۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۳۹۷۷۸

دوره های تربیت مربی در حوزه علمیه خواهران اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی دانش آموختگان حوزه علمیه الزهرا(س) اهواز با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی فرهنگی تربیت مربی اظهارداشت: این دوره ها با همکاری دفتر تبلیغات حوزه های علمیه اهواز و قم انجام شد.
اولين دوره تربيت مربي خواهران

مطوس، معاون آموزشی کانون دانش آموختگان حوزه علمیه الزهرا(س) خواهران اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری دوره های تربیت مربی در این حوزه علمیه با همکاری دفتر تبلیغات حوزه های علمیه اهواز و قم خبر داد و گفت: با توجه به کاستی موجود در زمینه آموزش و ارتباط با کودکان و نوجوانان، برنامه ای تدوین شد تا خواهران مبلغ این دوره ها را در حوزه علمیه آموزش ببینند.

مطوس با بیان این که اساتید این دوره از قم بودند، ابرازداشت: بخش نخست این دوره ها در مدت زمان 17 هفته ای روزهای پنج شنبه و جمعه در حوزه علمیه خواهران اهواز برگزار شد.

معاون آموزشی کانون نخبگان حوزه علمیه الزهرا(س) اهواز گفت: بخش دوم این دوره ها با موضوع روانشناسی کودکان و نوجوانان و چگونگی ارتباط با قشر جامعه در این حوزه برگزار شد.

وی با بیان این که دوره یادشده به دو صورت تئوری و عملی برگزار شد، عنوان کرد: شکل عملی این دوره به صورت نمایشی برای کودکان و نوجوانان اجرا می شد.

مطوس شعرخوانی و شعر نویسی، معرفی شاعران کودک در اهواز، شیوه های بازی با کودکان و نوجوانان، آموزش طراحی کلمات، شیوه برگزاری مسابقه های کودکان و نوجوانان را از برنامه های آموزشی این دوره ها برشمرد.

وی در ادامه به اهمیت ارتباط طلاب با نسل جوان اشاره کرد و افزود: به یقین یک طلبه به ابزار مشخص جهت ارتباط و برقراری با نسل امروز نیازمند است.

معاون آموزشی کانون نخبگان حوزه علمیه الزهرا(س) بیان داشت: روش های کلاس داری، اردو داری، روانشناسی، اجرای کارگاه، تعلیم و تربیت و تکنولوژی از مهم ترین کلاس های دوره تربیت مربی کودک و نوجوان بود. 

مطوس همچنین به اهمیت تربیت فرزندان در خانواده و تأکیدهای دین مبین اسلام به این مسأله اشاره و تصریح کرد: طلاب با شرکت در این دوره و مستعد شدن در بیان راهکارهای تربیتی کودکان و نوجوانان می توانند به تقویت نظام خانواده در جامعه بپردازند.

وی در پایان گفت: پس از پایان این دوره ها برای شرکت کنندگان گواهی مربی گری صادر شد./9452/ت303/ب2

ارسال نظرات