۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۳۷۶۰۲
مدیرکل اوقاف قم خبر داد؛

حضور 40 هزار نفری قمی‌ها در مسابقات قرآنی

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام شیری درباره جدول زمانبندی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی دی ماه سال 93 گفت: مسابقات در دو بخش خواهران و برادران در پنج روز برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام شوزب شيري، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام شوزب شیری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به بررسی و تشریح فعالیت‌های صورت گرفته پیرامون سی هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی پرداخت.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم از آغاز مسابقات استانی قرآن کریم از هشتم دی ماه سال جاری خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات قرآنی در شهر مقدس قم به نام استاد علی مولایی(اکبر القراء) برگزار می‌شود، ایشان بیش از 60 سال در مساجد به تعلیم علوم قرآنی پرداخت.

 

وی افزود: اکنون در قم طرح حافظان قرآن کریم نمونه کشوری است که بیش از 6 هزار نفر در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند و این‌ افتخار است؛ قرآن کتاب انسان ساز است و دلیل تمام این بیراهه‌ها و گرفتاری‌ها دوری از قرآن است.

 

حجت‌الاسلام شیری درباره جدول زمانبندی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی دی ماه سال 93 اظهار داشت: مسابقات در دو بخش خواهران و برادران در پنج روز برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: دوشنبه و سه شنبه خواهران در دو نوبت صبح و عصر در رشته‌های مختلف همانند قرائت، ترتیل و حفظ به مسابقه می‌پردازند؛ برادران نیز چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه در دو نوبت صبح و عصر در بخش‌های مختلفی همانند حفظ، ترتیل، قرائت، اذان، تواشیح و دعا خوانی با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این‌که مراسم افتتاحیه روز دوشنبه هشتم دی ماه ساعت 8:30 در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار می‌شود، عنوان کرد: مراسم اختتامیه در همین سالن، روز شنبه سیزدهم دی ماه ساعت 18 با سخنرانی علما برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در مسابقات استانی امسال 40 هزار نفر شرکت کرده‌اند که 300 نفر به مرحله نهایی مسابقات راه یافته و در پنج روز مسابقات با یکدیگر مسابقه می‌دهند که پس از کسب امتیاز لازم به بخش کشوری راه پیدا می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام شیری با بیان این‌که نخبگان قرآنی را باید گرامی بداریم، بیان داشت: اوقاف به دنبال تحویل قهرمانان قرآنی به جامعه است.

 

وی یادآور شد: جامعه ما به سبب دوری از قرآن رنج می‌برد؛ به هر میزان برای بهره گیری از قرآن سرمایه گذاری کنیم بازهم کم است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم در پایان سخنان خود تأکید کرد: وقف نسبت به قرآن در قم بسیار کم است، وقف بر مجالس اهل‌بیت(ع) کم نیست، ولی برای آموزش فنون قرآن کم است، تشویق مردم برای وقف نسبت به برنامه‌های قرآنی باید از سوی رسانه‌ها صورت گیرد./993/پ202/س

ارسال نظرات