۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۴۰۱۳۶
رییس ستاد اقامه نماز مازندران:

فرهنگ نماز راه کاهش ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز مازندران با تاکید بر گسترش فرهنگ نمازخوانی در جامعه و حکمیت این فریضه الهی، گفت: نهادینه کردن این فرهنگ ارزشمند الهی بهترین راه کاهش ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی در جامعه است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جمع اعضای ستاد اقامه نماز منطقه یک کشور گفت: مروجان فرهنگ اقامه نماز، سال های زیادی از عمرشان را در این راه مبارک صرف کرده اند که باید از تجارب ایشان نهایت استفاده را برد.

 

رییس ستاد اقامه نماز مازندران در ادامه با اشاره به فعالیت های این ستاد در منطقه یک کشور تصریح کرد: در راستای چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری نماز که به میزبانی گلستان برگزار خواهد شد، همه اعضای ستاد آمادگی کاملی برای همیاری در این بخش داشته و به ویژه مازندران که با توانمندی های بسیاری در زمینه های هنری می تواند بخش داوران این جشنواره را در کنار سایر مشارکت ها، پشتیبانی کند.

 

وی با بیان این که در نماز حکمت‌های زیادی نهفته است، ادامه داد: همه فرایض دینی و توصیه‌های الهی برای مردم مفید بوده و راه سعادت را به روی انسان می‌گشاید، اما برای اینکه در مسیر الهی قدم برداشته شود ابتدا باید تکالیف واجب به ویژه نماز را مورد توجه قرار داد. 

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که نماز تنها وسیله برای ارتباط معنوی با خداوند متعال است، تصریح کرد: یکی از وسایل سکونت خاطر و آرامش باطنی در انسان‌ها ازدواج و ذکر و یاد خداوند است. 

 

وی با تاکید بر این که بهترین لحظات عمر انسان در هر شرایط و زمانی لحظه در یاد و ذکر خدا بودن است، ادامه داد: با انجام واجبات الهی و نماز، زنگار از قلب انسان‌ها زدوده و لطافت و پاکی و محبوبیت جای آن را می‌گیرد که این امر به دلیل حسنات این فریضه است.  

 

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با تاکید بر گسترش فرهنگ نمازخوانی در جامعه و حکمیت این فریضه الهی، ابراز کرد: باید تلاش کنیم در زمینه گسترش فرهنگ نمازخوانی در جامعه بیشتر کار کنیم چراکه اگر بسیاری از هزینه‌ها را که در زمینه‌های بازدارندگی و مقابله با مظاهر فساد و بی بندوباری صرف می‌شود در حوزه نماز هزینه می‌کردیم اکنون بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه برطرف می‌شد چرا که پیشگیری مهم تر از درمان است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: با توجه به اهمیت فریضه نماز در بین مسلمانان و جوامع اسلامی اگر این امر مهم در همه جا پیاده و روح معنویت نماز بر جامعه حاکم شود زمینه و بساط فساد نیز برچیده خواهد شد و بسیاری از معضلات اجتماعی و آسیب های فرهنگی کاهش می یابد.  

 

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ نمازخوانی در جامعه و حکمیت این فریضه الهی، ابراز کرد: باید تلاش کنیم در زمینه گسترش فرهنگ نمازخوانی در جامعه بیشتر کار کنیم چراکه اگر بسیاری از هزینه‌ها را که در زمینه‌های بازدارندگی و مقابله با مظاهر فساد و بی بندوباری صرف می‌شود در حوزه نماز هزینه می‌کردیم اکنون بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه برطرف می‌شد چرا که پیشگیری مهم تر از درمان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین گفت: ارزیابی چگونگی برآورده ساختن مطالبات مقام معظم رهبری در بیست و سومین اجلاسیه نماز که در اهواز برگزار شد، با قید فوریت و ابتکار عمل این ستاد در مازندران فعالیت خود را به صورت راهبردی تقویت نمود و هم اکنون با تبیین این رهنمودها به صورت پایلوت به عملیاتی سازی مطالبات مقام معظم رهبری اقدام می کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مبحث یاوران نماز و بانک اطلاعاتی منسجم آن در استان خاطرنشان کرد: یاوران نماز با دلدادگی خاصی الفبای جوشش اقامه نماز را با تبلیغی چهره به چهره در استان دنبال می کند و تا کنون با عنایت خدای متعال توانسته اقدامات مثمر ثمری را انجام دهد.

 

وی با تاکید بر آموزش های جامع در یاوران نماز استان، متخصص کردن اعضای این ستاد را با روندی رو به رشد معرفی کرد و گفت: علیرغم تنگناهای موجود، ما توانسته ایم با تکیه به خدا و رهنمودهای روشنگرانه مقام معظم رهبری، فعالیت های ترویجی با کیفیت بالا پیرامون اقامه نماز را به منصه ظهور برسانیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی نمازشناسی و سپس شیوه های دعوت به نماز را از اساسی ترین ارکان آموزش های ستاد اقامه نماز برشمرد و ایجاد انگیزش در بین جوانان و نوجوانان را سنگ بنای اقامه نماز در بین این قشر از جامعه عنوان کرد.

 

رییس ستاد اقامه نماز مازندران از تکمیل زیرساخت های برنامه محور و مدیریت فعالیت های این ستاد خبر داد و افزود: پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص مقولات فرهنگی و هنری مرتبط با امر نماز، باعث افتخار و راهنمایی ما است و برکات زیادی را متوجه جامعه اسلامی کرده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی سازماندهی گروه‌های مردمی و یاوران نماز، اقامه نماز و پرورش زمینه اقامه نماز، رفع موانع اقامه نماز، ظرفیت‌سازی نرم افزاری و سخت افزاری حوزه‌های عملیاتی نماز را از اقدامات اجرایی طرح یاوران نماز برشمرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطر نشان کرد: تقویت و گسترش فرهنگ اقامه نماز در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های مختلف کشور، گروه‌های مردمی حوزه فعال اقامه نماز، آشناسازی مردم با فرهنگ نماز، آماده سازی بستر اقامه نماز در جاهای مختلف از اقدامات دیگر ستاد اقامه نماز مازندران است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات