۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۲۳۹۹۹۷
استاد حوزه علمیه:

پیدایش هستی مدیون وجود پیامبر اعظم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان حدیث قدسی «لولاک لما خلقت الافلاک»، گفت: اگر پیامبر نبود، خلقتی صورت نمی‌گرفت یعنی موجودیت ما و سایر موجودات جهان بسته به وجود مبارک پیامبر(ص) است.
بارگاه پيامبر اکرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشم زاده، استاد حوزه علمیه شب گذشته در مجلسی که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) در مسجد مسلم برگزار شد، با بیان فضایل حضرت رسول اکرم(ص) گفت: زندگی هیچ یک از پیامبران به روشنی و اتقان زندگی پیامبر اسلام نیست، نبی مکرم اسلام(ص) خاتم‌النبیین است و شأن و مقام ایشان از سایر انبیا بالاتر است.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن ادامه داد: خداوند متعال در قرآن حکیم می‌فرماید که رسول اکرم(ص) را اسوه و الگوی شما قرار داده‌ایم و در قیامت سنجش و میزان اعمال و پرونده بندگان براساس اعمال پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بررسی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام هاشم‌زاده با بیان حدیث قدسی «لولاک لما خلقت الافلاک»، گفت: فضیلت دیگر پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در این حدیث مطرح شده است و این بدان معناست که اگر پیامبر نبود، خلقتی صورت نمی‌گرفت یعنی موجودیت ما و سایر موجودات جهان بسته به وجود مبارک پیامبر(ص) است.

 

وی با بیان اینکه قریب چهارصد نام برای حضرت محمد(ص) ذکر شده است، گفت: به برخی از این نام‌ها در قرآن و برخی دیگر در روایات اشاره شده است و هرکدام از این القاب و اسامی‌ بیانگر فضیلتی در وجود ایشان است.

 

کارشناس و استاد حوزوی افزود: در چهار آیه از قرآن کریم نام ایشان یعنی محمد آمده‌است و بلافاصله ایشان را رسول خدا معرفی کرده است، همچنین قرآن ایشان را با اسم خطاب نکرده ‌است و برای خطاب کردن از نام‌های مزمل،‌ مدثر و رسول استفاده کرده‌ است.

 

 وی با اشاره به روایتی از حضرت رسول(ص) در بیان علت نام‌گذاری ایشان به احمد،‌ گفت: ایشان می‌فرمایند مرا از این جهت احمد نام نهادند که در زمین ستایش شده هستم، نام‌های دیگر ایشان که در قرآن حکیم آمده طه،‌ یس، بشیر، نذیر و عبدالله است.

 

حجت‌الاسلام هاشم‌زاده با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) در سال عام‌الفیل به دنیا آمده‌اند و در این سال تاریخ شاهد شکست اصحاب فیل بوده‌‌است،‌ گفت: ولادت بابرکت حضرت رسول(ص) همراه با وقایع و رخدادهایی عجیب بوده است و از آن جمله به خاموش شدن آتشکده فارس و خشک شدن دریاچه ساوه می‌توان اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: زمان بارداری حضرت آمنه مادر بزرگوار حضرت رسول(ص) نیز همراه با وقایعی عجیب بوده است،‌ به عنوان مثال رؤیاهای صادقه‌ای که بر مادر پیامبر(ص) واقع شد.

 

کارشناس امور دینی و حوزوی با اشاره به شرف خانوادگی و خاندان حضرت رسول اکرم(ص) گفت: همه اجداد حضرت رسول تا حضرت آدم،‌ همگی یکتاپرست و معتقد به خدای یگانه بوده‌اند.

 

وی افزود: یهودیان که با مراجعه به کتب مقدسشان از ولادت نبی خاتم مطلع شده‌ بودند از دو قرن پیش از ولادت به سرزمین حجاز هجرت کرده و ساکن مکه شده‌ بودند تا پیامبر را در رحم مادر به قتل برسانند و در واقع می‌خواستند که از ولادت وی جلوگیری کنند ولی به فضل و رحمت الهی به مقصودشان نرسیدند./914/پ202/ب6

ارسال نظرات