۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۲۳۵۰۲۶
آیت الله نمازی مطرح کرد؛

بحران رهبری مهم‌ترین عامل آشوب در آمریکا/ تعارضات سیاسی برای انقلاب اسلامی سم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این‌که امروز بحران رهبری، آمریکا را بر هم ریخته است و تظاهرات در بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکا در حال گسترش است، گفت: کاخ نشینان واشنگتن که مدعی آقایی دنیا هستند از اداره کردن کشور خود عاجزند.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، سه شنبه شب در دیدار با اعضای تشکل عاشورائیان کاشان گفت: یکی از کارهایی که همه تشکل های متدین مذهبی و ولایت مدار باید به آن توجه داشته باشند و آن را اساس و پایه کار و فعالیت خود قرار دهند به ویژه عاشورائیان که واژه عاشورائیان را برای خود انتخاب کرده‌اند  این است که ویژگی های عاشورائیان را در مقدمه و یا لابلای اساسنامه این تشکل تعریف نموده و آن را مبنای حرکت و فعالیت خود قراردهند.

 

وی با اشاره به این‌که در مکتب عاشورا، اصول حرکت جامعه توحیدی بیان شده است، یاد آورشد: عاشورائیان باید اصول حرکت جامعه توحیدی را که در مکتب عاشورا تعریف شده است استخراج و آن را به عنوان هدف خود قرارداده و برای رسیدن به این هدف تلاش‌کنند.  

 

آیت‌الله نمازی با اشاره به موارد زیاد آزاردهنده در جامعه که برای نظام می تواند به عنوان تهدید باشد، برخی تنگ نظری ها، کم تحملی ها، نداشتن سعه صدر و ... را از جمله موارد آزاردهنده در اجتماع اعلام کرد و تأکیدکرد: فعالیت های سیاسی از نگاه توحیدی و عاشورا نیازمند عفو و گذشت است که در جامعه کم رنگ شده و تهدیدی برای آینده نظام اسلامی است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری لزوم توجه به مسائل هسته ای کشورو تحلیل مذاکرات نفس‌گیر کارشناسان و دیپلمات های جمهوری اسلامی، پاسخ گویی به تهدیدات آمریکا،  بحث گروه های تروریستی در سوریه، عراق، لبنان و پاکستان و تأکید و پافشاری بر روی این مسائل در همایش ها و مناسبت های مختلف از جمله 16 آذر را در شرایطی که اسلام مورد هدف و هجوم دشمن قرارگرفته است را ضروری خواند وگفت: بی توجهی به این مسائل و پرداختن به مسائل حاشیه ای در چنین مراسم هایی با روح اسلام هم‌خوانی ندارد.

 

آیت‌الله نمازی گفت: در حالی که بحث هسته ای جمهوری اسلامی به عنوان یکی از محور های اصلی دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی در هر نشست و همایش و اجلاسی که برگزار می شود قرار دارد، اما برخی از روشنفکران ما با پرداختن به برخی از مسائل جناحی وگروهی که برای نظام سم مهلکی است از پرداختن به مسائل اصلی دور می شوند.

 

وی افزود: در ملاقات متعدد با مسؤولان کشور و در خطبه های نماز جمعه مکرر تذکر داده ام که تعارضات و منازعات سیاسی بین تشکل ها و گروهای سیاسی برای کشور و انقلاب اسلامی سم مهلکی است.      

 

تخطئه کردن یکدیگر با ولایت مداری سازگاری ندارد

آیت الله نمازی گفت: فلسفه انقلاب اسلامی برای رسیدن به پست و مقام های دنیا نبود، از این رو درکشوری که این همه شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، شایسته نیست عده ای که باید با هم متحد باشند به دلیل کم ظرفیتی به جان یکدیگر افتاده و یکدیگر را تخطئه کنند.

 

وی با اشاره به این‌که، کم تحملی‌ها، کم ظرفیتی ها و یکدیگر را تخطئه کردن ها با ولایت مداری سازکاری ندارد یاد آورشد: امام خمینی(ره) همه گروه ها را حفظ می کرد حتی نهضت آزادی را تا زمانی که در موضع مخالف قرارنگرفته بود حمایت کرد.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان، یکی از درس‌های زیارت عاشورا تسلیم شدن در برابر کسانی است که بر محور اهل بیت(ع) حرکت می‌کنند و مقابله با کسانی است که با اهل بیت(ع) در تعارض هستند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: یکی از پیام های عاشورا در بیعت با امام حسین(ع) این است که هرکس با امام حسین(ع) باشد با او هستیم و هرکس بر محور امام حسین حرکت می‌کند در برابرش تسلیم هستیم.

 

آیت الله نمازی محبت و دوستی و سعه صدر را یکی از نیازهای اساسی امور کشور و سیاست دانست و گفت: همه کسانی که از امام، رهبر معظم انقلاب و اهل بیت(ع) تبعیت دارند باید با آنها دوست بود و حتی حتی یکی از آنها را از مجموعه‌های مدیریتی جدا کرد.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان متذکر شد: این تنازعات و تعارضات سیاسی به مصلحت کشور نیست و این خطری است که کشور را تهدید می کند.

 

وی از هوای نفس به عنوان مشکل اصلی بشر نام برد و با اشاره به این که هوای نفس عامل اصلی همه اختلافات و درگیری ها و منازعات است گفت: منیّت در وجود همه انسان ها است و این منّیت‌ها که پنهان است و برای آن پوشش با عنوان تکلیف شرعی درست کرده ایم به شدت خطرناک است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطر نفسانیّت را یاد آورشد و گفت: نفسانیّت خیلی از آدم های بزرگ را به زانو درآورده است.

 

کاخ نشینان واشنگتن که مدعی آقایی دنیا هستند در اداره کردن کشور خود عاجز هستند

آیت الله نمازی در ادامه از عاشورائیان کاشان خواست برای برنامه های فرهنگی خود از یک استاد استفاده کنند که با روحیات او آشنا باشند و چنانچه چندین موضوع فرهنگی  بود، برای هر موضوعی از یک استاد استفاده شود تا مباحث تکرار نشود به ویژه مباحث اخلاقی که دنیا با سه بحران رهبری، اخلاقی و اقتصادی روبرو است.

 

وی یادآورشد: امروز بحران رهبری، آمریکا را بر هم ریخته است و تظاهرات در بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکا در حال گسترش است و کاخ نشینان واشنگتن که مدعی آقایی دنیا هستند از اداره کردن کشور خود عاجز هستند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: در آینده نزدیک تمامی طاغوت های دنیا به دست ملت های خود سرنگون و معدوم خواهند شد./969/پ201/ب6   

ارسال نظرات