۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۳۶۸۹۳

مردم آذربایجان‌شرقی همزمان با 28 صفر به سوگ نشستند

خبرگزاری رسا ـ مردم مؤمن، متدین و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت در استان آذربایجان‌شرقی در سالروز رحلت پیامبر اسلام و امام حسن مجتبی بر سر و سینه زدند.
تصوير مراسم عزاداري 28 صفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم حسینی و ولایت‌مدار استان آذربایجان شرقی امروز همزمان با 28 صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور در خیابان‌ها، مساجد، اماکن متبرکه، بقاع امامزاده ها به عزاداری و  سوگواری پرداختند.


مردم تبریز نیز امروز در اجتماعی بزرگ در مسجد کبود(فیروزه جهان اسلام) شکوه و عظمت عزاداران آذری را به نمایش گذاشتند، شب گذشته نیز آیین های با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با سخنرانی وعاظ و علمای برجسته حوزه علمیه تبریز با تبیین فضایل و مناقب پیامبر اسلام(ص) و کریمه اهل بیت برگزار شد.


بنابر این گزارش، امروز در مساجد محوری تبریز مراسم قرائت زیارت نبی مکرم اسلام، مرثیه سرایی، نوحه خوانی و سینه زنی برگزار شد که مراسم معنوی و باشکوه مسجد کبود با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله مجتهدشبستری، امام جمعه تبریز به پایان رسید.


آیین‌های عزاداری رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) امروز در حالی در نقاط مختلف شهری و روستایی با تعزیه خوانی مداحان برگزار شد که خیل کثیری از عاشقان و ارادتمندان حضرتش با طی مسافت طولانی خود را به مشهدالرضا رسانده‌اند و به عزاداری در صحن و سرای امام هشتم می پردازند.


28صفر امسال نیز همچون سال‌های گذشته، مشهد میعادگاه عاشقان مردم آذربایجان است تا در کنار ستون قائمه مکتب تشیع خیمه عزا بر پا کنند و اشک ماتم ریزند. امسال حدود 100 هیأت عزاداری از استان آذربایجان شرقی خود را به مشهد مقدس رسانده اند که این تعداد تا امشب به مراتب افزایش خواهد داشت.


همچنین مراسم عزاداری مردم مراغه امروز با سخنرانی مدیر حوزه علمیه امیرمؤمنان(ع) این شهر در مسجد جامع برگزار شد که حجت الاسلام حسین فصیح نیا در سخنانی اظهار داشت: نیاز بشر بر انبیای الهی فراگیر و همگانی بوده و بشر بدون تمسک به ادیان الهی نمی تواند حیات طیبه داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که پیامبر اکرم(ص) به عنوان خاتم انبیا هستند و آموزه های آنها بهترین راه اتمام حجت الهی برای بشری بوده و ائمه اطهار (ع) نیز ادامه دهنده راه و روش ایشان هستند که تاکنون با غیبت حضرت ولی عصر(عج) ادامه داشته است.


گفتنی است، گزارش خبرنگاران رسا از دیگر شهرهای استان نیز حکایت از حضور پرشور مردم در ویژه برنامه های عزاداری و سوگواری 28 صفر دارد./935/پ202/ب6

ارسال نظرات