۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۳۹۵۹۷
کارشناس دینی:

تبعیت از رسول اکرم سبب ریشه‌کن شدن فساد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ دینی تبعیت از رسول اکرم(ص) را سبب نجات از پلیدی ها و ریشه کن شدن فساد دانست و گفت: انسان باید قانون زندگی و بندگی را از قرآن و رسول اکرم(ص) بگیرد.
حجت الاسلام خوانساري حجت الاسلام خوانساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صالحی خوانساری، کارشناس و مبلغ دینی دوشنبه شب در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) به تبیین ضرورت تبعیت از رسول اکرم(ص) پرداخت.

 

وی با اشاره به انحرافات جامعه گفت: اگر انسان خود را بر اساس مبانی مکتب الهی نسازد به یقین در مواجهه با مسائل گوناگون دچار انحراف می شود، به عنوان مثال چنین فردی که دارای مال و مقام های مهم می شود، عقاید خود را از دست می دهد.

 

این مبلغ دینی افزود: خداوند نعمت های بسیاری را به انسان ها عنایت می کند، انسان باید با افزایش ظرفیت خود فرصتی برای بهره برداری بیشتر از این نعمت ها ایجاد کند، بسیار مشاهده شده که خداوند نعمت را به انسان می دهد اما انسان به دلیل ظرفیت کم نمی تواند بهره برداری صحیح انجام دهد.

 

وی به سیره ائمه طاهرین(ع) در زمینه برخورد با گفتارهای نامناسب اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه امروز نیز باید با الگو قرار دان سیره اهل بیت(ع) در مواجهه با سخنان نادرست و ناشایست به صورت منطقی و به آرامی برخورد کند.

 

حجت الاسلام صالحی خوانساری ادامه داد: تمام مسلمانان از دانشجویان مکتب رسول اکرم(ص) به شمار می روند؛ بنابراین باید نسبت به ایشان معرفت داشته و نحوه زندگی این بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.

 

وی با بیان این که دانشجوی دانشگاه رسول اکرم(ص) باید خود را بشناسد، ابراز داشت: انسان در روز قیامت باید نسبت به استعدادهای هدر رفته خود پاسخگو باشد، سلمان فارسی که به درجه های عالیه رسید، نخست خود را به خوبی شناخته بود.

 

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: چرا زمانی که یک پزشک غیر مسلمان سخنی می گوید مسلمانان به آن اهتمام می کنند اما نسبت به دستورات و سخنان رسول اکرم(ص) که پزشک واقعی است این گونه نیستند، باید دیدگاه های نادرست اصلاح شود.

 

وی تبعیت از رسول اکرم(ص) را سبب نجات از پلیدی ها و ریشه کن شدن فساد دانست و یادآور شد: انسان باید قانون زندگی و بندگی را از قرآن و رسول اکرم(ص) بگیرد./1323/پ202/ی

ارسال نظرات