۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۳۹۸۲۹
مدیر عامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی خبر داد؛

بررسی راهکارهای تعمیق وحدت اسلامی با حضور فرهیختگان فرق مختلف اسلامی در مشهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی،از بررسی راهکارهای تعمیق وحدت اسلامی با حضور فرهیختگان فرق مختلف اسلامی در مشهد خبر داد و افزود: این موسسه با مشارکت اداره عقیدتی ـ سیاسی سپاه استان آذربایجان غربی سلسله جلسات گفتمان‌های دینی با رویکرد وحدت اسلامی را برگزار می‌کند.
وحدت

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از روابط عمومی مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی، رضا خوراکیان، مدیر عامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: همزمان با هفته وحدت و ایام میلاد فرخنده نبی مکرم اسلام(ص) فرهیختگان و اندیشمندان فرق مختلف اسلامی راهکارهای تعمیق وحدت اسلامی را بررسی می‌کنند.

 

وی افزود: کلینیک تخصصی مشاوره تشکلی این موسسه با مشارکت اداره عقیدتی ـ سیاسی سپاه استان آذربایجان غربی سلسله جلسات گفتمان‌های دینی با رویکرد وحدت اسلامی را برگزار می‌کند.

 

خوراکیان اظهار کرد: در حاشیه تشرف جمعی از روحانیون و مجتهدان دینی اهل تسنن به مشهد مقدس و زیارت حضرت رضا(ع) این جلسات علمی تدارک دیده شده است.

 

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی تصریح کرد: آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد و حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید محمود مرویان حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در جمع علمای فرق شافعی اهل سنت آذربایجان غربی به تحلیل جامع وضعیت امروز اسلام و عوامل و موانع تحقق تمدن نوین اسلامی با تکیه بر بحث پیچ تاریخی و معرفی مولفه های اسلام ناب و اسلام آمریکائی می‌پردازند.

 

وی عنوان کرد: در نشست «اهل بیت(ع) محور وحدت اسلامی» حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدجواد نظافت مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) نیز عوامل و موانع معرفی چهره تابناک اهل بیت(ع) به پیروان ادیان و فرق مختلف مذهبی ، با تکیه بر نقش تکفیری‌های شیعه نما و سنی نما را تبیین می‌کند.

 

مدیر عامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام و‌المسلمین مجتبی الهی با موضوع «جایگاه نگاه عقلی و فلسفی در منابع بزرگان اهل سنت و نقش آن در تطهیر ساحت فرق اهل‌سنت از تکفیر و سلفی گری نقل گرایانه» سخنرانی می‌کند.

 

وی «جایگاه وحدت و رحمت و برادری اسلامی در معارف قرآنی با تأکید بر نگاه تقریبی امام خمینی(ره ) و مقام معظم رهبری» را از دیگر مباحثی عنوان کرد که حجج الاسلام و‌المسلمین الهی‌زاده و محمد الهی در مورد آن سخنرانی می‌کند.

 

خوراکیان 17 و 18 دی ماه را زمان برگزاری این جلسات علمی ذکر کرد و افزود: بازدید از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، مرکز فقه مقارن دفتر تبلیغات اسلامی خراسان و حضور در جلسه تفسیر قرآن آیت الله علم الهدی را از دیگر برنامه‌های این علمای اهل سنت در مدت حضورشان در مشهد مقدس است./1310/د102/ب6

ارسال نظرات