۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۳۸۹۶۴
امام جمعه موقت تبریز:

هرگونه جریان افراطی و مخالف وحدت اسلامی، محکوم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی‌زاده گفت: اگر وحدت امت اسلامی حاصل شود؛ نه داعش، نه طالبان و نه تکفیری ها نمی توانند به جامعه مسلمین ضربه وارد کنند.
حجت الاسلام علي حاجي زاده، امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی حاجی زاده، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه های نماز جمعه که در مصلای اعظم امام خمینی‌(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: امنیت بزرگترین سرمایه جامعه است که به برکت خون شهدا و مجاهدت ملت ایران و البته رهنمودهای داهیانه ولایت فقیه حاصل شده است.

 


وی با بیان این‌که آگاهی، دشمن شناسی و اتحاد پیش زمینه امنیت هستند که مردم باید با هوشیاری روزنه های نفوذ دشمن به جامعه را ببندند، خاطرنشان کرد: باید دانست؛ وحدت تنها حول محور ولایت که به عنوان نائب امام زمان(عج) رهبری امت اسلامی را بر عهده دارد، حاصل می‌شود، از مبانی وحدت‌بخش قرآن کریم نیز نباید غافل شد.

 


حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز رزمایش بزرگ دریایی محمد رسول الله(ص) نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلاکی ایران، گفت: این رزمایش که بزرگترین نمایش اقتدار نیروهای مسلح کشور بود؛ بهت و حیرت کارشناسان نظامی را برانگیخته است، این رزمایش قدرت دفاعی ایران را به دنیا نشان داد تا دشمن دندان طمع خود از ایران اسلامی را بکند.

 


امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ولادت رسول نور و رحمت، حضرت محمد(ص) اظهار داشت: امام خمینی(ره) برای جلوگیری از اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان و خنثی کردن دسیسه های استعمارگران از 12 ربیع الاول تا 19 این ماه را هفته وحدت نامگذاری کردند.

 


وی با تأکید بر این‌که هرگونه جریان افراطی برای بر هم زدن وحدت امت اسلامی به ویژه میان شیعه و سنی محکوم و مذموم است، تصریح کرد: وحدت، همدلی و یکپارچگی تنها راه سعادت و پیروزی مسلمانان جهان است، اگر در جنگ هشت ساله نابرابر موفق شدیم، این موفقیت در سایه وحدت کلمه و اتحاد مردم بوده است.

 


حجت الاسلام حاجی زاده وحدت در بین مسلمانان و پرهیز از جدایی و تفرقه را توصیه اکید قرآنی دانست و افزود: بیش از یک میلیارد نفر مسلمان در جهان وجود دارد که اگر با همدیگر متحد شوند، نه داعش، نه طالبان و نه تکفیری ها نمی توانند به جامعه مسلمین ضربه وارد کنند.

 


امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که دشمنان نظام اسلامی ایران سال‌هاست که به دنبلا تفرقه‌افکنی میان اقوام مختلف و پیروان مذاهب و ادیان در ایران اسلامی و منطقه هستند، اظهار داشت: اختلافات قومی و منطقه ای آفت جامعه مسلمین و مضر به حال دین اسلام است.

 


وی با بیان این‌که تفرقه و چنددستگی با مفاهیم وحدت‌بخش قرآن و توصیه‌های رسول اکرم(ص) منافات دارد، خاطرنشان کرد: برخی رسانه ها و مطبوعات غربی می خواهند به اختلاف و فساد در بین کشورهای اسلامی دامن زنند که این کشورها باید مراقب باشند زمینه نفوذ استکبار را فراهم نکنند.

 


حجت الاسلام حاجی زاده در پایان با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح به پیروان دین مسیحیت در کشور اظهار داشت: حضرت عیسی مانند دیگر انبیای الهی به عنوان پیامبر صلح و اخلاق شناخته می شوند، همه پیامبران به دنبال صلح و آرامش در بین انسان ها بودند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات