۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۳۷۰۰۶

برگزاری مراسم شهادت امام رضا در 30 امامزاده شاخص خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) در 30 امامزاده شاخص خراسان جنوبی با عنوان سوگواره «امام مهربانی» خبر داد.
مدير کل اوقاف خراسان جنوبي ـ حجت الاسلام گرايلي

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که از ابتدای هفته وقف تاکنون بیش از دو وقف با ارزشی بالغ بر 225 میلیون تومان در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است، گفت: همزمان با هفته وقف، زنگ وقف در تمامی مدارس خراسان جنوبی به صورت همزمان نواخته شده است که هدف از نواختن این زنگ، آشنایی دانش آموزان از همان سنین کودکی با فرهنگ و سنت حسنه وقف است.

 

وی با اشاره به این که هفته وقف با روز های پایانی ماه صفر مصادف شده است، ادامه داد: همزمان با سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) تجمع «لبیک یا رسول الله» در امامزادگان باقریه برگزار شد و مردم در این تجمع حضور پرشوری داشتند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که در هر کدام از شهرستان های خراسان جنوبی امامزادگان شاخص با حضور مسؤولان شهرستانی غبار روبی شده اند، ادامه داد: در هفته وقف در ایستگاه های فرهنگی همه واقف باشیم سعی شده توسط کارشناسان سازمان اوقاف مردم با وقف در زمینه های مورد نیاز آشنا شوند که کمک به کودکان بی سرپرست و حمایت از افراد بی بضاعت از مهم ترین محورهایی بوده که کارشناسان اوقاف در زمینه وقف در این حوزه به مردم مشاوره داده اند.

 

حجت الاسلام گرایلی همچنین با اشاره به این که بیمارستان امامزادگان باقریه در هفته وقف تکمیل شده و در زمینه های مختلف به بیماران خدمت رسانی می کند، تاکید کرد: هوشمندسازی مدارس از جمله کارهای مهمی است که در استان با کمک واقفان انجام شده است.

 

وی با اشاره به این که متاسفانه وقف در زمینه فعالیت های قرآنی و حوزه های علمیه در استان بسیار کم است، گفت: خراسان جنوبی یکی از استان های عالم پرور است به همین خاطر از مردم استان توقع می رود که در زمینه وقف برای کارهای علمی، پژوهشی، ساخت مدرسه، حمایت از طلاب حوزه های علمیه و وقف برای ادامه تحصیل کودکان بی بضاعت و وقف در حوزه سلامت تلاش بیشتری داشته باشند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) 30 امامزاده شاخص استان میزبان برنامه های ویژه عزاداری خواهند بود، ادامه داد: مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) با عنوان سوگواره امام مهربانی در بقاع متبرکه خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که متاسفانه موقوفات خراسان جنوبی در زمینه جذب سرمایه گذار با مشکل مواجه هستند، یادآور شد: افزایش بهره وری موقوفات نه تنها به نفع جامعه خواهد بود بلکه خود سنت حسنه ای در راستای توسعه فرهنگی ماندگار و میراث جاویدان وقف است و با افزایش بهره وری موقوفات می توان بسیاری از مشکلات جامعه را با کمک واقفان و مردم برطرف کرد و نظام اسلامی را به معنای واقعی کلمه در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داد./968/ت302/ب5    

 

ارسال نظرات