۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۳۶۹۱۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد؛

بندگی خداوند و حسن خلق از ویژگی های ممتاز پیامبر اکرم بود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: یکی از ویژگی های ممتاز پیامبر اسلام (ص) بندگی خداوند و خلق و خوی ایشان بود که در قرآن کریم هم در آیاتی به این ویژگی اشاره شده است.
حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستاني، مدير کل تبليغات اسلامي بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر حجت ‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر  در مراسمی که به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) برگزار شد، با عرض تسلیت فرا رسیدن رحلت پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: آن چه که در رابطه با شخصیت والای نبی مکرم اسلام (ص) قابل بیان است این است که او از جانب ذات باری تعالی به ‌عنوان اشرف مخلوقات الهی و آخرین حجت او انتخاب شده است و وجود مشکلات و مصائب در زندگی آن بزرگوار مانع رشد ایشان نشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: یکی از ویژگی های ممتاز پیامبر اسلام (ص) بندگی خداوند و خلق و خوی ایشان بود که در قرآن کریم هم در آیاتی به این ویژگی اشاره شده است و نرمخوئی و رفتار همراه با عطوفت و مهربانی پیامبر سبب شد تا این سیره ارزشمند اخلاقی ایشان بتواند او را در انجام رسالت سنگینی که از جانب خداوند به ایشان ابلاغ شده بود به سر منزل برساند.

 

وی افزود: با توجه به فشارهای زیاد روحی و روانی و جسارت هایی که مشرکین به پیامبر اسلام (ص) داشتند ایشان با پیشه کردن اخلاق اسلامی و عمل به دستورات الهی توانست در انجام رسالت خطیر خود به موفقیت برسد.

 

حجت‌الاسلام سروستانی با ذکر ویژگی های شخصیتی پیامبر اسلام (ص) ادامه داد: استقامت و صبر از دیگر ویژگی های پیامبر اسلام (ص) بود و نگاهی که به مردم داشت نگاهی مشفقانه و مهربانانه بود و تلاش داشت همه را به راه اسلام دعوت کند و یکی از رموز موفقیت ایشان این بود که با عمل، اخلاق و رفتارش مردم را به دین جذب می کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: مدیریت پیامبر اسلام (ص) و در حقیقت برنامه ریزی مثبت او از رموز موفقیت ایشان در انجام رسالتش بود، به نحوی که در دوران قبل و بعد از بعثت چه در مکه و چه در مدینه همواره سعی می کرد مردم را به راه رستگاری دعوت کند.

 

حجت ‌الاسلام سروستانی تصریح کرد: از دیگر ویژگی های شخصیتی پیامبر اسلام (ص) این بود که حتی بعد از رحلت هم دغدغه اسلام را دارد و لذا در وصیت معروف خود قرآن و اهل بیت را به عنوان دو محور اساسی برای رشد و هدایت جامعه بشری عنوان می کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به لزوم توجه به این دو رکن برای دستیابی به سعادت تاکید کرد: یکی از این دو رکن قرآن کریم است که کتاب الهی است و بهترین سرمشق برای زندگی بشر به شمار می رود و شایسته است همواره مورد اهتمام قرار بگیرد و جزء مهمترین رکن زندگی بشر باشد زیرا نسخه ای است که از جانب خداوند پیچیده شده و در آن خداوند با شناختی که از بندگانش دارد نسخه ای دستیابی به سعادت را تهیه کرده است.

 

وی ابراز داشت: رکن دوم وصیت پیامبر اسلام (ص) استعانت و الگوپذیری از عترت ایشان است و آنان با معرفت به قرآن و تقربی که به نبی اسلام داشتند توانستند به ‌عنوان انسان هایی الگو که زندگی خود را از قرآن گرفتند در یک کلام الگوهای مناسبی برای جامعه بشری باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: شناخت و معرفت خاندان پیامبر و تبعیت از انان می تواند انسان را به سعادت رهنمون کند و پیامبر اسلام (ص) این نصیحت را برای امتش به ودیعه گذاشت و اگر دنبال جامعه موفق و سالمی باشیم باید با سیره نبوی آشنا شده و آن را سرلوحه خود قرار دهیم./833/پ202/ب6

ارسال نظرات