۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۲۳۵۰۱۴
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی:

کسانی که به فتنه 88 دامن زدند امروز قصد استحاله استکبارستیزی را دارند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی گفت: افرادی که قصد استحاله استکبارستیزی را دارند، همان افرادی هستند که سعی کردند در سال 88 انتخابات را به جایی سوق دهند که نتایج مثبت آن به تلخی فتنه منجر شود.
کتاب مباني استکبار ستيزي

امیر قربانی پور، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به حضور رییس جمهور در بین دانشجویان در روز دانشجو گفت: نکته مهمی که در خصوص جلسه محوری روز دانشجو با حضور رییس جمهور در دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود دارد، این است که در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت مقام سه شهید دانشجو که در راه مبارزه با استکبار به شهادت رسیدند، اسمی از آن ها و خط مشی شان برده نشد.

 

وی افزود: همانطور که دانشجویان می دانند، در منظر مردم ایران تا سال1332 انگلیس محور استکبار بود، اما پس از سال 32 و اتفاقات آن، استکبارستیزی ملت در برابرآمریکا قوت گرفت و شهادت این سه دانشجو از نقاط پررنگ در شکل گیری این نگاه به آمریکا بود.

 

وی با انتقاد از نحوه برگزاری مراسم روز دانشجو اظهار کرد: متأسفیم که با وجود این که شخص محترم رییس جمهور و دولت محترم اصرار بر انتقادپذیر بودن دارند، در عمل با وقت ندادن به نمایندگان تشکل های دانشجویی نزد رییس جمهور و نیز «تازه به دوران رسیده» خواندن منتقدان، با انتقاد برخورد می کنند.

 

قربانی پور با تأکید مجدد بر این که شهدای روز دانشجو در راه مبارزه با استکبار آمریکا به شهادت رسیدند، افزود: متأسفانه امروز عده ای دارند استکبارستیزی را استحاله کرده و به شکلی معنا و ترجمه می کنند که القا می کند ما از ابتدای انقلاب به اشتباه برخورد بدی با آمریکا کرده ایم و این برخورد نهایتاً منجر به قطع روابط دو کشور شد؛ در حالی که همه می دانند آمریکا با خوی استکباری خود اقدام به قطع روابط با ایران کرد و از سفارتخانه خود نیز به عنوان لانه جاسوسی استفاده کرد.

 

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: افرادی که قصد استحاله استکبارستیزی را دارند، همان افرادی هستند که سعی کردند در سال 88 انتخابات را به سمتی سوق دهند که نتایج مثبت آن به تلخی فتنه منجر شود؛ این افراد استحاله ارزش ها را به خوبی آموخته اند و امروز قصد استحاله حرکت دانشجویی را دارند.

 

وی همچنین با اشاره به دیدار دانشجویان دانشگاه های مشهد با آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: آیت الله علم الهدی به عنوان پدر معنوی جریان دانشجویی مشهد همواره رهنمود های خود را به دانشجویان ارائه می کنند و طبق توصیه ای که رهبر معظم انقلاب به ایشان داشته اند، بیاناتشان همواره برای دانشجویان راهگشا بوده و دانشجویان را یاری کرده است.

 

قربانی پور در پایان ابراز امیدواری کرد: مصمم هستیم پیرو حقیقی راه رهبر معظم انقلاب بوده و منویات ایشان را در دانشگاه ها پیگیری و اجرا کنیم./820/ت302/ب5

 

ارسال نظرات