرایی استان، ساخت موزه دفاع مقدس استان از اعتبار لازم و شتاب بیشتری برخوردار باشد. 

 


عملیات اجرایی این پارک از سال 85 آغاز شده بود اما به دلایل مختلف از روند عمرانی قابل قبولی برخوردار نبود که در سال های اخیر شهرداری تبریز با توجه به ضرورت تسریع در اجرای این پروژه، نسبت به تکمیل و آماده سازی آن اقدام کرد و پارک شمیم پایداری به عنوان فاز اول طرح در سال88 افتتاح شد.

 


بعد از تکمیل قسمتی از پارک جدیدا شهرداری تبریز اقدام به ساخت موزه پارک دفاع مقدس نموده است که طی چند ماه اخیر از پیشرفت مناسبی برخوردار است، زیربنای این مجموعه بزرگ 5 هزار و 600 متر مربع بوده و نهادهایی مانند شهرداری تبریز و سپاه عاشورا در احداث آن مشارکت دارند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات