۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۳۵۶۶۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

غفلت از فرهنگ ناب دینی مسیر معنویت در جامعه را منحرف می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که باید فرهنگ در رأس امور در کشور قرار بگیرد، گفت: غفلت از فرهنگ ناب در جامعه ما، راه نفوذ دشمن را هموار و معنویت جامعه را سست می کند و پایه های فرهنگ را همانند موریانه می خورد.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش بابلکنار با بیان اهمیت و جایگاه شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی در حقیقت راه ایستادگی در برابر تهاجم فر هنگ غرب و تدابیر لازم برای مقابله با آن است.

 

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: فرهنگ یکی از مهم ترین و عمیق ترین مسائلی است که تنها شامل مسؤولان فرهنگی نمی شود بلکه سطح آن گسترده و همه مسؤولان و مردم را در بر می گیرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهر بابلکنار با انتقاد از عدم اجرای مصوبات فرهنگ عمومی تصریح کرد: متأسفانه شورای فرهنگ عمومی و مصوبات این شورا جدی گرفته نمی شود و شاهد بی توجهی هایی در این زمینه هستیم.

 

وی به هشدارهای صریح مقام معظم رهبری از دو دهه قبل نسبت به تهاجم و شبیخون فرهنگی غرب اشاره کرد و گفت: در بحث فرهنگ همه باید احساس مسؤولیت کنند و در این بخش مهم غفلت جایز نیست زیرا غفلت گناه بزرگی است.

 

استاد حوزه علمیه بابل ادامه داد: متأسفانه برخی مسؤولان در مقوله فرهنگ غفلت دارند و زمانی از این غفلت بیدار می شوند که دیگر دیرشده است زیرا پس از ویرانی سیل تدبیر برای ساختن سد فایده ای نخواهد داشت.

 

وی با بیان پیشینه تمدن اسلامی ایرانی افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی مردمی با تمدن بسیار بزرگ و غنی هستند که این تمدن مملو از ارزش های انسانی و الهی است.

 

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که باید فرهنگ در رأس امور در کشور قرار بگیرد، اذعان کرد: غفلت از فرهنگ ناب در جامعه ما، راه نفوذ دشمن را هموار و معنویت جامعه را سست می کند و پایه های فرهنگ را همانند موریانه می خورد.

 

وی با انتقاد از وضعیت برخی مهدهای کودک گفت: متأسفانه امروز در برخی از مهد کودک ها به جای تعلیم آموزه های اسلامی و احکام و اعتقادات دینی و کسب مهارت های اجتماعی به کودکان و آینده سازان کشور موسیقی ناسالم و حرکات موزون آموزش داده می شود.

 

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که هنوز متولی نظارت بر عملکرد مهد کودک ها وجود ندارد، اذعان کرد: دارد مسؤولان و خانواده ها به مهدهای کودک و تعالیم فرا گرفته شده در این مرکز دقت بیشتری داشته باشند زیرا ساختارهای تربیتی جامعه از این سنین شکل می گیرد.

 

وی افزود: دلسوزان نظام باید جلوی این کارها را بگیرند تا جلوی نفوذ فرهنگ غربی گرفته شود این کارها باید جدی گرفته شود تا با جدیتمان آینده فرهنگ جوانان کشوررا بیمه کنیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بابلکنار به حضور گسترده امت اسلامی در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین حسینی در واقع نشان از پیروزی اهداف بلند امام حسین(ع) و مقاومت ایشان در مقابل ظلم و ستم دارد و بیانگر پشیمانی و توبه مردم آن روزگار است.

 

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی وظیفه دارد اهداف حرکت امام حسین(ع) که بیانگر نجات و بیداری مردم در مقابل ظلم و ستم یزیدیان است را بیان کند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات