۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۳۵۰۹۹

برگزاری بیش از 1200 ویژه برنامه تبلیغی دهه آخر صفر در حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری بیش از 1200 ویژه برنامه تبلیغی در دهه پایانی صفر، محور اصلی این برنامه ها را تبیین «سبک زندگی رضوی با تکیه اخلاق مداری» عنوان کرد.
نشست رسانه اي دهه آخر صفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، ظهر امروز در نشست رسانه ای تشریح برنامه های دهه آخر صفر، محور اصلی برنامه های فرهنگی-تبلیغی و مذهبی حرم مطهر رضوی در دهه پایانی صفر امسال تبیین «سبک زندگی رضوی با تکیه اخلاق مداری» عنوان کرد.

 

وی تصریح کرد: بر این اساس معرفی اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام انحرافی و جریان های تکفیری در قالب برنامه های سخنرانی و عزاداری، تعمیق معارف و بینش دینی با تکیه بر معارف رضوی، ارائه الگوی رفتاری اهل بیت به ویژه برای نسل جوان در سایه تبیین شخصیت نبی اکرم به عنوان اسوه حسنه، و ارائه الگوی عزاداری شاخص و معرفی به جهان اسلام از رویکرد های این موضوع است.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی تاکید کرد: سیدالشهدا(ع) در بیانات خود اشاره کرده اند که فلسفه قیام من این بوده که مردم به علم و آگاهی برسند، دستگاه آستان قدس رضوی نیز همزمان با سالروز شهادت ولی نعمتمان علی بن موسی رضا(ع) مبنای نظری و مهندسی خود را در راستای آگاهی بخشی و بصیرت افزایی طراحی کرده است.

 

تشرف چهار میلیون زائر پیاده

وی با بیان این که عزاداری در حرم مطهر رضوی مطابق با موازین اسلامی و الگوی شاخصی برای جهان اسلام است، گفت: خود را برای پذیرایی از چهار میلیون زائری که در قالب کاروان پیاده که به حرم رضوی مشرف می شوند و عظمت ناب اسلام را به رخ جهان می کشند، آماده کرده ایم.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: حدود 33 ایستگاه برای خدمت رسانی به این زائران برپا شده است که فقط برای 10 ایستگاه از مبادی ورودی و 17 ایستگاه داخل شهری اعزام مبلغ صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: برگزاری هزار و 209 جلسه عزاداری و حلقه های معرفت، اهدای هزار120 محصول فرهنگی و بسته های متبرک از جمله خدمات به زائران پیاده است.

 

برگزاری 210 ویژه برنامه سخنرانی

وی با اشاره به برگزاری 210 ویژه برنامه سخنرانی در دهه آخر صفر اظهار کرد: «آموزه های اخلاقی در سیره رضوی»، «جلوه های علوی از منظر امام حسن مجتبی(ع)»، «اخلاق در سیره و سخنان پیامبر(ص)»، «جریان شناسی دینی از نگاه قرآن» و «بیان سیره دینی امام رضا(ع)» موضوعاتی است که از سوی آیت الله سید احمد علم الهدی  و آیت الله محسن کازرونی، حجج الاسلام پناهیان، ماندگاری، رفیعی، نظری منفرد، فرزانه، طباطبائی و اسلامی فر در ایام تبیین می شود.

 

اجرای 250 ویژه برنامه «مرثیه آفتاب»

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: 250 ویژه برنامه در قالب «مرثیه آفتاب»، که مشتمل بر قرائت ادعیه، مناجات و مرثیه سرایی است از دیگر برنامه‌های ویژه این ایام است.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: قرائت زیارت اربعین حسینی، ائمه بقیع و زیارت پیامبر اکرم(ص) از راه دور و قرائت ادعیه کمیل و ندبه در ایام سوگواری و عزاداری دهه آخر صفر در حرم مطهر رضوی طنین انداز می‌شود.

 

وی با بیان این که مراسم سخنرانی با محوریت رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می شود، ابراز داشت: مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) آقایان کاظم ذوقیان، علی ملائکه، رضا عرفانیان، محمود کریمی، احمد واعظ، علی خوشچهره ، سید ناصر کهربایی محمود کریمی، سید مهدی میرداماد، محمدرضا طاهری، سعید حدادیان، ابراهیم قانع در این ایام به مداحی و مرثیه سرایی می‌پردازند.

 

اجتماع عظیم رضویون

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی  آستان قدس رضوی همچون سال های گذشته اجتماع عظیم رضویون در 29 صفر پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام امامی کاشانی در صحن جمهوری اسلامی برگزار می شود که با عزاداری و سینه زنی مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) همراه است.

 

تشرف شش هزار هیأت مذهبی

وی از تشرف شش هزار هیدت مذهبی در ایام به حرم مطهر رضوی خبر داد و افزود:  برنامه تبلیغی مذهبی با سخنرانی حجج الاسلام شهاب مرادی، مهدی ماندگاری و ذاکران اهل بیت در رواق شیخ حر عاملی برای این هیئات تدارک دیده شده است.

 

پنج نشست قرآنی

حجت الاسلام حسینی با اشاره به پیوند ناگسستنی قرآن و عترت برگزاری محافل و نشست های در دارالقرآن الکریم خبر داد و گفت: مهم ترین برنامه قرآنی محفل انس با قرآن شب شهادت امام رضا علیه السلام ساعت 23 در رواق امام خمینی(ره) است که به صورت زنده از شبکه قران و معرف سیما پخش می شود.

 

وی تصریح کرد: پنج نشست قرآنی با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر، ویژگی‌های امت پیامبر(ص) و ...  در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی و مسابقه قرآنی «چراغ هدایت» و مسابقه «حفظ سوره فجر» هر روز در واحد مسابقات برگزار می شود.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن همراه با تدبر در سیره پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه های اجرایی در این ایام است.

 

460 حلقه معرفت

وی افزود: حلقه های معرفت به منظور پاسخ گویی به شبهات زائران و مجاوران هر روز در دو مدرسه پریزاد، رواق های دارالاجابه و دارالحکمه در دو بخش خواهران و برادران در دارالقرآن الکریم به صورت شبانه روزی دایر است.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: گفتمان‌های دینی در قالب «فقه و زندگی،(زمزم احکام)» « فیض حضور» ، «از حرم تا عرش» و « نسیم معرفت »ویژه عموم و « فرزندان آفتاب »، «زمزم اشک » و  «در سوگ خورشید» ویژه نوجوانان در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی نیز برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی پاسخگویی به سوالات دینی را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این ایام برشمرد و گفت: ارائه خدمات پاسخگویی به سوالات دینی عموم زائران به صورت شبانه روزی و خدمات مشاوره دینی، اعتقادی و تربیتی در قالب مشاوره‌های گروهی و فردی به صورت ویژه در این ایام انجام می شود.

 

مراسم شهادت امام رضا(ع)

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه سخنان خود گفت: خطبه خوانی شب شهادت امام رضا(ع) با حضور خدام و خدمتگزاران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با حضور آیت الله عباس واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در استان، شخصیت های علمی و اجرایی استان و کشور در رواق دارالحکمه و صحن انقلاب اسلامی برگزار می شود.

 

وی افزود: این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت قرآن کریم ، خطبه خوانی از سوی حجت الاسلام اسلامی فر و مرثیه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: مراسم شام غریبان امام رضا(ع) نیز با حرکت کاروان خدام رضوی از سازمان مرکزی واقع در چهار راه شهدا به سمت حرم مطهر رضوی با مداحی عطاپور، خوش چهره و ذوقیان برگزار می شود.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی تبیین کرد: هزار و 450 مراسم سوگواری و عزاداری در شهر ها و روستاهای و 150 جلسه تبلیغی- مذهبی در مساجد وابسته به استان قدس رضوی برگزار می شود که از مهم ترین ان برگزاری مراسم سوگواری در حسینه و کتابخانه امام رضا(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی به مدت 10 شب از اربعین تا شام شهادت امام رضا(ع) است.

 

وی افزود: حجج اسلام نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم سخنران شش روز اول این مراسم و حجت الاسلام ناصر رفیعی سخنران سایر روزهای این برنامه است.

 

60 برنامه ویژه زائران غیر ایرانی

حجت الاسلام حسینی بیان احکام، مداحی، عزاداری و مرثیه سرایی را از جمله برنامه های زائران غیرایرانی عنوان کرد و گفت: ویژه برنامه های زائران غیر ایرانی در دهه آخر صفر در رواق های کوثر، غدیر و دارالمرحمه به سه زبان عربی، اردو و آذری زبان برگزار می شود./1308/پ201/ب5

ارسال نظرات