۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۳۹۲۸۲
آیت‌الله علوی گرگانی:

خدمت به مردم مجوز عبور از پل صراط است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، دنیا را محل فریب عنوان کرد و گفت: کسانی که برای خدمت به خلق خدا تلاش می‌کنند، خدا در قیامت به آنها مزد و اجر می‌دهد و آنها به سبب خدمت به خلق، از صراط به سلامت عبور می کنند.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی سراسر کشور، قرائت قرآن و خواندن نماز را راه ارتباط انسان‌ها با خداوند متعال دانست.

 

وی گفت: خداوند در آیات قرآن افراد را به صورت مستقیم مورد خطاب داده است، در روایتی آمده امام حسن مجتبی(ع) هر گاه آیه می‌شنیدند که درباره مؤمنان است، ایستاده و لبیک می‌گفتند.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی افزود: البته در روایت‌ آمده که همه مردم در خواب بوده و پس از مرگ بیدار می‌شوند؛ چرا که ما تا زمانی که در دنیا هستیم از آینده خبر نداشته و حتی زمان فوت و عالم پس از مرگ را نمی‌دانیم.

 

وی افزود: مؤمنان نیز به سبب اطمینان به وعده‌های الهی با خالق خود معامله کرده‌اند و به دستورات او لبیک می‌گویند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به رانده شدن حضرت آدم(ع) و حوا از بهشت، حریص بودن را از عوامل این واقعه عنوان کرد و بیان داشت: باید بدانیم صفت حرص حتی فرد را از بهشت به پایین می‌کشاند.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان فلسفه گرفتاری های افراد پرداخت و عنوان کرد: وقتی خدا بند‌ه‌ای را دوست داشته باشد در این دنیا گرفتار سختی‌ و مشقت‌ می‌کند تا در آخرت گرفتار سختی نشود.

 

وی تصریح کرد: گاهی افراد گناهانی دارند که خدا آنها را برای پاک شدن در دنیا گرفتار سختی‌های همانند بیماری، فقر و دیگر مسائل می‌کند، یکی از فلسفه‌های این کار گرفتار نبودن افراد در آخرت است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که در تاریخ آمده «فرعون در طول زندگی خود حتی یکبار هم بیمار نشده است»، گفت: فرعون دارای چند صفت شایسته‌ای همانند زنا نکردن، ربا نگرفتن، ضایع نکردن حقوق مردم و گستراندن سفره برای مردم بود، خداوند متعال نیز برای این‌که این فرد ظالم در قیامت از او طلبی نداشته باشد او را در این دنیا گرفتار سختی نکرد و نعمت‌های فراوانی به او داد.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، دنیا را محل فریب عنوان کرد و اظهار داشت: دنیا محل گذر است که نباید به آن دل بست، برای رسیدن به جاودانگی باید از این دنیای فانی دل کند؛ در آخرت خبری از جنگ، ناآرامی و کشتاری که امروز رخ می‌دهد نیست.

 

وی افزود: خدمت به مردم برگه عبور از پل صراط است؛ کسانی که برای خدمت به خلق خدا تلاش می‌کنند، خدا در قیامت به آنها مزد و اجر می‌دهد که بسیار از مزدهای دنیای شیرین‌تر است./993/پ202/ج

ارسال نظرات