۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۳۹۹۰۳
امام جمعه اهر:

گروه‌های افراطی با وحدت امت اسلامی نابود می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: وحدت و یکدلی مردم عراق از هر مذهب و قومی نشان داد که داعش نمی‌تواند کوچک‌ترین تهدیدی برای وحدت اسلامی باشد.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت خواستار توجه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود برای یکپارچگی امت اسلامی برای مقابله با فرقه‌های جعلی به ظاهر اسلامی شد و گفت: گروه‌های افراطی با وحدت امت اسلامی نابود می‌شوند.

 


وی ظهور و فعالیت گروهک‌های تروریستی و افراطی به ظاهر اسلامی را نشأت گرفته از عدم وحدت جهان اسلام برای مقابله با افکار التقاطی و انحرافات عقیدتی دانست و افزود: باید اذعان داشت که وحدت و یکدلی مردم عراق از هر مذهب و قومی نشان داد که داعش نمی‌تواند کوچکترین تهدیدی برای وحدت اسلامی باشد.

 


امام جمعه اهر با اشاره به مبانی قرآنی وحدت مسلمانان و ضرورت تحقق این مسأله اساسی گفت: آیه قرآنی می فرماید؛ «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا » یعنی همگی به ریسمان خدا  چنگ زنید، و پراکنده نشوید. یعنی همه مسلمانان باید حول محور اسلام و قرآن همبستگی خود را تقویت کنند.

 


حجت الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به این‌که دشمنان اسلام همواره در طول تاریخ با تفرقه میان مسلمانان اهداف شوم خود را پیاده کرده‌اند، تصریح کرد: مسلمانان نباید با ایجاد تفرقه میان قومیت ها و شیعه و سنی، فرصت پیروزی را به دشمن بدهند، باید دانست که وحدت تنها حربه مهم جهان اسلام برای مقابله با فتنه‌انگیزی دشمنان است.

 


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی هفته وحدت را فرصتی برای بررسی راهکارهای عملی و نظری برای مقابله با تفرقه افکنی دشمنان دانست و گفت: ضرورت وحدت امت اسلامی منحصر به یک هفته خاص نیست، اگر اتحاد مسلمانان بیش از پیش تقویت شود، بسیاری از توطئه‌های دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

 


وی با بیان این‌که شیعه و سنی مشترکات دینی زیادی دارند و باید بر اساس این مشترکات دینی با یکدیگر وحدت داشته باشند، خاطرنشان کرد: و زمانی که می گوییم شیعه و سنی باید اتحدا داشته باشتند به این معنی نیست که شیعیان، سنی شوند یا اهل سنت، شیعه شوند، بلکه معنای وحدت این است که تأکید بر مشترکات و پرهیز از تمرکز بر اختلافات جزئی شود.

 


حجت الاسلام حاجی‌زاده اعتقاد بر توحید، نبوت، معاد و مبانی عالی قرآن را جزو اشتراکات مسلم جهان اسلام دانست و افزود: محتوای اسلامی که رسانه‌های وابسته به غرب تبلیغش می کند، با اسلام ناب محمدی بسیار متفاوت است، این اسلام دروغین برای از بین بردن اسلام حقیقی تبلیغ می شود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات