۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۳۴۸۹۷
آیت الله نمازی :

عاشورا بسیاری از مسائل سیاسی جهان را تحت‌الشعاع قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این‌که امروز مسأله عاشورا بسیاری از مسائل سیاسی جهان را تحت‌الشعاع قرار داده است، گفت: همه جهان گیج و متحیر پیاده‌روی میلیون ها زائر در اربعین شهادت امام حسین(ع) شده‌اند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل، معاونان و مسؤولان اوقاف شهرستان های استان اصفهان با تبریک هفته وقف به خدمت‌گزاران و مجاهدان جبهه وقف، گفت: امیدواریم مجموعه کارکنان اوقاف و امور خیریه در رسالت سنگینی که بر عهده دارند در فعالیت های کمی وکیفی این حوزه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

وی افزود: اگر آثار و دستاوردهای وقف از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در هفته وقف برای افکار عمومی تشریح و توضیح داده شود شرایط کنونی وقف در کشور متحول و انقلابی بزرگی در وقف ایجاد خواهد شد.

 

وی افزود: در سیره پیامبراکرم(ص)، امیرالمومنین(ع)، فاطمه زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) اهتمام بر امر وقف اراضی، باغ ها، بوستان ها و چاه های آب برای استفاده بندگان خدا بوده است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به دو نوع وقف واجب و مستحبی گفت: وقف کردن در سلسله اعمال مستحبی هدیه دادن به بندگان خدا است.

 

به گفته وی، فلسفه وقف توسعه حسنات خدا و تشویق بندگان به انجام کارهای خیر در جامعه است و خداوند نیز بندگانش را به وقف کردن که یک نوع گره گشایی از کار بندگان خدا است تشویق نموده است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: اوقاف در رژیم ستم‌شاهی بلاتکلیف بود و بخشی از موقوفات در دست عده‌ای قدرتمند بود و آن بخشی هم که در اختیار افراد متدین بود نمی توانستند از این ظرفیت استفاده کنند.

 

اوقاف بعد از پیروزی انقلاب فعالیت‌های قابل توجهی داشته است

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اوقاف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت مناسبی دارد و فعالیت‌های قابل توجهی در بخش های مختلف داشته است.

 

وی با اشاره به این که،  هفته وقف بهترین فرصت برای تشریح جایگاه وقف و بیان آثار و برکات و دستاوردهای وقف در جامعه است گفت: اگر آثار ، برکات و دستاوردهای وقف برای افکار عمومی جامعه بیان و توضیح داده شود شاهد تحول در وقف و انقلاب بزرگی در وقف ایجاد خواهد شد.

 

آیت‌الله نمازی با تأکید بر این‌که مردم و افکار عمومی جامعه باید بدانند وقف چیست و اولویت های وقف در جامعه چیست یادآور شد: امروز ساخت حوزه های علمیه و کمک به حوزه های علمیه یکی از اولویت های جامعه است چرا که دنیا امروز نیازمند علمایی است که بتوانند نقش مهمی در آگاهی و تنویر افکار عمومی داشته باشند.

 

وی همچنین توسعه فرهنگ عاشورایی را یکی از اولویت‌های دیگر امروز جامعه اعلام کرد و گفت: ظرفیت فرهنگ عاشورا باید برای جوانان بیان شود چرا اگر فرهنگ عاشورا در جامعه احیاء بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی نیز برطرف خواهد شد.

 

آیت‌الله نمازی  اجرای برنامه های اسلامی را نیازمند مدیریت و برنامه ریزی دانست و گفت: با شعار نمی‌توان کشور های اسلامی و انقلاب را اداره کرد، از این رو مردم در زمینه وقف باید توجیه شوند و کسانی که تمکن مالی دارند بحث بیکاری و جوانان را رفع کنند چرا که فقر عامل بسیاری از مشکلات اجتماعی است.

 

به گفته وی، ما در کشور جوانان و سرمایه را داریم اما تدبیری برای استفاده از آنها را نداریم تا جوان دانشجویی به دلیل فقر مالی از ادامه تحصیل صرف نظر نکند و سرمایه کشور هدر نرود.  

 

شیعه با کلید کربلا بر مشکلاتی که دشمن فراهم کرده پیروز خواهد شد

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به پیش بینی مسؤولان برای حضور20 میلیون نفری زائران امام حسین(ع) در اربعین امسال کربلا گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب به مسؤولان برای فراهم کردن مقدمات حضور زائرین ایرانی در پیاده روی کربلا و اربعین حسینی ، برای این است که مسأله امام حسین(ع) مسأله جامع الاطرافی است که یک بُعد آن سیاسی است.

 

به گفته وی، امروز مسأله عاشورا بسیاری از مسائل سیاسی جهان را تحت الشعاع قرار داده است و همه جهان گیج و متحیر پیاده روی میلیون ها زائر در اربعین شهادت امام حسین(ع) شده اند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از کارهایی که مردم باید به آن اهتمام داشته باشند توسعه مراسم های عزاداری امام حسین(ع) است، چرا که به حول و قوه الهی شیعه با کلید کربلا بر مشکلاتی که دشمنان اسلام و استکبارجهانی برای مسلمانان و شیعیان فراهم کرده است پیروز خواهد شد.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که فرهنگ عاشورا امروز آرام، آرام دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است، یاد آورشد: آینده جهان از آن امام حسین(ع) است و امام حسین(ع) فاتح خاک‌ریزهایی است که استکبار جهانی ایجاد کرده است.

 

وی افزود: آینده جهان و غرب و اتحادیه اروپا از آن اسلام است و این بشارت و وعده تکوینی و تخلف ناپذیر خداوند به بندگانش است.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان با بیان این که ما هنوز حسن استفاده از دستورالعمل های مکتب اهل‌بیت(ع) را نداریم یاد آورشد: این ابزاری که امروز به نام اسلام و اهل بیت(ع) در دست ما است اگر در دست دشمن بود چه کارهایی که انجام که نمی داد./1307/پ201/ب6

ارسال نظرات