۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۳۸۰۲۲
دبیر شورای عالی امنیت ملی:

درجه داران عراقی هم سردار تقوی را به عنوان فرمانده قبول داشتند

خبرگزاری رساـ دبیر شوای امنیت ملی با اشاره بهشخصیت والای شهید تقوی گفت: یکی از ویژگی های منحصر به فرد شهید تقوی ارتباط با افسران عراقی بود به گونه ای که آنها هم ایشان را به عنوان فرمانهد خود قبول می کردند.
امير دريابان شمخاني

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، امیر دریابان شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، صبح امروز در مراسم تشییع سردار شهید حمید تقوی که در حسینیه ثارالله ستاد کل فرماندهی سپاه پاسداران برگزار شد، گفت: بنده این شهید بزرگوار را از روزهای آغازین تشکیل سپاه پاسداران می‌شناسم، این شهید بزرگوار ما بر عهد و پیمان خود با خدایش ماند و آن زمان که فریاد مجدد شعارهای انقلابی را شنید، عزم خود را جزم کرد لباس سربازی برتن کرد تا از حریم ناب محمدی(ص) دفاع کند.

 

وی با اشاره به شخصیت شهید تقوی اظهار داشت:  واقعیت این است که حمید تقوی از روزهای آغازین جنگ به سپاه اهواز ملحق شد و در کار عملیات اطلاعاتی مشغول شد، او همچنین از بنیان گزاران تشکل عراقی‌های مجاهد و قرارگاه فجر بود.

 

شمخانی در ادامه افزود: شهید تقوی کاری کرد که حتی نیروهای درجه دار عراقی هم او را به عنوان فرمانده قبول می‌کردند، در همین جا باید به آن شایعه پراکنان که می‌گویند « اتفاقات عراق، سوریه و لبنان چه ربطی به ما دارد؟» باید گفت جواب بسیار شفاف و ساده است « ما اگر در سامرا خون ندهیم باید در خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان و غیره خون بدهیم».

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به فتنه منطقه‌ای بر ضد انقلاب ما و اسلام بیان داشت: این فتنه که به شکل حساب شده شروع شده و مراحل زیادی را طی کرده است از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی شروع شده و تا به حال ادامه داشته و دارد، جنگ تحمیلی که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب شروع شد یکی از بزرگ ترین این فتنه‌ها بود.

 

وی درباره جنگ تحمیلی ابراز داشت: کشور ما از آن حمله بزرگ پیروز بیرون آمد تنها به خاطر وجود مجاهدینی همچون شهید تقوی که خالصانه به جبهه‌ها آمدند، مرجله بعدی فتنه اشغال عراق و افغانستان بود که به منظور سرکوبی انقلاب و تفکرات منطقه‌ای بود که با شکل گیری بیداری اسلامی شکست خورد.

 

شمخانی درباره هدف بعدی فتنه تصریح کرد: بعد از شکست‌های زیاد، سران این فتنه در فکر این بودند که چگونه می‌توانند این پتانسیل قوی را از بین ببرند و سرکوب کنند، سرانجام به این نتیجه رسیدند که به جای سر کوبی این پتانسیل باید آن را از هدف اصلی دور کرد و به سوی اهداف کاذب و فرعی هدایت کرد تا گمراه شوند در حالی که خود نمی‌دانند.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به دست آوردهای این کشور و مردم خاطر نشان کرد: تقوی و تقوی‌ها برای این خون می‌دهند که قبل از اینکه در تهران خون ریخته شود باید از سامرا دفاع کرد، دست آوردهای انقلاب را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد نخست دست آوردهایی که تاثیر گرفته از قربانی دادن است و بعد دست آوردهایی که با تلاش به دست آمده، این دست آوردها همچون تکنولوژی هسته‌ای، دست آوردهای نظامی، دست آوردهای معنوی و غیره از جمله دست آوردهایی است که ملت ایران به این راحتی دست از آن نمی‌کشد./827/پ202/ج

ارسال نظرات