۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۲
کد خبر: ۲۳۹۶۳۱
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

پیروی از سیره پیامبر اکرم محور وحدت مسلمانان باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: سیره نبی مکرم اسلام در رفتار، عمل و کلام امروز باید محور وحدت مسلمانان باشد زیرا کمال آن حضرت در ظاهر و باطن، نبی مکرم اسلام را به اسوه حسنه و انسان کامل بدل کرده است.
حجت الاسلام ولي الله مصائبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام ولی الله مصائبی، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان امروز ظهر در گردهمایی 140 روحانی اعزامی به شهر‌ها و منطق مختلف این استان به مناسبت هفته وحدت، که در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: اصل وجودی هفته وحدت و آیین‌های ویژه آن ایجاد و حفظ اتحاد امت بزرگ اسلام است.

 

وی با بیان اینکه هفته وحدت فرصت مغتنمی برای توجه و تدبر عمیق‌تر در سیره نبی مکرم اسلام است، خاطرنشان کرد: روحانیان اعزامی به شهر‌ها و روستاها در این ایام باید به این مهم توجه خاصی داشته باشند و مردم را بیش از پیش با زوایا و آموزه‌های سعادت بخش زندگی آن حضرت آشنا کنند.

 

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به اینکه وجه تمایز و برتری انقلاب اسلامی ملت ایران با انقلاب‌های دیگر رویکرد و درون‌مایه دینی و مذهبی نهضت اسلامی ما و البته توجه به اصولی همچون وحدت دنیای اسلام است، افزود: وحدت واژه‌ای مقدس و برگرفته از آیات قرآن کریم، کلام اهل بیت و بزرگان دین و ابزاری معنوی امام تأثیرگذار برای حفظ و اعتلای عزت و قدرت اسلام است.

 

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به تهدیدات و دسیسه‌های گوناگون دشمنان اسلام در دنیای امروز، تحکیم وحدت بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی را مهمترین وظیفه روحانیان عنوان و تصریح کرد: امروز یکپارچگی و وحدت مذاهب اسلامی بالاخص شیعیان و اهل تسنن برای صیانت از موجودیت امت واحده اسلامی ضروری است.

 

وی با توصیف زوایایی از سیره زندگی حضرت رحمت للعالمین محمد مصطفی(ص)، نام گذاری ایام ولادت آن حضرت به‌عنوان هفته وحدت را موجب خیر و برکت دنیای اسلام برشمرد و گفت: ملت‌های مسلمان سرتاسر جهان امروز باید با هوشیاری از دامن زدن به اختلافات و مطرح کردن مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند تا هیچ یک از توطئه‌گران جهانی حتی فکر ضربه زدن به اسلام و مسلمانان را نکند.   

 

حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه اختلاف افکنی مذهبی در بین مسلمانان از اهداف اصلی دشمنان است، تصریح کرد: امروز که دشمن می‌کوشد اختلافات بین شیعه و سنی را  برجسته کند، مسلمانان نیز باید به برکت دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول و هفته وحدت بر اصول و مشترکات بزرگ خود اعم از قرآن، قبله و سیره رسول خدا تأکید کنند./977/پ202/ب6

ارسال نظرات