۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۲۳۷۹۶۶
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

مردم خواستار برخورد سرسختانه با سران فتنه اند

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مردم ما پس از آنکه ماهیت فتنه مشخص شد، خواستار برخورد سرسختانه با سران فتنه شدند و بارها در تجمعات خود بر اعدام این افراد تأکید داشته اند.
حجت الاسلام احمد سالک کاشاني
حجت الاسلام احمد سالک کاشانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یوم الله 9دی را روز برملا شدن دسیسه دشمنان انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: مردم در 9 دی 88 با حضور میلیونی خود به دشمنان جمهوری اسلامی ایران ثابت کردند که همچنان پشتیبان انقلاب اسلامی و ولی فقیه خود هستند.
 
وی با بیان این‌که عوامل متعددی در به وجود آمدن حماسه 9دی نقش داشتند، تصریح کرد: یکی از این عوامل، عناصر خارجی همچون منافقین، سلطنت‌طلبان و سازمان های جاسوسی همچون بودند که با سرمایه گذاری عظیم و تلاش های گسترده خود به دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران و کم رنگ کردن نقش ولایت در کشور بودند.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به عوامل داخلی بوجود آمدن حماسه 9دی اشاره کرد و گفت: بخشی از این عوامل داخلی افرادی بودند که فریب تبلیغات دشمن و اظهارات کذب سران فتنه را خورده بوند که پس از گذشت مدتی اظهار پشیمانی کردند.
 
وی افزود: گروهی دیگر نیز افرادی بودند که با علم و آگاهی کامل وارد جریان فتنه شده و بر اساس انقلاب های مخملین عمل کردند و قصد داشتند که تحرکات خود را تا زمان براندازی نظام ادامه دهند؛ اما عامل سومی هم وجود داشت که به نوعی این عامل باعث شد تا صبر مردم لبریز شود و آن توهین به امام حسین(ع) و به آتش کشیدن خیمه عاشورا بود.
 
حجت الاسلام سالک کاشانی با بیان اینکه مجموعه این عوامل موجب شد تا غیرت دینی و انقلابی مردم تحریک شود، افزود: مردم در روز عاشورای سال 88 فهمیدند که که اگر اجازه دهند تا جریان فتنه به کار خود ادامه دهد، قطعا نظام به خطر می افتد و بر همین اساس در تجمعات 9دی 88 با فتنه گران اتمام حجت کردند که اجازه اهانت به مقدسات و انقلاب خود را نمی دهند.
 
وی بیان کرد: اگر مردم انقلابی ما آن حماسه حسینی در 9 دی سال 88 را رقم نمی زدند فتنه گران همچنان به بی شرمی های خود ادامه داده و معلوم نبود که اقدام بعدی آنان چه صدمه ای به بدنه انقلاب اسلامی وارد می کرد.
 
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر لزوم برخورد جدی با فتنه گران، گفت: مردم ما پس از آنکه ماهیت فتنه مشخص شد، خواستار برخورد سرسختانه با سران فتنه شدند و بارها در تجمعات خود بر اعدام این افراد تأکید داشته اند.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای با بیان این‌که افرادی به دنبال تطهیر چهره سران فتنه هستند، اظهار داشت: در سال های اخیر و به خصوص از سال گذشته تاکنون عده ای از چهره های سیاسی کشور با مطرح کردن مباحثی همچون آشتی ملی و فراموشی کدورت ها سعی دارند تا چهره ای مظلوم و نادم از سران فتنه در افکار عمومی ایجاد کنند و به دنبال رفع حصر سران فتنه هستند.
 
وی ادامه داد: این افراد فراموش کرده اند که زمانی هم امام خمینی(ره) به آقای منتظری گفتند که از خانه خود خارج نشود، این امر امام نیز به نوعی حصر بود؛ در نهایت این افراد نباید به دنبال رفع حصر خائنین به نظام باشند، چراکه رهبر معظم انقلاب بر روند برخورد با سران فتنه کاملا نظارت دارند.
 
حجت الاسلام سالک کاشانی تأکید کرد: امت انقلابی ما حماسه 9دی را ایجاد کرد تا به استکبار و منافقین اعلام کند که خط قرمز ما فتنه است، پس لزومی ندارد که عده ای به دنبال رفع حصر باشند.
 
وی با اشاره به اظهارات برخی مسؤولین در محیط های دانشگاهی مبنی بر لزوم رفع حصر، گفت: این افراد بدانند که اظهاراتشان تنها موجب متشنج کردن محیط دانشگاه ها می شود و حاصل دیگری نخواهد داشت.
 
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با بیان این‌که 9 دی موجب رسوایی استکبار شد، تأکید کرد: 9 دی میثاق امت با ولایت بود، این حرکت عظیم مردم و پیام های آن باید در تاریخ انقلاب حفظ شود تا ضدانقلاب هیچ گاه خیال بر اندازی انقلاب اسلامی ایران را در سر نپروراند./814/ت302/ج

 

ارسال نظرات