۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۳۸۸۲۹

اکران فیلم های جشنواره عمار در بیش از 200 مسجد و حسیینه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که جشنواره فیلم های مردمی عمار نقش بسیار موثری در گسترش فرهنگ اسلامی و توسعه شاخص های دینی و سبک زندگی در جامعه دارد، گفت: در خراسان جنوبی بیش از 200 مسجد و حسیینه با همکاری ائمه جماعات اقدام به اکران فیلم های مردمی جشنواره عمار کرده اند.
حجت السلام کاظم لطفيان مديرکل سازمان نتبليغات اسلامي بيرجند

حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که جشنواره مردمی فیلم عمار یکی از اقدامات بسیار موثر در راستای گسترش فرهنگ اسلامی است، ادامه داد: در خراسان جنوبی در بیش از 200 حسیینه و مسجد این جشنواره برپا شده است.

 

وی با بیان این که این جشنواره می تواند نقش موثری در گسترش شاخص های فرهنگ اسلامی داشته باشد، تاکید کرد: با توجه به این که مبحث ظهور و انتظار ارتباط مستقیمی با گسترش شاخص های اسلامی و دینی در جامعه دارد، ادامه داد:  اگر بتوانیم شاخص های دینی را در جامعه توسعه دهیم قادر به تعجیل در فرج خواهیم بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که متاسفانه امروزه تنها از شاخص های دینی چیزی به نام دین باقی مانده و در عمل مردم با وجود این که محبت اهل بیت را در سینه دارند بر اساس شاخص های غربی حرکت می کنند، اظهار کرد: جامعه منتظر جامعه ای است که در آن شاخص های دینی در کلام و در عمل یکسان باشند و مردم در تمامی ابعاد رفتار و زندگی خود به دین پایبند باشند.

 

حجت الاسلام کاظم لطفیان با اشاره به این که زمانی می توانیم جامعه را به شاخص های دینی نزدیک کنیم که بتوانیم مشارکت های مردمی را جذب کنیم، ادامه داد: جشنواره فیلم عمار فرصت مناسبی برای استفاده از مشارکت های مردمی در توسعه فرهنگ دینی است.

 

وی با اشاره به این که در خراسان جنوبی اضافه بر مساجد و حسیینه ها در مدارس علمیه و در میان دانش آموزان هم جشنواره فیلم عمار اکران می شود، تاکید کرد: استقبال طلاب حوزه های علمیه از جشنواره فیلم عمار بسیار خوب بوده است و هر کس در حد وسع خود در ترویج و گسترش این جشنواره موثر بوده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: یکی دیگر از عواملی که در گسترش فعالیت های فرهنگی و دینی در سطح جامعه موثر بوده است فعالیت فعالان فرهنگی در مساجد و حسیینه ها بوده که خوشبختانه خراسان جنوبی بهترین عملکرد را در زمنینه فعالیت فعالان فرهنگی در سطح کشور دارد.

 

حجت الاسلام لطفیان همچنین با اشاره به این که همزمان با هفته وحدت برنامه ویژه ای در خراسان جنوبی انجام خواهد شد، یادآور شد: سعی شده در این هفته با برگزاری نشست های مشترک با علمای اهل سنت بر نکات وحدت تاکید شده و در این جلسات ابعاد و مهم ترین اثرات وحدت اسلامی در جامعه برای مردم توضیح داده شود و قرار است علمای اهل سنت و تشییع با تاکید بر وحدت با همکاری یکدیگر ریشه های تفکر داعشی و افراطی را در جهان بخشکانند زیرا هدف تفکر افراطی نابودی شیعه نیست بلکه تفکر افراطی هر کس و هر چیزی را که سر راه آن قرار داشته باشد با خود نابود خواهد کرد./968/ت302/ب5 

 

ارسال نظرات