راهپیمایی اربعین قدرت تشیع را نشان داد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیتالله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی، با اشاره به حضور 20 میلیونی زائران حسینی در مراسم اربعین آن نشانه عشق و علاقه افراد نسبت به حضرت سیدالشهدا(ع) دانست.
وی عنوان کرد: محبت، عشق و علاقه در دل سبب حضور این میزان جمعیت در کربلا شد؛ محبت حسینی بود که این میزان جمعیت را در کربلا گردهم آورد، به گونهای که میگفتند تا سه کیلومتری کربلا جمعیت وجود داشت.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نباید فرد دست از دامن اهلبیت(ع) بردارد، لطف و عنایت خدا را سبب چنین جایگاهی برای ائمه اطهار(ع) عنوان کرد و بیان داشت: امسال گروههای تروریستی، تکفیری و داعشی که به نام اسلام به جنایات میپردازند تهدید کرده بودند که کربلا را ناامن کنند اما با تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده راه به جایی نبردند و نتوانستند کاری از پیش ببرند.
وی تأکید کرد: لطف و عنایت خدا بود که یک جمعیت و نیروی 20 میلیونی به سمت کربلا حرکت کند؛ حتی در مکه نیز شاهد حضور چنین جمعیتی نیستیم، ولی با این وجود در کربلا شاهد یک جمعیت عظیمی بودیم.
حضرت آیتالله علوی گرگانی در ادامه با اشاره به آیات قرآن، نماز را سبب آرامش قلب و روح افراد دانست.
وی گفت: فردی که در نماز به خدا توجه ندارد نباید انتظار رفع مشکلات و رفع حاجات خود را داشته باشد؛ اگر براساس اخلاص با خدا صحبت کنیم خدا نیز نیازهای ما را برطرف میکند؛ در حالی که متأسفانه بسیاری از افراد در نمازهای خود توجه زیادی به خدا نداشته و به مال دنیا فکر میکنند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم مقام و ثروت را ابزار دشمنان برای انحراف کردن افراد دانست و بیان داشت: در طول تاریخ دشمنان تلاش میکردند با پول، مقام و دیگر مسائل افراد را گرفتار انحرافات کنند.
وی ادامه داد: در قضیه کربلا بسیاری از افراد برای کسب پول و مقام حاضر شدن امام حسین(ع) را به شهادت برسانند؛ «ابن زیاد» با پول افراد را در کربلا حاضر کرد، در حالی که برخی از اینها دوران پیامبر(ص) را نیز درک کرده بودند.
حضرت آیتالله علوی گرگانی با بیان اینکه دین و کمال برای فرد باقی میماند، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد تنها به دنبال زیبایی فرزندان خود هستند، در حالی که اهلبیت(ع) از خدا فرزندان صالح میخواستند.
وی یادآور شد: تربیت فرزند صالح همانند صالحات الباقیات است که والدین پس از مرگ نیز از آنها بهره میبرند؛ تربیت فرزند ناصالح نیز سبب لعن و نفرین والدین میشود./993/پ202/ج