۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۳۵۳۹۵
امام جمعه دامغان:

مسؤولان مطالبات رهبری در زمینه مبارزه با فساد را جدی‌تر دنبال کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان، ‌گفت: مسؤولان مطالبات رهبری راجع به فساد را در تمامی بخش‌ها جدی‌تر دنبال کنند همانا هرچه از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد باید فساد روز به روز در حوزه‌های مختلف کاهش یابد.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه باشکوه دامغان که در محل مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار استاد آیت الله مفتح و تلاش‌های ایشان برای حصول وحدت بین تلاش علمی و معنوی در دو مرکز تولید و نشر دانش یعنی حوزه علمیه و دانشگاه اظهار داشت: بدون تردید تحصیل و تهذیب دوبال برای اوج گرفتن آدمی هستند که وجود هردو لازم و ضروری است.

 

وی با تأکید بر اینکه اگر تحصیل علم تنها برای رسیدن به امیال دنیوی باشد انسان را به سوی کمال سوق نمی‌دهد، افزود: هرچه دانشجوی ما به مقطع بالاتری می‌رود باید عرفان و شناخت در او رشد کند، طاعت و عبادتش افزون شود، خضوعش بیشتر شود، نمازش و روزه‌اش خالصانه‌تر گردد، زیرا علم نور است و هرچه نور بیشتر باشد باید لغزش‌های انسان کمتر و توجه او به خدا افزون شود.

 

مسؤولان مطالبات رهبری راجع به فساد را در تمامی بخش‌ها جدی‌تر دنبال کنند

 

خطیب نماز جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به توصیه‌های اخیر رهبر انقلاب به مسؤولان در باب مبارزه حقیقی با فساد اداری اقتصادی و اجتماعی پرداخت و گفت: مسؤولان مطالبات رهبری راجع به فساد را در تمامی بخش‌ها جدی‌تر دنبال کنند همانا هرچه از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد باید فساد روز به روز در حوزه‌های مختلف کاهش یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با انتقاد از عدم التزام مسؤولان به ارائه آمار شفاف خصوصا در بحث تورم و گرانی به مردم، تصریح کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم که آنچه مردم هرروزه در بازار و مراکز خرید با آن مواجهند با آمارهایی که از سوی مسؤولان مطرح می‌شود تفاوت بسیاری دارد که در این زمینه اعلام صحیح شرایط اقتصادی و تورم و فعالیت بیشتر ادارات تعزیرات امری ضروری است.

 

پیش از اینکه حسینی شویم باید حسینی عمل کنیم

 

امام جمعه دامغان در بخش بعدی خطبه‌های امروز نماز جمعه با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی حرکت میلیون ها نفر از شیعیان کشورمان و دیگر کشورها به‌سوی کربلای معلی و شرکت آنها را در راهپیمایی بزرگ جهان اسلام ستود و این حرکت را نمونه‌ای کم‌نظیر از ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی و مذهب متعالی تشیع و مظهر قدرت اسلام و مسلمانان برشمرد.

 

وی با بیان اینکه  پیش از اینکه حسینی شویم باید حسینی عمل کنیم، خاطر نشان کرد: اگر کسی می‌خواهد عملش حسینی شود باید روحیه حسینی داشته باشد، همانا همه وظیفه داریم یاد و راه قیام عاشورا را عملا زنده نگاه داریم و سیره و منش حضرت سیدالشهدا را الگو و روش زندگی خود قرار دهیم.

 

گفتنی است، تجلیل امام جمعه دامغان از حضور کم‌نظیر و زایدالوصف مردم دیندار این خطه در دیدار و سفر آیت الله العظمی نوری همدانی به این شهرستان از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات