۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۳۹۹۲۴
به میزبانی فردوس؛

یادواره 140 شهید امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزارمی شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بنیاد شهید و امور ایثارگران فردوس از برگزاری یادواره 140 شهید امر به معروف و نهی از منکر کشور به میزبانی شهرستان فردوس خبر داد.
یادواره 140 شهید امر به معروف و نهی از منکر کشور  برگزارمی شود

سید رضا سیدی، مسؤول بنیاد شهید و امور ایثارگران فردوس، درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، از برگزاری یادواره140 شهید امر به معروف و نهی از منکر کشور به همت هیأت رزمندگان اسلام در فردوس خبرداد.

 

وی هدف از برگزاری این یادواره را تقویت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم و احیای سنت نبوی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی ازاهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران برای زنده نگهداشتن روحیه دین باوری در میان مردم است.

 

سیدی با بیان این که سخنران این جلسه حجت الاسلام ماندگاری خواهد بود، افزود: ما از خانواده شهدای امر به معروف و نهی از منکر سراسر کشور و همچنین مسؤولان استانی و ستادهای احیای امر به معرف و نهی از منکر استان دعوت به عمل آوردیم تا در این مراسم شرکت کنند.

 

وی ادامه داد: پیش بینی می شود در این مراسم بیش از 500 مهمانان از سراسر کشور شرکت کنند.

 

مسؤول بنیاد شهید و امور ایثارگران فردوس تاکید کرد: نمایشگاه عکس و برنامه خاطره گویی از برنامه های جانبی این یادواره است.

 

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر و طلاب حوزه های علمیه با حضور حجت الاسلام ماندگاری از  دیگر برنامه های جانبی این یادواره است.

 

سیدی با بیان این که فردوس200شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است، افزود: 35 شهید این شهرستان مربوط به شهراسلامیه هستند که این موضوع نشان می دهد مردم شهرستان فردوس انسان های ولایت مداری هستند و هر گاه که اصل انقلاب را در خطر ببیند برای حفظ آن در راه خدا جهاد می کنند.

 

وی با اشاره به این که یکی از برکات مهم برگزاری یادواره های شهدا آشنایی جوانان با سبک زندگی آن ها است، ادامه داد: همزمان با این یادواره بیش از هزار جلد کتاب با محتوای سبک زندگی  شهدا در مساجد، مدارس و دانشگاه های شهرستان فردوس توزیع می شود.

 

مسؤول بنیاد شهید و امور ایثارگران فردوس ادامه داد: انجام رسالت امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و برگزاری این یادآوره می تواند این وظیفه را به مردم یادآوری کند.

 

سیدی با اشاره به این که انجام رسالت امر به معروف و نهی از منکر نقش مستقیمی در اصلاح فرهنگی جامعه دارد، ادامه داد: اگر این رسالت در جامعه احیا شود شاهد شکوفایی روز افزون جامعه و حل مشکلات اجتماعی خواهیم بود و مشکلاتی مانند فسادهای اخلاقی و بی حجابی در جامعه از بین خواهد رفت.

 

وی یادآور شد: وظیفه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه به صورت مستمر توسط مردم و مسؤولان انجام شود تا اثر بخشی لازم را داشته و موجب تحول شود./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات