۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۲۳۶۶۶۲
امام جمعه موقت تهران:

دولت اسلامی در قبال آخرت مردم هم مسؤول است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی درباره لقب مَلِک خداوند گفت: خداوند سلطان و فرمانروای تمام عالم است، مَلِک بودن بد نیست، خداوند مَلِک واقعی است و هر که مَلِک شده و به مقامی رسیده است از سوی خداوند به او داده شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته در مراسم سوگواری به مناسبت پنج شب آخر صفر که در حسینیه شهدای بسیج زینبیون برگزار شد، گفت: کسب علم و شنیدن پند و نصیحت بسیار خوب است اما به تنهایی کافی نیست و باید با عمل کردن به آن‌ دانسته‌ها کاملشان کرد، پیامبر(ص) در وصیتی به امر شنیدن و عمل به دانسته‌ها تاکید دارند.

وی با اشاره به امر شنیدن اظهار داشت: مرحوم آیت الله بهجت همیشه یک شاه‌کلید در جملات و راهنمایی‌های خود به دیگران داشت و می‌گفت به آنچه که می‌دانید عمل کنید، سپس حدیثی از پیامبر(ص) نقل می‌کرد " به آنچه که می‌دانید عمل کنید وخداوند علم وراثتی به شما می‌بخشد، ما در این عالم دو نوع علم داریم، یکی که در کتاب‌ها آمده و با خواندن آن‌ها کسب علم می‌کنیم دیگری علمی‌ است که خداوند در وجود انسان‌ها قرار می دهد و علم وراثتی این نوع علم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی درباره لقب مَلِک خداوند بیان داشت: خداوند هم مَلِک است هم مالک است، خداوند سلطان و فرمانروای تمام عالم است، مَلِک بودن بد نیست، خداوند مَلِک واقعی است و هر که مَلِک شده و به مقامی رسیده است از سوی خداوند به او داده شده، قدرت و حیات مخصوص خداوند است، بجز خدا همه هیچ هستند و این زندگی ما اراده خداوند است، همان طور که پیامبر(ص) می‌گوید: من هیچم و هرکاری که انجام می‌دهم و یا معجزه ای می‌کنم به اراده خداوند است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به خلیفه خداوند ابراز داشت: چون این صفات برای خداوند است باید خلیفه خداوند آن‌ها را داشته باشد، حال این مردم آمادگی خلیفه خداوند و امام را ندارند پس این امور یه دست انسان‌های نادرست قرار می‌گیرد و انسان‌ها دچار مشکل می‌شوند.

وی با اشاره به این که سیاست از دین جدا نیست تصریح کرد: دین یعنی سیاست، کسانی که می‌گویند دین سیاست ندارد یعنی دین توان اداره زندگی را ندارد، بعضی از پیامبران بودند که از خداوند رهبری و حکومت خواستند، یکی از آن‌ها حضرت سلیمان بود، او آنچنان پادشاهی و فرمانروایی را داشت که قبل از حکومت حضرت مهدی(عج)  در عالم هستی نظیر ندارد، حال کسی که شعور ندارد و اسلام انگلیسی دارد می‌گوید " حضرت سلیمان پیامبر سیاسی بوده"، رهبری جامعه وظیفه خوبان است، لذا داستان حضرت سلیمان در قرآن برای پندگیری و یاد گیری ما نقل شده.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی درباره عظمت حکومت حضرت سلیمان خاطرنشان کرد: حضرت سلیمان بجز فرمانروایی زمین فرمانروایی جنیان، باد، حیوانات و غیره را در اختیار داشت، چرایی درخواست حضرت سلیمان برای حکومت و قدرت در داستان بلقیس، ملکه صبا مشخص می‌شود، حضرت سلیمان پیامبر بود، او می‌دانست دنیا فانی است و ارزشی ندارد پس چرا رهبری و قدرت را از خداوند خواست؟ او سلطنت را برای خودش نمی‌خواست، قدرت می‌خواست برای بهشتی کردن مردم، اینکه حرف که ما ضامن بهشت بهشتی کردن مردم نیستیم حرف پیامبران و اولیا خداوند نبوده است، این حرف دین نیست، همه در برابر هم مسؤولیم.

 

وی ادامه داد: حکومت برای از بین بردن فقر و ذلت است، برای آشنا کردن مردم با خداوند است، شهید بهشتی می‌گفت" ما عاشقان خدمتیم نه تشنگان قدرت" ما قدرت را برای بلند کردن افتاده ها برای دفاع از مظلومین می‌خواهیم، همه‌ی ما در برابر دیگران و تمام بشر مسؤول هستیم، همه‌ ما باید خودمان را سرباز امام زمان(عج) بدانیم، انتظار ظهور یکی از واجبات مسلمانان است، انتظار به معنی نجات بشر از آتش جهنم و کفر است./827/پ202/ب

ارسال نظرات