۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۲۳۷۲۶۱
رییس جمهور در جلسه توسعه و سرمایه گذاری خراسان جنوبی:

رشد اقتصادی کشور در گرو مشارکت مردمی است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با بیان این که متاسفانه عدم ثبات و نوسان قیمت ها و ارز کشور را دچار مشکل جدی کرده است، گفت: در حال حاضر با فعالیت های کشاورزی نمی توان زمینه توسعه کشور را فراهم کرد بلکه برای رسیدن به توسعه جهانی مردم باید در سایر زمینه ها با دولت مشارکت کنند.
حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رييس جمهور در جلسه توسعه و سرمايه گذاران استان خراسان جنوبي
‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام حسن روحانی، بعد از ظهر امروز در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی با بیان این که مشارکت های مردمی راهکار توسعه اقتصادی است، گفت: در حال حاضر با فعالیت های محدود کشاورزی نمی توان مسیر توسعه را دنبال کرد بلکه برای این که بتوانیم به توسعه جهانی دست یابم باید هم پای کشورهای جهان به دنبال توسعه اقتصادی بر مبنای صنعت و دانش نخبگان باشیم.
 
وی با بیان این که خصوص سازی محور خروج از بن بست های اقتصادی است، ادامه داد: وضعیت مطلوب اقتصادی در کشور زمانی اتفاق می افتد که بیشتر فعالیت های اقتصادی در کشور به دست بخش خصوص و با مشارکت مردمی ممکن است.
 
وی با بیان این که مردم صاحب اصلی این کشور هستند، تصریح کرد: ما در دوران گذار هستیم و هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.
 
رییس جمهور با اشاره به این که دولت باید زیرساخت‌ها را فراهم کرده و ثبات اقتصادی ایجاد کند و وظایف قانونی را انجام دهد و مرزهای کشور را امن کند، گفت: نبود ثبات لایحه ای و قانونی یکی از مشکلات و موانع موجب بر سر راه دولت برای توسعه کشور است.
 
حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که متاسفانه ثابت نبودن نرخ ارز در کشور مشکلات زیادی را ایجاد کرده است، گفت: دولت به دنبال ایجاد ثبات در قیمت نرخ ارز در کشور است.
 
وی با اشاره به این که خراسان جنوبی از ظرفیت های بسیار خوبی در زمنیه های اقتصادی برخوردار است، گفت: افتتاح منطقه ویژه اقتصادی، فعال کردن بازارچه های مرزی و تامین سرمایه در گردش برای صنایع می تواند موجب رونق فعالیت های صنعتی در خراسان جنوبی شود و دولت در این زمینه برنامه ویژه ای داشته و آماده حمایت از سرمایه گذاران است.
 
رییس جمهور ادامه داد: باید از تمامی ظرفیت های اقتصادی در استان استفاده شود تا زمینه خروج از محرومیت در این استان کویری فراهم شود.
 
حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که دولت یازدهم تصمیمات خود را با کمک کارشناسان بخش اقتصاد عملیاتی و اجرایی می کند، گفت: دولت یازدهم در خواب تصمیم نگرفته بلکه ابتدا در انجام فعالیت های اقتصادی با کارشناسان مشورت می کند.
 
وی با بیان این که باید اقتصاد کشور را در مسیر خصوصی شدن پیش بیریم، تاکید کرد: خوشبختانه تلاش های دولت روند رشد اقتصاد را مثبت کرده و این به معنای حرکت مثبت چرخه اقتصاد در کشور است.
 
رییس جمهور همچنین بر حمایت های ویژه دولت از صنعتگران تاکید کرد، برای حمایت از بخش های صنعتی در خراسان جنوبی با همکاری بانک مرکزی ردیف های بودجه ای خاصی در نظر گرفته شده که در قالب تسهیلات به صاحبان صنایع و سرمایه در استان پرداخت خواهد شد. /968/پ202/ج
ارسال نظرات